ZLOMEK JAKO ČÁST CELKU.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DESETINNÁ ČÍSLA.
Advertisements

1) Řešte rovnici a proveďte zkoušku: 3
ZLOMKY Kateřina Švajdová Miroslava Možná U1ST, 4. ročník.
POZORUJ: = = =
Pojem zlomek a jeho zápis.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
70.1 Porovnávání desetinných čísel
1.
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Poměr.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník : 5.
VY_32_INOVACE_M.5.20-Zlomky-prezentace
Zlomky Porovnávání zlomků..
Zlomky Úvod.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ZLOMKY 7. ROČNÍK ZÁKLADNÍ ŠKOLY
Znalostio zlomcích.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
ICT M 5.R. Zlomky Anotace: Prezentace obsahuje práci s pomůckou k pochopení učiva o zlomcích. Prezentace je prezentována interaktivně na tabuli.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Zlomky Matematika VY_32_INOVACE_100 – 5.sada, M Anotace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_479_Desetinná čísla AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK, DATUM:
POROVNÁVÁNÍ ZLOMKŮ.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
* Středová souměrnost Matematika – 7. ročník *
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
7..
Desetinná čísla - úvod.
ZLOMKY - ÚVOD.
2.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ABSOLUTNÍ HODNOTAmotivace Co znamenají zápisy: AB úsečka AB  AB  délka (velikost) délka (velikost) úsečky AB vzdálenost bodu A od bodu B Absolutní hodnotu.
ZÁKLADNÍ GEOMETRICKÉ TVARY
Zlomky – 5. ročník VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
21.1 Útvary souměrné podle osy
Pozor, čárka I..
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iva Papežová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
ZNÁZORŇOVÁNÍ ZLOMKŮ NA ČÍSELNÉ OSE.
63.1 Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Zlomky Porovnávání zlomků..
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Poznávej zlomky.
ANOTACE Materiál je určen pro žáky 4. ročníku, je určen k procvičování učiva. Materiál obsahuje prezentaci s učivem o zlomcích. Doplněno řešením. Žáci.
Rovnost, rozšiřování a krácení.
ZLOMEK JAKO ČÁST CELKU.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ZLOMKY Pojem zlomků.
Rovnost, rozšiřování a krácení zlomků
TÉMA: Osová souměrnost
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
DESETINNÁ ČÍSLA.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B
SLOŽENÝ ZLOMEK.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZÁKLADNÍ TVARY Zopakuj si:
AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_26
Pojem zlomek a jeho zápis.
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_11_ Zlomky
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Pojem zlomek a jeho zápis.
* Zlomky Matematika – 7. ročník *.
Pojem zlomek a jeho zápis.
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Už to umím ! ZÁKLADNÍ TVARY Zopakuj si:
Transkript prezentace:

ZLOMEK JAKO ČÁST CELKU

? Přeložte čtverec na dvě stejné části. Proveď prakticky: z papíru vystřihni čtverec a přehýbej.

Máš správné řešení?

? Přeložte obdélník na dvě stejné části. Proveď prakticky: z papíru vystřihni obdélník a přehýbej.

Máš správné řešení?

? Přeložte kruh na dvě stejné části. Proveď prakticky: z papíru vystřihni kruh a přehýbej.

Máš správné řešení?

V každém obrázku vybarvěte jednu část. Máš správné řešení?

Na kolik stejných částí jsme útvary dělili? Kolik jsme jich vybarvili ? Jak zapíšeme, že jsme vybarvili 1 část ze dvou? Pomocí zlomku !!!

1 _ 2 ČITATEL ZLOMKOVÁ ČÁRA JMENOVATEL JMENOVATEL : udává, na kolik stejných částí jsme celek rozdělili. ČITATEL: udává, s kolika částmi z celku počítáme ZLOMKY ČTEME: jedna polovina, třetina, čtvrtina, desetina, dvacetina, třiadvacetina, osmapadesátina, setina

Rozdělte dané útvary na 4 stejné části. 1 3 4 4 1 3 4 4 1 3 4 4 1 3 4 4 1 3 4 4 Vždy jednu část vybarvěte a zapište, jaká část je vybarvena a jaká část vybarvena není.

V nakreslených obrázcích vybarvěte vždy tolik částí, kolik je zapsáno. 4 7 2 3 5 9 9 10 5 5 6 8 15

Zapiš pomocí zlomků, kolik části je vybarveno a kolik jich vybarveno není. 5 3 8 8 6 4 10 10 4 6 10 10 4 5 9 9 Máš správné řešení?

Znázornění zlomku na číselné ose 1 2 1 2 1 2 4 8 2 4 8 16 Všechny zlomky mají obraz v jediném bodě.

K daným bodům na číselné ose zapište zlomky. 1 6 8 4 8 2 8 3 10 6 10 8 10 1 1 10 1 2 8 10 2 12 10 3 2 18 10 1 2 5 10 10 15 10

Na číselné ose vyznač následující zlomky. 1 2 3 4 2 5 4 3 2 8 4 2 1 Rada na závěr: osu rýsujeme v takové velikosti, aby nám nečinilo problémy ji rozdělit na požadovaný počet dílů. Vždy tedy násobky jmenovatele.