Interpretovaná Matematika úvod Pá:16:00 úvod 18:00 So:9:30 logaritmy 12:0013:00 derivace 15:3016:00 matice 18:00 Ne:9:30 integrály 12:0013:00 statistiky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁKLADY EKONOMETRIE 6. cvičení Autokorelace
Advertisements

Slovní úlohy o společné práci − 2
Slovní úlohy o společné práci
Co mám udělat, aby byl příklad po formální stránce správně?
Lineární rovnice 8.-9.ročník
Fakulta životního prostředí Katedra informatiky a geoinformatiky
Slovní úlohy o společné práci − 3
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 1
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
12.přednáška integrační metody per partes substituce
57. ročník MO Soustředění řešitelů Kategorie A Exponenciela Litoměřice 2007.
Platónská a archimédovská tělesa
Přednáška 12 Diferenciální rovnice
Mnohočleny a algebraické výrazy
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Týden Vojty Machaly.
Lineární rovnice Běloun 91/1 a
Ekvivalentní úprava rovnic
Mgr. Šimon Chládek ZŠ Křížanská 80
Informace pro studenty kombinovaneho studia AJ PEF, FLD, FŽP
Získávání informací Získání informací o reálném systému
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
ROVNOMĚRNĚ ZRYCHLENÝ POHYB.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
25. října 2004Statistika (D360P03Z) 4. předn.1 Statistika (D360P03Z) akademický rok 2004/2005 doc. RNDr. Karel Zvára, CSc. KPMS MFF UK
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
předpověď počasí na 14. května 2009 OBLAČNOST 6.00.
Druhá mocnina rozdílu (a – b)2.
8. listopadu 2004Statistika (D360P03Z) 6. předn.1 chování výběrového průměru nechť X 1, X 2,…,X n jsou nezávislé náhodné veličiny s libovolným rozdělením.
Mocniny a Odmocniny.
Fyzika 7. ročník Otáčivé účinky síly Anotace
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
RLC Obvody Michaela Šebestová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_83.
Neurčitý integrál. Příklad. Na ploše 10 m x 10 m se vysazuje stejný typ rostlin ve 2 barvách. Obě barvy jsou odděleny křivkou y = x ( 1 – 0.1x ). Kolik.
Vektory Práce s vektory Př.: Mějme dva vektory z Udělejme kombinace
Matematika Lineární rovnice
Fakulta životního prostředí Katedra informatiky a geoinformatiky
Výpočet kořenů kvadratické rovnice
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Kvadratické rovnice Autor: Mgr. Ludmila Lorencová.
VOLNÝ PÁD.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_105.
Lineární rovnice Lineární rovnice s jednou neznámou máj vzorec
Elektronická učebnice - I
Funkce více proměnných.
Lineární zobrazení.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vektorová grafika.
EXPONENCIÁLNÍ ROVNICE Mgr.Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_778.
Predikátová logika1 Predikátová logika 1. řádu Teď „logika naostro“ !
SBÍRKA PŘÍKLADŮ Z MATEMATIKY
Korelace. Určuje míru lineární vazby mezi proměnnými. r < 0
Soustava lineární a kvadratické rovnice
Korelace. Určuje míru lineární vazby mezi proměnnými. r < 0
3. LINEÁRNÍ ROVNICE A NEROVNICE
Lineární rovnice Druhy řešení.
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Lineární rovnice Druhy řešení.
Lineární rovnice Druhy řešení.
MATEMATIKA Obsah přednášky. Opakování, motivační příklady Funkce.
Funkce více proměnných.
Úvod Aritmetické a geometrické posloupnosti a jedna zajímavá funkcionální rovnice.
* Měřítko plánu, mapy Matematika – 7. ročník *
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Transkript prezentace:

Interpretovaná Matematika úvod Pá:16:00 úvod 18:00 So:9:30 logaritmy 12:0013:00 derivace 15:3016:00 matice 18:00 Ne:9:30 integrály 12:0013:00 statistiky 15:3016:00 zkouška 18:00

Za jak dlouho vás naučím matematiku?

Co je to matematika?

Matematika je formální jayzk. Matematika je „super mozek“ „nezávislý“ na konkrétním člověku.

A jak do světa matematiky vstupujeme?

Pravda? pravda nepravda ?nepravda?

Pravda? lépe vnitřní konzistence pravda nepravda ?nepravda?

„Vzorec“ je součást normální věty.

Neříkejme „vzorec“, říkejme „vztah“

Jaká je tedy „vztah“ věta?

Začněme jednoduchým příkladem. Vyřešte rovnici.

Kdo našel řešení vztahu ve tvaru ? Kdo našel řešení vztahu ve tvaru:, nebo neexistuje ( )?

A kdo našel řešení ve tvaru: ?

Každý zápis lze číst různě, a neb „není rovnost jako rovnost“. Ptáme se na x ptáme se na rovnost

Každý zápis lze číst různě, a neb „není rovnost jako rovnost“. otázka tvrzení Když, pak. Protože, tak.

Řešením nemusí být vždy jen číslo, a neb funkcionální rovnice. nebo,

Funkcionální rovnice

Jednotky a jednotková invariance

Jednotková invariance Každá veličina „v“ se skládá z čísla a jednotky např.

Představme si takový zcela hypotetický model, který je navíc zcela špatně, abychom si mohli ukazat co by se stalo, kdybychom měli špatný (t.j. jednotkově neinvariantní) model. Jednotková invariance

Nechť je vzdálenost.

Jednotková invariance Nechť je vzdálenost.

result= m result=8m nature of invariances - unit invariance formal (mathematical) model a=2ma=20dm such a model is not unit invariant

Jednotková invariance Nechť je vzdálenost. Řešení je např.

Jednotková invariance Nechť je vzdálenost. Řešení je např.

Jednotková invariance

odtud víme, že

Jednotková invariance

převod jednotek

Jednotková invariance převod jednotek

Forma vs Vizualizace

a teď krátká nalévárna

lineární funkce x y q = „intercept“ p = „slope“

kvadratická funkce x y q = „intercept“ p = udává rozevřenost paraboly

kvadratická funkce x y q = „intercept“ Malé p velké p

kvadratická funkce x y q = „intercept“ p<0 p>0 p=0

Polynom řádu n (order of n) x y a 0 = „intercept“

Taylorova řada (Taylor series)

Děkuji za pozornost a nashledanou zítra v 9:30

W T h e W o r l d a s C a t e d r e S e m i n g l y o l d e závěrem

nature of invariances - taxa invariance formal model species a species b species a1 species a2