NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MOCNINY s přirozeným exponentem
Advertisements

Pravidla pro počítání s mocninami
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 4 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_028.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
9 CELÁ ČÍSLA
Užití Pythagorovy věty – 5. část
Užití Pythagorovy věty – 2. část
Užití Pythagorovy věty – 1. část
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p.o.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.01 Druhá mocnina
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Kdo chce být milionářem ?
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Druhá mocnina a odmocnina
Rozdíl druhých mocnin.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Druhá mocnina a odmocnina
Dělení se zbytkem 2 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
- řešení pravoúhlého trojúhelníku
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
PYTHAGOROVA VĚTA příklady
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Matematika – 8.ročník Druhá odmocnina
Zábavná matematika.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Název Číselné výrazy Předmět, ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
ProcvičujemenásobilkuProcvičujemenásobilku Klikni na libovolné číslo, objeví se.
Únorové počítání.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Procvičování vzorce.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Celá čísla Dělení.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
VY_42_INOVACE_102_DRUHÁ MOCNINA Jméno autora VMIng. Miroslava Lačná Datum vytvoření VMsrpen 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Funkční hodnota a argument funkce
Přednost početních operací
Nejprve provedeme výpočet v závorce
ČÍSELNÉ VÝRAZY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
MOCNINY s přirozeným exponentem
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
Matematika – 8.ročník Druhá mocnina
Druhá mocnina a odmocnina VY_32_INOVACE_077_Druhá mocnina a odmocnina.
Druhá mocnina a odmocnina
Mocniny Mocniny záporných čísel (se záporným základem)
Mocniny záporných čísel (se záporným základem)
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p.o. REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1.07/1.4.00/21.3138 NÁZEV PROJEKTU: Novými technologiemi k novým poznatkům II ŠABLONA/ SADA: IB/01 NÁZEV: Druhá mocnina ANOTACE A MOŽNOSTI VYUŽITÍ: Výklad učiva druhá mocnina kladného a záporného čísla, desetinného čísla, pravidla pro počítání s druhou mocninou. DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: interaktivní VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika ROČNÍK: 8. AUTOR: Mgr. Martina Balová VYTVOŘEN (datum, období): září 2011  

Mocnina je součin několika sobě rovných činitelů 52=5 Mocnina je součin několika sobě rovných činitelů 52=5.5 (čteme: pět na druhou) 55=5.5.5.5.5 Mocnitel (exponent) Základ mocniny

Druhá mocnina čísla 12= 1 22= 4 32= 9 42= 16 52= 25 62= 36 72= 49 82= 64 92= 81 102= 100

Zapamatuj si !!! 112= 121 122= 144 132= 169 142= 196 152= 225 162= 256 172= 289 182= 324 192= 361 202= 400

Určete druhou mocninu čísel: 202 = (-20)2 = 0,52 = (-0,5)2 = 0,032 = (-0,03)2 = 400 0,25 0,000 9 72 = (-7)2 = 0,22 = (-0,2)2 = 0,112 = (-0,11)2 = 7 . 7 = 49 (-7).(-7) = 49 0,2 . 0,2 = 0,04 (-0,2).(-0,2) = 0,04 0,11 . 0,11 = 0,012 1 (-0,11).(-0,11)= 0,012 1 Druhá mocnina libovolného čísla je vždy kladná!

POZOR ! Rozhodni, zda se sobě rovnají: - 82 ≠ (- 8)2 Pozor na závorky! Základem druhé mocniny je číslo -8! Proto: (-8).(-8) = + 64 = 64 Základem druhé mocniny je číslo 8! Proto: - 8.8 = - 64

Dvojnásobný počet desetinných míst Vypočítejte: 100 10 000 1 000 000 100 000 000 102 = 1002 = 1 0002 = 10 0002 = 0,12 = 0,012 = 0,0012 = 0,000 12 = 0,01 0,000 1 0,000 001 0,000 000 01 Dvojnásobný počet desetinných míst Dvojnásobný počet nul

Pravidla pro počítání s druhou mocninou (3 . 4)2 = 32 . 42 = (12)2 = 144 9 . 16 = 144 druhá mocnina součinu (a . b)2 = a2 . b2 druhá mocnina podílu

POZOR!!! Vypočítej: (8)2 = 64 4 + 36 = 40 (2 + 6)2 = 22 + 62 = (2 + 6)2 ≠ 22 + 62 (10 - 7)2 = 102 - 72 = (3)2 = 9 100 - 49 = 51 (10 - 7)2 ≠ 102 - 72

VYPOČÍTEJ: 10 – 32 = (4 + 7)2 – 102 = (-4)2 + 52= 25-(-5)2= 32+42+52-(11-7)2= 52+3 . 22 = 52-42+12= 5 . 22- 3 . 102 = 10 – 9 = 1 112 – 102 =121-100 = 21 16 + 25 =41 25 – 25 = 0 9 + 16 + 25 – 16 =34 25 + 3 . 4 = 37 25 – 16 + 1 = 10 5 . 4 – 3 . 100 = - 280