Zápis čísla v desítkové soustavě

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

PKML.
* Měřítko plánu, mapy Matematika – 7. ročník *
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Města ČR – orientace na mapě
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Hra milionář Procvičujeme si jednotky hmotnosti
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
Kolik to stojí?.
Kdo chce být milionářem ?
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Jednotky délky a jejich převody 5. ročník
Druhá mocnina a odmocnina
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B14 Příkazový řádek: obsah souborů PŘÍKLADY AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníLeden 2013 Ročník / věková kategorie3.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Animace Demo Animace - Úvodní animace 1. celé najednou.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Zábavná matematika.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Mapa zájmu - plány.
V rámci všech serverů společnosti Aliaweb, spol. s r.o. oslovíte přes uživatelů Kurzy.cz finanční portál pro laiky i odborníky, tj. investice a.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Stav studie „Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ k Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel.

Nejmenší společný násobek
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Únorové počítání.
Posloupnosti, řady Posloupnost je každá funkce daná nějakým předpisem, jejímž definičním oborem je množina všech přirozených čísel n=1,2,3,… Zapisujeme.
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
NUMBERS- ČÍSLA Aj pro 3.-5.r.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
TRUHLÁŘ II.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Fyzika 2 – ZS_4 OPTIKA.
Lineární rovnice – 1. část
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_22 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
MS PowerPoint Příloha - šablony.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Technické kreslení.
Úkoly nejen pro holky.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Matematika 5.ročník Poláková J., ZŠ Věšín
END 1.Přítelem 2.Druhem 3.Milencem 4.Bratrem 5.Otcem 6.Učitelem 7.Vychovatelem 8.Kuchařem 9.Elektrikářem 10.Instalatérem 11.Mechanikem 12.Návrhářem 13.Stylistou.
Matematika – 8.ročník Mocnina se základem 10
Přednost početních operací
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Transkript prezentace:

Zápis čísla v desítkové soustavě * 16. 7. 1996 Zápis čísla v desítkové soustavě Matematika – 8. ročník *

Zápis čísla v desítkové soustavě 5 379 218 = 5·1 000 000 + 3·100 000 + 7·10 000 + 9·1 000 + 2·100 + 1·10 + 8·1 (zkrácený) zápis čísla v desítkové soustavě rozvinutý zápis čísla v desítkové soustavě 100 = 1 105 = 100 000 101 = 10 106 = 1 000 000 mocnitel je stejný, jako počet nul 102 = 100 107 = 10 000 000 103 = 1 000 108 = 100 000 000 104 = 10 000 109 = 1 000 000 000

Zápis čísla v desítkové soustavě Zapiš pomocí mocnin o základu 10 rozvinutý zápis čísel: 5 379 218 = 5·106 + 3·105 + 7·104 + 9·103 + 2·102 + 1·10 + 8·100 560 030 = 5·105 + 6·104 + 3·10 52 390 000 = 5·107 + 2·106 + 3·105 + 9·104 - 84 087 = - (8·104 + 4·103 + 8·10 + 7·100) = - 8·104 - 4·103 - 8·10 - 7·100 1 234 567 890 = 1·109 + 2·108 + 3·107 + 4·106 + 5·105 + 6·104 + 7·103 + 8·102 + 9·10

Zápis čísla v desítkové soustavě Zapiš zkrácený zápis čísel: 8·105 + 3·103 + 7·102 + 6·10 + 8·100 = 803 768 5·1010 + 6·107 + 3·104 + 5·103 + 6·102 + 3·100 = 50 060 035 603 5·105 + 2·104 + 3·103 + 9·102 + 3·101 + 9·100 = 523 939 - (5·106 + 6·103 + 7·10 + 8·100) = - 5 006 078 4·109 + 7·108 + 2·107 + 8·106 + 6·104 + 5·102 + 9·100 = 4 728 060 509

Zápis čísla v desítkové soustavě Zapiš pomocí mocnin o základu 10 rozvinutý zápis čísel: pět set třináct tisíc osm set pět - 5·105 + 1·104 + 3·103 + 8·102 + 5·100 třicet tři miliardy sedmnáct milionů šedesát - 3·1010 + 3·109 + 1·107 + 7·106 + 6·10 šedesát tři tisíce dvě stě patnáct - 6·104 + 3·103 + 2·102 + 1·10 + 5·100 mínus dvě stě třicet pět - - 2·102 - 3·10 - 5·100 dvacet milionů dvě stě dva tisíce dvacet - 2·107 + 2·105 + 2·103 + 2·10

Zápis čísla v desítkové soustavě Něco o vzdálenostech: Vzdálenost Země – Slunce je: 1 astronomická jednotka = 1,496 · 1011 metrů Proxima Centauri ve vzdálenosti 4,22 světelných let je hvězdou nejbližší Zemi. 1 světelný rok = 9,46 · 1015 metrů Každé kladné číslo větší nebo rovno 10 lze zapsat ve tvaru 𝒂∙ 𝟏𝟎 𝒏 , kde 𝟏≤𝒂<𝟏𝟎 a 𝒏 je přirozené číslo.

Zápis čísla v desítkové soustavě Zapiš čísla ve tvaru 𝒂∙ 𝟏𝟎 𝒏 , kde 𝟏≤𝒂<𝟏𝟎 a 𝒏 je přirozené číslo : 35 000 = 3,5·104 2 650 000 = 2,65·106 800 400 = 8,004·105 364 500 000 = 3,645·108 590·103 = 5,9·102·103 = 5,9·105 65 300·106 = 6,53·1010

Zápis čísla v desítkové soustavě Zapiš čísla ve tvaru 𝒂∙ 𝟏𝟎 𝒏 , kde 𝟏≤𝒂<𝟏𝟎 a 𝒏 je přirozené číslo : Rozloha Ruska (největší stát) = 17 075 000 km2 = 1,707 5·107 km2 Hmotnost zeměkoule = 5 973 600 000 000 000 000 000 000 kg = 5,973 6·1024 kg Parsek (jednotka délky užívaná v astronomii) = 30 860 000 000 000 km = 3,086·1013 Průměr Mléčné dráhy = 864 000 000 000 000 000 km = 8,64·1017 km Avogadrova konstanta (látkové množství) = 602 200 000 000 000 000 000 000 = 6,022·1023 Počet atomů v lidském těle = 6 778 000 000 000 000 000 000 000 000 = 6,778·1027

Zápis čísla v desítkové soustavě Zapiš čísla ve tvaru 𝒂∙ 𝟏𝟎 𝒏 , kde 𝟏≤𝒂<𝟏𝟎 a 𝒏 je přirozené číslo : Počet atomů ve známém vesmíru (o poloměru asi 15 000 000 000 světelných let) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 = 100 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 = 1·10128 Počet všech možných kombinací při hře v šachy je asi 10200. Počet všech možných kombinací atomů v jednoduchém genu bakterie je asi 10602. Počet všech možných kombinací při hře GO je asi 10800.