Funkční gramotnost II. -opakování grafy - mapy - počasí J. Poddaná.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_422, 22. sada, Prvouka
Advertisements

VY_52_INOVACE_PŘ.9.19 – SOPEČNÁ ČINNOST - prezentace
Vlastnosti kovů VY_32_INOVACE_CH1 – 11 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Izolace a důkaz tuků VY_32_INOVACE_CH AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
VY_32_INOVACE_PSYM24860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
ROZMNOŽOVÁNÍ MECHŮ VY_52_INOVACE_B1 – 30 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
VY_32_INOVACE_F Soustava rozmnožovací - žena AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : květen 2012 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová.
VY_32_INOVACE_A1-05 HALOGENIDY AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : listopad 2011 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová náročnost : 1 vyučovací.
PTÁCI 1 VY_32_INOVACE_F2 – 20 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
MÍZNÍ CÉVY, SLEZINA A BRZLÍK
Vypravování o prázdninách
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Mácová Lucie ANOTACE Materiál seznamuje žáky s obdobím třetihor – přírodními podmínkami,
VY_32_INOVACE_TMM20860BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
6. ročník Látky a tělesa Látky a tělesa.
Zaokrouhlování čísel na desítky
Zaokrouhlování čísel na stovky
VY_32_INOVACE_CH.8.18 –DERIVÁTY UHLOVODÍKU- prezentace Název šablony Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název VM 9. ročník- Člověk a příroda.
NEMOCI NERVOVÉ SOUSTAVY
VY_32_INOVACE_TMM211060BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
SOUSTAVA TRÁVICÍ.
VY_32_INOVACE_TMM20560BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
VY_32_INOVACE_PSYM22660ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Exotermické a endotermické reakce
VY_32_INOVACE_TMM21460BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
PŘÍRODOPIS-8. ročník NEMOCI SRDCE A CÉV.
VY_32_INOVACE_421, 22. sada, Prvouka
VY_32_INOVACE_CH.8.16 –KARBOXYLOVÉ KYSELINY- prezentace
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_TMM20960BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
SAMOSTUDIUM TEST KLADIVOUN BRONZOVÝ ŽRALOK TYGROVANÝ ŽRALOK OBROVSKÝ
VY_32_INOVACE_TMM22660BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvo ř en v rámci projektu Opera č ního programu.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_PSYPS12560ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
soustava oběhová Činnost srdce
Květ VY_52_INOVACE_B1 – 16 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
LIST VY_52_INOVACE_B1 – 21 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_29_SVALY_PREDNI_CAST
OPYLENÍ a OPLOZENÍ VY_52_INOVACE_B1 – 20 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Chromatografie VY_32_INOVACE_CH1 – 01 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Soustava oběhová.
Ekosystémy Přírodopis VY_32_INOVACE_004 – 1.sada, Př Anotace
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Sklípkani.
VY_32_INOVACE_TMM20460BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS13660ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní škola, školní.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_750_VYHLÁŠENÍ_ČESKOSLOVENSKA TÉMA: Vyhlášení.
Řád: Chrostíci.
Řád: Solifugy.
VY_32_INOVACE_426, 22. sada, Prvouka
Savci Řád: letuchy.
Zpracoval: ing. Pavel Králík Zlato, stříbro, platina, měď
Částicová stavba látek Vlastnosti vyplývající z jejich struktury
PŘÍRODOPIS - 9. roč. PORUCHY ZEMSKÉ KŮRY
Strunatci Podkmen: pláštěnci.
Třída: Chvostoskoci.
VY_32_INOVACE_TMM20660BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Křídla hmyzu VY_32_INOVACE_A AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
VY_32_INOVACE_TMM BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM20760BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
VY_32_INOVACE_PSYPS13960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Řád: Sekáči.
ČLENOVCI.
Havajské ostrovy.
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_30_SVALY_ZADNI_CAST
Obecná geologie Vznik života na Zemi Vznik života na Zemi - před více než 4 mld. let naráží planetka velikosti Marsu do Země ( t = 6000°C, vysoký tlak)
Savci.
Transkript prezentace:

Funkční gramotnost II. -opakování grafy - mapy - počasí J. Poddaná

Zdroj:

Otázky ke grafu: 1.Je název vhodný a plnohodnotný? 2.Co nám říká osa x? 3.Co nám říká osa y? 4.Kolik proměnných máme v grafu? 5.Obsahuje graf nějaké zjevné chyby? 6.Jaký je účel grafu? 7.Popište, jak se měnil vývoj odpadu u zpracovatelského průmyslu. 8.Který z uvedených odvětví je nejrizikovější pro životní prostředí? 9.Proč? 10. Jaký problém nám zde vzniká s úbytkem jednotlivých odvětví?

Proč je tento graf špatně? Najděte v něm všechny možné chyby…

Návod: -Přečtete si název! -Přečtete si legendu!!! - A taky měřítko. -Podívejte se na informace zdůrazněné (kurzíva, tučně, podtržené,…). -Přečtete si speciální poznámky. Mapy

Jaké chyby nalezneme na této mapě?

U map tedy zjišťujeme: 1)Jaký je účel mapy? 2)Jaká je to mapa? (turistická, interaktivní, dějepisná,…) 3)Je pro nás relevantní? 4)Jaké je měřítko mapy? 5) Odpovídá měřítko tomu, co po mapě vyžadujeme? 6)Nalezneme v legendě dostatek informací? 7)Umíme s ní zacházet?

Určete podle bodů ve slidu výše, co tato mapa má a co ne.

Úkol k mapě metra 2030: 1. Najděte nejbližší zastávku metra od Gymnázia Na Pražačce. 2. Chcete jet na Pražský hrad, jaký spoj použijete? 3. Pak domů, jak pojedete? 4. Myslíte, že ušetříte čas? 5. Co v mapě značí vláčky? 6. Jak bude fungovat trasa E? 7. Myslíte si, že je to reálné? 8. Je něco, co v mapě postrádáte?

Určete, co tato mapa má a co ne. A není tu ještě nějaký problém?

Speciální mapa 1 - -Kudy tedy půjdu? -Popište podle slidu dál.

Speciální mapa 2 - Jak tedy půjdu z Pusteven na Radegast? A z Radegastu na Radhošť?

Speciální mapa 3 -

Zdroje: ČR: Herlíkovice ill.cz/herlikovice/mapa-arealu&docid=-l78iV98YIE4KM&imgurl= jpg&w=1754&h=1240&ei=C6RyULiMBJHltQbzyIHADA&zoom=1&iact=hc&vpx=867&vpy=79&dur=330&hovh=189&hovw=267&tx=200&ty=81&sig= &page=1&tbnh=12 7&tbnw=180&start=0&ndsp=21&ved=1t:429,r:4,s:0,i:149:0,i:149 Metro: GTA: