Výsledky z exkluzivního výzkumu pro MMR – 1. pololetí 2008 Příjezdový cestovní ruch ČR Září 2008 / Jan Tuček / STEM/MARK, a.s.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Fakta o vývoji vlastnictví bytů v ČR za posledních 10 let Stanislav Drápal, Český statistický úřad Praha, 18. září 2012.
Sexuální zneužívání v České republice: Výsledky národního výzkumu
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Trendy finančních produktů ČLFA
Produkce odpadů 2002 – 2007 obce ORP Šumperk
Rychlost, dráha, čas, zrychlení – řešené příklady
Extrémy Čech a Slovenska v EU
Analýza Centra ProEquality
1 Zdroj: GfK SIS, ČR 2001, n = respondentů Hypermarkety: Kvalitní zboží (34%) Blízko domova (26%) Tento obchod vyhovuje (24%) Nízké ceny (23%) Příjemné.
Český Internet po (uši v?) krizi Marek Antoš. snímek |datum |dokument | 1. Internetové prostředí 2.
ANALÝZA mzdové, věkové a vzdělanostní struktury pracovníků knihoven v ČR 2003 – signály Zlata Houšková Celostátní porada vysokoškolských knihoven.
Ing. Margit Beníčková, Ing. Pavel Vančura
Počet žáků ve třídě Marcela Matějková Dagmar Šetková Martina Říhová
Výsledky z exkluzivního výzkumu pro Ministerstvo pro místní rozvoj „Za co utrácejí turisté v České republice?“ Červen 2007 / Prezentace výsledků výzkumu.
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Výsledky NetMonitoru a AdMonitoringu za červenec 2008 Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) MEDIARESEARCH, a. s. a GEMIUS, S. A
1.1. RADA VYSOKÝCH ŠKOL  V akademickém roce 1999/2000 zahájily výuku první 3 soukromé vysoké školy  Dnes „aktivně“ působí 44 soukromých vysokých.
Komunikace o evropských fondech Názory široké veřejnosti Tisková konference Ministerstva pro místní rozvoj
NÁVŠTĚVA SLOVENSKA 17. – 22. března 2013.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Lineární rovnice Běloun 91/1 a
Respond & Co, Masná 3A, Ostrava 1, , telfax : , Anketní výzkum u uživatelů přípravku Urinal.
KONOPNÉ PRODUKTY V ČR užívání, produkce, trh a metodika poradenství pro uživatele Pešek R., Mravčík V. Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Získávání informací Získání informací o reálném systému
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Malátova 17, Praha 5 tel.: · Uplatnění absolventů škol na pracovním trhu Jan Koucký Výsledky projektu.
Studie dobrovolných aktivit ekologických NNO Tomáš Růžička
Internetový obchod v ČR 2005 / 2006 Konference SAEC, , Bratislava Josef Suchánek APEK - Asociace pro elektronickou komerci.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu listopadu 2011
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Hrubá - prostá incidence nádorů kolorekta u mužů 1. Maďarsko 88,29 2. Česká Republika 86,73 3. Japonsko 77,74 4. Německo 75,39 5. Nový Zéland71,77 6. Austrálie.
ISSS, Jaroslav Winter BMI sdružení Veřejně přístupný Internet ano, nebo ne?
ADVISORY Development a cestovní ruch panelová diskuse Real Estate Market 2005.
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Celá čísla Dělení.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
PŘÍJEZDOVÝ CESTOVNÍ RUCH
Výsledky výzkumu mezi obyvateli MČ Praha 2 a návštěvníky Riegrových sadů „Soužití pejskařů a nepejskařů v parcích na území Prahy 2“ 28. června 2011 / Prezentace.
Analýza knihovnických standardů za rok 2006 knihovny Jmk Provozní doba Nákup knihovního fondu Kč na 1 obyvatele Roční přírůstek Počet studijních míst Veřejně.
Revitalizace panelových domů Porovnání spotřeby tepla.
VÝZKUM POSLECHOVOSTI ROZHLASOVÝCH STANIC (Výsledky II/ III/2006)
1 Tento projekt je spolufinancován Evropským Sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Představení výzkumného projektu CZ / /0203 POSTAVENÍ.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Úkoly nejen pro holky.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ – KRAJ PLNÝ ZÁŽITKŮ II
Souhrnné výsledky za duben 2005 – březen 2006 PŘÍJEZDOVÝ CESTOVNÍ RUCH Květen 2006 / Prezentace výsledků výzkumu / STEM/MARK, a.s. Ředitel: Jan Tuček /
Přednost početních operací
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Vývoj příjezdového cestovního ruchu za 1. až 3. čtvrtletí 2007 v České republice Tisková konference v rámci veletrhu MADI 6. listopad 2007 Výstaviště Letňany.
Didaktické metody pro výuku cestovního ruchu na školách.
Ing. Jaromír BERÁNEK MAKROEKONOMICKÉ SOUVISLOSTI V CESTOVNÍM RUCHU.
Význam odvětví cestovního ruchu pro české hospodářství
Sekundární analýza na datech z kontinuálního výzkumu „Příjezdový cestovní ruch 2005 – 2007“ Příjezdový cestovní ruch v Jihomoravském kraji Ing. Ondřej.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD | Na padesátém 81, Praha 10 | czso.cz1/12 JAK SE DAŘÍ CESTOVNÍMU RUCHU V ČESKÉ REPUBLICE? Pavel Vančura Tisková konference,
Zjišťování návštěvnosti
Strukturalizace výsledků šetření „Příjezdový cestovních ruch “ do jednotlivých krajů ČR za období pol Prezentace od MindBridge Consulting.
Příjezdový cestovní ruch ČR
ČLENĚNÍ CESTOVNÍHO RUCHU
Transkript prezentace:

Výsledky z exkluzivního výzkumu pro MMR – 1. pololetí 2008 Příjezdový cestovní ruch ČR Září 2008 / Jan Tuček / STEM/MARK, a.s.

PŘEDSTAVENÍ PROJEKTU Zadavatel: Ministerstvo pro místní rozvoj Cíl projektu: získání datové základny pro tvorbu satelitního účtu cestovního ruchu v ČR => zejména zjistit počet a strukturu zahraničních a tranzitujících návštěvníků a jejich výdaje v souvislosti s návštěvou ČR Metoda: kvantitativní výzkum face-to-face, výběr respondentů metodou náhodného kroku Místo dotazování:silniční hraniční přechody, nádraží, letiště Počet rozhovorů: od dubna 2005 více než 80 tis.

Počet turistů ubytovaných v hromadných typech ubytovacích zařízeních Hromadný versus individuální typ ubytovacího zařízení tis. (71%) tis. (29%) Celkový počet zahraničních turistů ODHAD POČTU ZAHRANIČNÍCH NÁVŠTĚVNÍKŮ 1. pololetí tis. vs 71 % / 29 % tis.

Typ návštěvníka: B. Jednodenní návštěvník = 42 % = tis. A. Zahraniční turista = 44 % = tis. C. Tranzitující návštěvník = 14 % = tis. Podíl (%):Počet (tis.): + CELKOVÝ POČET ZAHRANIČNÍCH NÁVŠTEVNÍKŮ (A+B+C) tis. ODHAD POČTU ZAHRANIČNÍCH NÁVŠTĚVNÍKŮ 1. pololetí 2008

Typ návštěvníka: B. Jednodenní návštěvník = = = ,4 % A. Zahraniční turista = = = ,6 % C. Tranzitující návštěvník = = = ,1 % 2008 (tis.) 2007 (tis.) Rozdíl 08/07 (%) - 0,4 % ODHAD POČTU ZAHRANIČNÍCH NÁVŠTĚVNÍKŮ 1. pololetí 2008 vs 2007 vs (tis.) 9 428

B. Jednodenní návštěvník = 107 = 1763= 1870 A. Zahraniční turista = 686 = 1514= 2200 C. Tranzitující návštěvník = - * = 1005 Před pobytemBěhem pobytuCelkem Průměrné výdaje na osobu a den v Kč VÝDAJE ZAHRANIČNÍCH NÁVŠTĚVNÍKŮ 1. pololetí 2008 * U skupiny tranzitujících návštěvníků se výdaje placené před pobytem nezjišťují Pozn.: Výdaje jsou přepočteny kurzem z 1. pololetí 2008

Typ návštěvníka: B. Jednodenní návštěvník = = ,9 A. Zahraniční turista = = ,2 C. Tranzitující návštěvník = 1060 = , (Kč)*2007 (Kč)Rozdíl (%) Průměrné výdaje na osobu a den v Kč VÝDAJE ZAHRANIČNÍCH NÁVŠTĚVNÍKŮ 1. pololetí 2008 vs 2007 * Výdaje za 1. pololetí 2008 jsou přepočteny kurzem z 1. pololetí 2007 Pozn.: Kromě skupiny tranzitujících návštěvníků jsou výdaje sumou výdajů placených před pobytem a během pobytu

Zahraniční turisté VÝDAJE ZAHRANIČNÍCH NÁVŠTĚVNÍKŮ 1. pololetí 2008 Jednodenní návštěvníci Austrálie 3523 Kč Rusko 3520 Kč USA 3284 Kč Norsko 4536 Kč Finsko 3766 Kč Irsko 3736 Kč Dánsko 3618 Kč Nejvyšší útraty:

STRUKTURA VÝDAJŮ ZAHRANIČNÍCH NÁVŠTĚVNÍKŮ 1. pololetí 2008 vs 2007 Jednodenní návštěvníci Zahraniční turisté Pozn.: Jedná se strukturu výdajů placených během pobytu

STÁT TRVALÉHO POBYTU Pouze zahraniční turisté Pouze jednodenní návštěvníci Němci 62 % Poláci 14 % Rakušané 11 % Slováci 10 % Němci 21 % Britové 15 % Rakušané, Slováci 10 % Poláci 6 %

HLAVNÍ DŮVOD NÁVŠTĚVY Pouze zahraniční turisté Pouze jednodenní návštěvníci nákupy 74 % práce 12 % rekreace & zábava 48 % práce 24 % návštěva příbuzných, známých 22 %

FREKVENCE NÁVŠTĚV ČR Pouze zahraniční turisté Pouze jednodenní návštěvníci minimálně 1x měsíčně 71 % vůbec poprvé 1 % minimálně 1x měsíčně 15 % vůbec poprvé 34 %

NAVŠTÍVENÁ MÍSTA Jednodenní návštěvníci Zahraniční turisté

DÉLKA POBYTU (ZAHRANIČNÍ TURISTÉ) Podle státu trvalého pobytu Rusové 9,3 Ukrajinci 9,0 Američané 7,5 Australané 6,2 Kanaďané 6,0 Podle důvodu návštěvy Ostatní (studium, lázně, …) 18,7 Rekreace & zábava 3,8 Návštěva příbuzných a známých 3,1 Práce 3,0

DRUH UBYTOVÁNÍ (ZAHRANIČNÍ TURISTÉ) Podle státu trvalého pobytu Slováci 49 % Nizozemci 44 % Rakušané 43 % Švýcaři 42 % Němci 38 %

SHRNUTÍ NA ZÁVĚR  V 1. pololetí 2008 přicestovalo do ČR 10,2 mil. zahraničních návštěvníků  Průměrná útrata na den činila 2200 Kč (zahraniční turista) resp Kč (jednodenní návštěvník)  Nejčastěji obyvatelé sousedních států (hlavně Němci)  Hlavními důvody návštěvy nákupy a rekreace & zábava  Vůbec poprvé přicestovalo 17 % zahraničních návštěvníků  V centru zájmu Praha, ale i příhraniční nákupní a turisticky zajímavá místa  Zahraniční turisté se zdrželi v průměru 5 dní, nejčastěji v hotelech, čtvrtina se ubytovala bezplatně