Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta pro chytré hlavy VY_42_INOVACE_18 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval: Alena Jůzková, Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/
Anotace: Předmět: matematika Ročník: 7. Využití materiálu: společný nácvik spočítání slovní úlohy – složitější příklad, využití získaných znalostí o počítání s procenty Forma výuky: výklad učitele Pomůcky: počítač, dataprojektor, sešity Učivo: procenta Metodický postup: 3. Snímek – 1. příklad, pozorné přečtení slovního zadání, navedení dětí ke správné analýze příkladu, 1. část řešení, postup na kliknutí myši 4. Snímek – 2. část řešení, postup na kliknutí myši 5. Snímek – 2. příklad, pozorné přečtení slovního zadání, navedení dětí ke správné analýze příkladu, 1. část řešení, postup na kliknutí myši 6. Snímek – 2. část řešení, postup na kliknutí myši Společné shrnutí
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Výrobek s původní cenou Kč byl o 25% zdražen. O kolik % z nové ceny jej musíme zlevnit, chceme-li mít stejnou cenu, jako před zdražením, tedy Kč? Kdo zná okamžitou odpověď? Bude sleva větší nebo menší než 25%? Napiš si svou odpověď do sešitu a ověříme si výpočtem, kdopak má pravdu. 100% ……… Kč 125% ………. x Kč x = Kč Abychom získali zpět cenu Kč musíme zlevnit o Kč. Kolik je to % z Kč? Pro chytré hlavy
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Abychom získali původní cenu, musíme výrobek zlevnit o 20% z nové ceny Kč …… 100% Kč ……… x % x = 20% Tak, kdo se mýlil? A kdopak uvažoval správně?
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Výrobek s původní cenou Kč byl o 25% zlevněn. O kolik % z nové ceny jej musíme zdražit, chceme-li mít stejnou cenu, jako před zlevněním, tedy Kč? Kdo zná okamžitou odpověď? Bude zdražení větší nebo menší než 25%? Napiš si opět svou odpověď do sešitu a ověříme si výpočtem, kdopak má pravdu. 100% ……… Kč 75% ………. x Kč x = Kč Abychom získali zpět cenu Kč musíme zdražit o Kč. Kolik je to % ze Kč?
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Kč …… 100% Kč ……… x % x = 33,33% Abychom získali původní cenu, musíme výrobek zdražit o 33,33% z nové ceny. Tak, kdo se mýlil? A kdopak uvažoval správně?
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Citace: