Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 05.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Risk - elektrický proud
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Výpočet práce z výkonu a času. Účinnost
Výkon elektrického proudu
Název materiálu: ELEKTRICKÝ VÝKON – výklad učiva.
Transformátory (Učebnice strana 42 – 44)
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
ÚČINNOST EL. ZAŘÍZENÍ.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 10.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
8. ročník Práce, výkon, energie Téma: Výkon.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 17.
Zákon zachování energie
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 03.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 05.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 04.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 20.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_D2 – 13.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 02.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 17.
Vztah mezi výkonem, prací a časem
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_B3 – 18.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 18.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 05.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 04.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 05.
VY_32_INOVACE_B3 – 19 Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 04.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 08.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 07.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 09.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C3 – 18.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 06.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 03.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 07.
FYZIKA 8.Ročník Práce 02 – VÝKON.
Účinnost el. práce Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Únor 2013 VY_32_INOVACE_FY_46 Dále metodika.
Výukový program: Mechanik - elektrotechnik Název programu: Elektrické měření II. ročník Měření výkonu DC, AC 1f Vypracoval: Ing. Jiří Smílek Projekt Anglicky.
Název materiálu: ÚČINNOST
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.05 Název pro školu:EU CH 05 Název materiálu:Směsi Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie Anotace:
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_D2 – 14.
Název materiálu: ŘAZENÍ SPOTŘEBIČŮ – výklad učiva.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_VYKON.
PRÁCE , VÝKON VY_32_INOVACE_01 - PRÁCE, VÝKON.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Fy_099_Elektrický proud v kovech_Elektrická práce, výkon
VY_32_INOVACE_B Účinnost - úlohy
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 10.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
22.1 Mechanická práce, výkon, příkon
Název materiálu: Elektrická práce – výklad učiva.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 18.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 02.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_D2 – 11.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 01.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_D2 – 12.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 18.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Elektrická práce Číslo DUM: III/2/FY/2/2/15 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Elektrické a.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Přenosová soustava © Petr Špína 2011
Účinnost stroje VY_32_INOVACE_FYZ_1_33
VY_32_INOVACE_B3 – 16 Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Účinnost VY_32_INOVACE_15_Účinnost Autor: Pavlína Čermáková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Výkon elektrického proudu
Transkript prezentace:

Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 05

© Petr Špína, 2012 VY_32_INOVACE_D2 – 05 Účinnost elektrických zařízení η E %

Účinnost je poměr mezi výkonem a příkonem. Vzorec Jednotka η = P2P1P2P1 bez jednotky

Výkon elektrického proudu je přímo úměrný velikosti napětí a proudu. 1 W(watt) Vzorec Jednotka P = U∙I

Účinnost je poměr mezi prací získanou a vloženou. Vzorec Jednotka η = W2W1W2W1 bez jednotky

Elektrická práce je přímo úměrná napětí zdroje, velikosti proudu a době, po kterou proud teče obvodem. W = U ∙ I ∙ t 1 J(joule) Vzorec Jednotka

Elektromotor výtahu s příkonem 3000 W pracoval 5 minut, přičemž vyzvedl 5400 kg do výše 10 metrů. Jaká část z dodané energie byla využita? Na elektrických spotřebičích bývá vyznačen příkon, tj. příchozí výkon.

Zadané údaje – o které veličiny jde? = 3000 W = 5 minut = 5400 kg = 10 m = ? ? P ? t ? m ? h ? η = 300 s

Dodaná práce W 1 = Vykonaná práce W 2 = vzorec P 1 ∙t dosazení 3000∙300 = J vzorec m∙g∙h 5400∙10 ∙10 = J dosazení

Účinnost: η = vzorec dosazení výsledek 0,6 v procentech W2W1W2W %

Odpověď: Bylo využito 60 % dodané energie. Otázka na závěr: Kam se ztratilo 40 % energie? odpověď Zahřívání vodičů vlivem odporu, tření v ložiscích apod.

1. Nabíječka pro mobilní telefon má na vstupu napětí 230 V a proud 20 mA. Na výstupu jsou hodnoty 3,7 V a 500 mA. S jakou účinností nabíječka pracuje? 2.Účinnost klasické žárovky má hodnotu max. 10 %. Jak velký je ztrátový výkon žárovky s příkonem 60 W?

3. Pohonná jednotka elektromobilu pracuje s účinností 80 procent. Jaký příkon je třeba zvolit k dosažení výkonu 4 kW? 4.Kompaktní zářivka pracuje s příkonem 20 W při účinnosti 45 %. Jaký je ztrátový výkon a kolik tepla se uvolní ze zářivky během jedné minuty činnosti?

1.U 1 = 230 V, I 1 = 0,02 A U 2 = 3,7 V, I 2 = 0,5 A η = 0,4 2. η = 0,1, P 1 = 60 W P z = 54 W 3. η = 0,8, P 2 = 4 kW P 1 = 5 kW 4. η = 0,45, P 1 = 20 W, t = 60 s P z = 11 W, W z = 660 J

Zdroje: [cit ] pod licencí Creative Commons na www: motor.jpg James_Prescott_Joule.jpg James_Watt.jpg ergiebilanz