Nigérie logistické aspekty Teritoriální setkání ICC ČR 21.srpna 2013.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strategie rozvoje letiště Leoše Janáčka Ostrava
Advertisements

Dopravní služby v CR doprava = jeden z hlavních předpokladů rozvoje CR nové prostředky = nové činnosti ( lanovky, horská kola, skútry,…) -rozvoj regionů.
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
Geografická charakteristika Střední Evropy I.
Norsko Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
Volný pohyb zboží.
Dánsko Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
SEVERNÍ AFRIKA.
Island Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
Potravinová bezpečnost a soběstačnost Co změní novela zákona o potravinách? Žofínské fórum Marian Jurečka ministr zemědělství 16. října 2014.
Velká Británie Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
Doprava.
Vliv dopravy na životní prostředí
Plánování dopravní infrastruktury z pohledu projektanta
Španělsko Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
Dopravní síť světa 1 B. Fendrych 8.K.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Kamerun.
SRBSKO.
ZAHRANIČNÍ OBCHOD Lucka Vrzalová, OB.
Nizozemí Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
Austrálie a Oceánie – doprava a cestovní ruch, zahraniční obchod
„BOHEMIA EXPRESS“ Speciální servis určený pro silniční dopravce a spedice součástí evropské sítě linek kombinované dopravy spojení Lovosic s 35 nejvýznamnějšími.
Název Doprava – druhy dopravy 3 Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník 1 Francie.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michael Korbička. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
EXPORT MIMO EU, jak na to? Strategie přístupu na trh Ing. Andrea Heverlová, MBA 16. září 2009 © 2009 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Doprava 25. listopadu 2005.
 nejhustší v “ Modrém banánu“  silniční  ½ přepravy zboží a lidí  1924 – první dálnice mezi Milánem a Benátkami  letecká  Airbus - Francie  železniční.
Použití CNG v dopravě Svaz dopravy 5. března 2009 Ing. Jan Zaplatílek.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 6 – 29 -DopravaAnotace Prezentace se zabývá světovou dopravou a jejími druhy Autor Mgr. Kamila Bočková JazykČeština Očekávaný.
Terciální sektor Služby Zahraniční obchod Školství Doprava
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
Číslo 1, 2 nebo 3 na světových trzích?!
Filip Zelenka. Základy dopravní politiky jsou obsaženy již v Římských smlouvách, které zavádějí společná pravidla mezinárodní dopravy, volný přístup k.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Velká Británie (Great Britain).
PORTUGALSKO.
předprvohorní platforma – konsolidované části zemsk.kůry
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:7. ročník Klíčová slova:Evropa, západní Evropa,
Přírodní vědy moderně a interaktivně ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 DOPRAVA „ KREV HOSPOD Á ŘSTV Í“ 1.
Společenské a hospodářské prostředí. Doprava Obsah 1. Význam a postavení dopravy 2. Dopravní cesty 3. Osobní a nákladní přeprava.
Německo Jan Dušek.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Airbus A380 vs. Boeing 747 Airbus A380, Největší dopravní letadlo na světě. Boeing 747, Druhé největší dopravní letadlo na světě.
Arménie logistické aspekty Teritoriální setkání ICC ČR 28.dubna 2016.
Doprava. Dělení dopravy 1.Pozemní – silniční, železniční, potrubní 2.Vodní - říční, námořní 3.Letecká 4.Speciální – přenos dat, zpráv, energie.
Brazílie logistické aspekty Teritoriální setkání ICC ČR 8.června 2016.
Ghana logistické aspekty Kulatý stůl ICC ČR 30.března 2016.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Severní Amerika – doprava Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-7 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Zahraniční obchod Význam, formy a členění. Obsah výkladu Význam zahraničního obchodu Formy zahraničního obchodu Členění zahraničního obchodu Otázky a.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění.
Regiony Afriky III. Západní a střední Afrika Černá Afrika.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název:VY_32_INOVACE_05_03A_Doprava v ČR Téma:Zeměpis České republiky.
Uzbekistán logistické aspekty
EVROPSKÉ HOSPODÁŘSTVÍ
Zahraniční obchod výměna zboží a služeb mezi státy.
Irák logistické aspekty
Severní Amerika globální aspekty ekonomického rozvoje doprava
Západní Afrika Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Informace o výzvách SC 1.1 a SC 1.2. IROP
Severní Amerika – globální aspekty ekonomického rozvoje
EVROPA HOSPODÁŘSTVÍ VY_32_INOVACE_07-47 Ročník: VIII. ročník
Moravskoslezský kraj Nová huť Ostrava. Moravskoslezský kraj Nová huť Ostrava.
AUTOR: Mgr. Svobodová Alena
Teritoriální setkání Island (ICC, )
TOP 10 největších letišť v Evropě podle počtu odbavených cestujících
Transkript prezentace:

Nigérie logistické aspekty Teritoriální setkání ICC ČR 21.srpna 2013

Logistické aspekty při obchodech s Nigérií 2 NIGÉRIE, Země v Západní Africe, země s nejvyšším počtem obyvatel v Africe, země s pátou největší zásobou ropy na světě, země s vyrovnaným podílem muslimů a křesťanů, země s velmi bohatou moderní historií. Z pohledu dopravní firmy je tato oblast poměrně dobře dostupná, ale – podobně jako jiné africké země – oblast nebezpečná vzhledem k státem vlastněným logistickým strukturám a to doprovázející vysoké míře korupce (přístavní obsluha, celní kontrola, skladování v celních skladech, doprava do vnitrozemí). Navíc při pobřeží se začíná znovu rozmáhat pirátství (pojistit !)

Logistické aspekty při obchodech s Nigérií - nejvýznamnější přístavy 3 Námořní spojení : Nigérie má z pohledu námořního spojení poměrně členité a bohužel hůře dostupné pobřeží. Původní, historická brána do země – přístavy Lagos-Apapa (dosud největší přístav a letiště) – se nacházejí takřka na hranicích s Beninem; teprve v nedávné době byl modernizován přístav Port Harcourt (aktuálně 2. největší v zemi) v deltě řeky Niger, vzhledem k jeho lokaci blízko ropných nalezišť na Bonny Island. Na významu nabývá i terminál TinCan Island u Lagosu. Všechny tyto přístavy jsou v majetku státní agentury NPA a poplatky v přístavech jsou řízeny tarifem.

Logistické aspekty při obchodech s Nigérií - nejvýznamnější přístavy 4 Námořní spojení : Z Hamburku či Bremerhavenu se do Nigérie nabízí velmi dobré spojení (3-4 odjezdy týdně), ovšem většinou s překládkou v Maroku či Španělsku. Doba plavby německé přístavy – Tin Can 20 dnů, Lagos/Apapa cca dny, Pt Harcourt až 30 dnů. Doporučená dodací podmínka CFR přístav vykládky, pro dodání do vnitrozemí může být vyžadován depozit na kontejner. Povinným údajem pro námořní dovoz je Form M, id.číslo od celnice v Nigérii. Aktuální námořné: € 1400/20DC, € 1725/40DC.

Logistické aspekty při obchodech s Nigérií - letecké spojení 5 Letecky lze zasílat zboží do Nigérie nejlépe přes první letiště v zemi = Murtala Muhammad Airport v Lagosu (LOS). Letiště však bylo v 90. letech proslulé nízkou bezpečností jak na zemi, tak ve vzduchu. Přednostně bylo doporučováno použít letiště v Kano. Toto letiště bylo přebudováno dle vzoru Schiphol v Amsterodamu, takže vykládka carga z letadel je dnes poměrně rychlá a s minimálními riziky. Přímé spojení neexistuje, ale road feeder nebo přípojný let umožňují službu zkrátit na 3 dny, v ekonomické třídě na 5-7 dnů. Druhým letištěm je pak Mallam Aminu Airport v severní metropoli Kano.

Logistické aspekty při obchodech s Nigérií - letecké spojení 6 Spojení z Prahy: Emirates přes Dubai, British Airways přes Londýn, Lufthansa přes Frankfurt, AF-KLM přes Amsterdam nebo Paříž, Turkish přes Istanbul. Cena okolo Kč 80/kg

Logistické aspekty při obchodech s Nigérií - doprava do/z vnitrozemí 7 Železniční doprava :

Logistické aspekty při obchodech s Nigérií - doprava do/z vnitrozemí 8 Železniční doprava : Nigerijská železniční síť byla rozvíjena zcela v duchu bývalé koloniální potřeby a správy. Země je sice pokryta základní sítí kolejí, ale trpí různými nekompatibilními rozchody a velkou mírou devastace z důvodu minimální údržby. Nová výstavba je plánována velkoryse, ale prostředky na její rozvoj jsou nakonec použity na jiné projekty. Se sousedními zeměmi neexistují železniční přeshraniční spojení. Základní síť v délce 3,550 km byla znárodněna, provozovatelem je Nigerian Railway Company, rozchod 3´6´´ (1,067 mm). Pro dopravu zboží nemá železnice prakticky žádný význam, doprava osob je též limitována nízkou rychlostí provozu. Od roku 2006 je v běhu plán modernizace západní větve dráhy z Lagosu do Kaduna a Kano, který je dodavatelsky pokryt čínskými odborníky (China Civil Engineering Construction Corporation). Tato část by měla již brzy sloužit i pro dopravu ropných produktů do vnitrozemí.

Logistické aspekty při obchodech s Nigérií - doprava do/z vnitrozemí 9 Železniční doprava :

Logistické aspekty při obchodech s Nigérií - doprava do/z vnitrozemí 10 Silniční doprava : Silniční síť je (údajně) dlouhá cca. 110,000 km zpevněných silnic (v jiných pramenech pouze 60,000 km, z toho 1,200 km dálnic), což řadí Nigérii na 2. místo co do délky silniční sítě v Subsaharské Africe. Budování nových – včetně přeshraničních - spojení je věnována velká pozornost, protože doprava osob i zboží po silnicích je páteří domácí ekonomiky a výměny zboží. Silnice do Alžíru (Trans-Saharan Highway) je téměř dokončena. Trans-Sahelian Highway do Dakaru je v provozu. Trans-West African Highway spojující N. s Beninem, Togem, Ghanou a Pobřežím Slonoviny je v provozu. Lagos-Mombasa Highway zůstává na papíru vzhledem ke komplikované politické situaci v zemích na trase.

Logistické aspekty při obchodech s Nigérií - celní omezení a ochrana před zavlečením škůdců a chorob 11 Hlavním cílem celních předpisů Nigérie je ochrana domácího trhu před dovozem výrobků podobných domácí výrobě, dále pak některá náboženská omezení, a potravinářské výrobky. Zákaz dovozu se vztahuje na: kakao a výrobky z něho, minerální vody (i ochucené), hovězí a vepřové maso, zmrazené drůbeží maso, rostlinné oleje (kromě olivového a lněného), ovocné syrupy a šťávy, pivo. Dalšími komoditami na seznamu zakázaných dovozů jsou některé výrobky z plastů, papír a lepenka, obuv a podobně Velmi přísné předpisy byly vytvořeny na ochranu proti dovozu použitých automobilů, strojů a pneumatik, nábytku a podobného „odpadu“ Zakázán je dovoz některých léků, drog a alkoholu. V exportu jsou zakázány: kukuřice, nevyčiněné kůže a kožky, surové dřevo (i hrubě opracované), nezpracovaný latex, lokální zvířena včetně zárodků, starožitnosti domácího původu Nigérie je od roku 2004 signatářem dohody o ochraně proti zavlečení škůdců ISPM15, dřevěné obaly tudíž musí být náležitě ošetřeny.

Děkuji za pozornost. Petr Rožek Lektor ICC + Poradce v mezinárodní dopravě