Jednotky délky a jejich převody 5. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zaokrouhlování přirozených čísel 5. ročník
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Kružnice, konstrukce kružnice 4. ročník
Elektronická učebnice - I
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 4
Úhel Převody jednotek velikosti úhlů
Převody jednotek délky objemu hmotnosti času
28.1 Jednotky obsahu metr čtverečný cm metr cm2 centimetr čtverečný
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Převody jednotek Jednotky délky Autor Mgr. Vladimír Žůrek Ověřil Datum
VY_32_INOVACE_M.6.03-Převody jednotek obsahu – PL
Zápis čísla v desítkové soustavě
Kdo chce být milionářem ?
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
Vedlejší jednotky objemu
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Obsah čtverce a obdélníku 5. ročník
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Povrch kvádru a krychle
Zábavná matematika.
65.1 Pamětné dělení se zbytkem
EU – OP – VK Matematika – 8.B Mgr. Václav Calábek.
Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Vzdělávací obor: Matematika
Obsah, jednotky obsahu 5. ročník
Měřítko mapy, plánu Matematika – 7. ročník
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek objemu.
75.1 Násobení a dělení desetinných čísel deseti a stem
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Slovní úlohy I. Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Násobení přirozených čísel 5. ročník
v programu MS PowerPoint
54.1 Pamětné násobení a dělení do
Název Převody jednotek délky Předmět, ročník
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Fyzika pro 2. stupeň V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti.
Objem krychle, kvádr - úvod
Opakování na 1.čtvrtletní písemnou práci
Úsečka, délka úsečky, součet a rozdíl úsečky 5. ROČNÍK
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Přednost početních operací
POMĚR Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh na poměr. Autor: Mgr. Věra Benáková, 2. ZŠ Dobříš 7 : 4 1 : : :
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k výkladu vzorců pro výpočty obvodů daných.
Za předpokladu použití psacích potřeb
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Převody jednotek délky
Elektronická učebnice - I
Jak postupovat při převádění jednotek délky.
Obsahy útvarů a čtvercová síť
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_162
Jednotky objemu 1 Základní jednotky.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Převody jednotek Jednotky délky.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Motyčková Číslo
Jak postupovat při převádění jednotek délky.
Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek objemu.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Zopakujeme si jednotky délky, které už znáš.
Elektronická učebnice - I
Transkript prezentace:

Jednotky délky a jejich převody 5. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz

Víš jaké jsou mezi nimi vztahy? Bude lepší všechno si zopakovat: Znáš jednotky délky? Víš jaké jsou mezi nimi vztahy? Bude lepší všechno si zopakovat: Jednotky délky základní jednotka m (metr) odvozené jednotky km (kilometr) dm (decimetr) cm (centimetr) mm (milimetr)

Vztahy mezi jednotkami délky km m dm cm mm : 1 000 : 10 : 10 : 10 . 1 000 . 10 . 10 . 10

km m dm cm mm : 1 000 : 10 : 10 : 10 . 1 000 . 10 . 10 . 10 Postupuj podle šipek: 3 km = m 3 000 9 000 mm = m 9 . 1 000 : 10 : 10 : 10 9 m = cm 900 40 000 dm = km 4 . 10 . 10 : 10 : 1 000

Když je jednotka, na kterou převádíme, MENŠÍ, budeme NÁSOBIT ! Když je jednotka, na kterou převádíme, MENŠÍ, budeme NÁSOBIT 50 m = cm 1 m má 100 cm, proto budeme násobit stem (100). 5 000 Zdůvodni převody: 300 cm = mm, protože 1 cm má mm. 3 000 10 7 km = m, protože 1 km má m. 7 000 1 000

Když je jednotka, na kterou převádíme, VĚTŠÍ, budeme DĚLIT ! Když je jednotka, na kterou převádíme, VĚTŠÍ, budeme DĚLIT 5 000 m = km 1 km má 1 000 m, proto budeme dělit tisícem (1 000). 5 Zdůvodni převody: 200 dm = m, protože 1 m má dm. 20 10 300 mm = dm, protože 1 dm má mm. 3 100

Doplň tabulku m dm cm mm 140 900 800 15 000 150 15 140 000 14 000 1 400 90 8 000 1 500 80 90 000 9 000 8

Doplň tabulku mm cm dm m 8 20 300 7 000 3 000 30 2 200 3 700 8 00 70 80 7 2 000 8 000

Spoj s rámečkem uprostřed ty údaje, které vyjadřují tutéž hodnotu: 9 000 mm 90 000 cm 9 m 9 km 90 cm 900 dm 90 m 9 000 cm 90 000 mm

Spoj s rámečkem uprostřed ty údaje, které vyjadřují tutéž hodnotu: 70 000 dm 700 cm 700 dm 70 000 cm 7 000 mm 7 m 7 000 cm 70 km 70 dm

Převeď na dané jednotky: 650 cm = dm 80 mm = cm 3 900 mm = dm 65 9 m = mm 480 dm = cm 7 km = m 9 000 8 4 800 39 7 000 Převáděj dále podle vzoru: Vzor: 14 m 2 cm = 1 402 cm 2 dm 5 mm = mm 5 km 38 m = m 205 5 038 1 400 cm

Převáděj dále podle vzoru: Vzor: 759 cm = 7 m 59 cm 134 dm = m dm 480 mm = dm mm 13 4 4 80 700 cm 59 cm 7 m Převeď na jednotky uvedené v závorce: 2 m 94 cm (cm) = 15 dm 6 cm (cm) = 5 cm 1 mm (mm) = 294 68 dm(m, dm) = 520 cm (m, cm) = 2 080m (km, m) = 6 m 8 dm 156 5 m 20 cm 51 2 km 80 m

Doplň jednotky: 15 cm = 150 2 dm 3 mm = 203 18 dm = 180 9 m 40 cm = 94 7 dm 4 cm = 74 9 km 94 m = 9 094 8 m 19 mm = 8 019 16 m = 16 000 mm mm cm dm dm cm cm m mm mm

Doplň znaky <, =, > a zdůvodni podle vzoru: 3 m 370 cm, protože 3 m = 300 cm 12 km 1 201 m, protože 12 km = m 16 cm 168 mm, protože 16 cm = mm 150 cm 15 m, protože 15 m = cm 7 m 70 dm, protože 7 m = dm 420 mm 4 m, protože 4 m = mm 2 dm 28 cm, protože 2 dm = cm 85 dm 8 m, protože 8 m = dm < 12 000 < 160 < 1 500 = 70 < 4 000 < 20 > 80

Převeď na stejné jednotky a vypočítej: 2 m 16 cm + 57 cm = 216 cm + 57 cm = 273 cm 200 cm 3 cm 4 mm – 16 mm = mm 5 dm 8 cm + 34 cm = cm 12 m 30 cm – 2 dm = cm 3 km 270 m – 400 m = m 16 cm – 10 mm + 2 dm = cm 3 dm – 3 cm – 3 mm = mm 18 92 1 210 2 870 35 267

Vyřeš dvě slovní úlohy. Nezapomeň na zápis úlohy, výpočet a odpověď: Paní Nováková má tři skříňky široké 90 m, 1 050 mm a 9 dm. Vejdou se jí vedle sebe ke zdi, která měří přesně 3 m? skříňka ………………..90 cm skříňka………………...1 050 mm = 105 cm skříňka…………………9 dm = 90 cm celková šířka……………….x (cm) x = 90 + 105 + 90 x = 285 x = 285 cm Všechny tři skříňky se vedle sebe vejdou, protože jejich celková šířka je 285 cm, což je méně než je délka zdi – 300 cm.

Na roli je 7 m látky. Švadlena z ní potřebuje na tři zakázky 230 cm, 15 dm a 2 900 mm. Bude jí látka stačit? délka látky……………………..7 m = 700 cm zakázka………………………230 cm látky 2. zakázka………………………15 dm = 150 cm zakázka………………………2 900 mm = 290 cm všechny zakázky…………………x (cm) x = 230 + 150 + 290 x = 670 x = 670 cm Švadleně látka stačit bude, protože na všechny zakázky spotřebuje 670 cm, což je méně než 700 cm.

Na závěr vypočítej: Petr hodil koulí 12 m 46 cm, Štěpán 11 m 74 cm, Jirka 12 m a Ondra 12 m 54 cm. Kolik cm chybí každému chlapci k dosažení třináctimetrové hranice? Štěpánovi 126 cm Petrovi 54 cm 13 m Jirkovi 100 cm 12 m + 1 m 100 cm Ondrovi 46 cm

Tatínek chce vytapetovat stěnu, která je široká 230 cm a vysoká 250 cm Tatínek chce vytapetovat stěnu, která je široká 230 cm a vysoká 250 cm. Kolik m tapety musí koupit, jestliže šířka tapety je 60 cm? Úlohu načrtni. 10 m

Justová, R. Pracovní sešit k učebnici Matematika pro 5. ročník I. díl. Praha: Alter, 2005. ISBN 80 – 7245 – 070 – 0. Justová, R. Pracovní sešit k učebnici Matematika pro 5. ročník II. díl. Praha: Alter, 2005. ISBN 80 – 7245 – 071 – 9.