HV-1 Hudební výchova DUM č. 1 Prima – kvarta osmiletého studia

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HV-1 Hudební výchova DUM č. 9 Prima – kvarta osmiletého studia
Advertisements

Rozdělení hudebních nástrojů
REAKCE VÝROBY ŽELEZA CH-4 Chemické reakce a děje, DUM č. 3
HV-1 Hudební výchova DUM č. 14 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 12 Prima – kvarta osmiletého studia
Hudební tělesa VY_32_INOVACE_03_Hudební tělesa.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 6 Prima – kvarta osmiletého studia
Hudební nástroje Vypracovala: Nikola Doleželová
HV-1 Hudební výchova DUM č. 3 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 13 Prima – kvarta osmiletého studia
Medailonky Wolfgang Amadeus Mozart HV-1 Hudební výchova DUM č. 17
HV-1 Hudební výchova DUM č. 4 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 11 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 15 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 8 Prima – kvarta osmiletého studia
Sacharidy opakování CH-2 Organická chemie, DUM č. 9 Mgr. Radovan Sloup
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Elektronová konfigurace
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
HV-1 Hudební výchova DUM č. 18 Prima – kvarta osmiletého studia
Klasifikace hydroxyderivátů Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-2.
Hudební nástroje ve vážné hudbě
Alkalické kovy CH-3 Anorganická chemie, DUM č. 2 Mgr. Radovan Sloup
HV-1 Hudební výchova DUM č. 2 Prima – kvarta osmiletého studia
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Rozdělení hudebních nástrojů
HV-1 Hudební výchova DUM č. 5 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu.
Klasifikace karboxylových kyselin Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Medailonky HV-1 Hudební výchova DUM č. 16 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 7 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu.
alkalických zemin - cvičení
Bicí nástroje 1. Samozvučné (tón vzniká chvěním hmoty, ze které jsou vyrobeny) – činely, zvony, gong, xylofon, triangl ad. 2. Blanozvučné (tón vzniká rozechvěním.
Medailonky HV-1 Hudební výchova DUM č. 20 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv05/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Historie české populární hudby Autor:
Klíčová aktivita: 32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
HUDEBNÍ KUFR Téma: Hudební nástroje
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Chemická vazba, elektronová konfigurace
Elektrochemie, články CH-1 Obecná chemie, DUM č. 18 Mgr. Radovan Sloup
Škola: Praktická škola dvouletá Vzdělávací okruh: Umění a kultura Vyučovací předmět: Hudební výchova Ročník: První Téma: Rozdělení hudebních nástrojů.
Nástroje symfonického orchestru
HUDEBNÍ NÁSTROJE NÁSTROJOVÉ SKUPINY
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Jaký hudební nástroj je na obrázku?
ICT 2 – 3 – 31 HV HUDEBNÍ NÁSTROJE STRUNNÉ
Strunné nástroje Mgr. Jakub Tomala.
FYZIKA VY__III/2__INOVACE__216. Autor DUMMgr. Jarmila Borecká Datum (období) vzniku DUM Ročník a typ školy 7. ročník ZŠ praktické ŠVP„Učíme.
Člověk a příroda Fyzika Zvukové děje VII. ročník ZŠ (praktická) Zvuk a zdroje zvuku Vypracoval: Mgr. Zdeněk Šebestík Střední škola, Základní škola a Mateřská.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Dagmar Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_96_SYMFONICKÝ ORCHESTR TEMA: Hudební.
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
HUDEBNÍ VÝCHOVA SYMFONICKÝ ORCHESTR
HUDEBNÍ VÝCHOVA HUDEBNÍ NÁSTROJE
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6A_03
Rozdělení hudebních nástrojů
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Uherský Ostroh
Orchestrální hudba Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_98_KVÍZ
VY 32 INOVACE 547.
Název školy: ZŠ a MŠ Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor: Mgr. Jana Vostřelová Název: VY_32_INOVACE_03_HUDEBNÍ VÝCHOVA_HUDEBNÍ NÁSTROJE.
Třídění hudebních nástrojů na smyčcové, bicí, dechové.
Transkript prezentace:

HV-1 Hudební výchova DUM č. 1 Prima – kvarta osmiletého studia hudební nástroje Všeobecný úvod HV-1 Hudební výchova DUM č. 1 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II

Základní pojmy - dělení podle způsobu vzniku tónu Hudební nástroje - vše, co vytváří zvuky Idiofony - samozvučné Membranofony - blanozvučné Chordofony - strunné Aerofony - dechové Elektrofony - se snímačem

Základní pojmy - dělení podle způsobu hry Smyčcové chordofony - „smyčce“ Dechové aerofony - „dechy“ Bicí nástroje

Vznik hudebních nástrojů Kult, rituál Rytmické nástroje – pohyb Přírodní materiály Chrastítka, bubínky, … Melodické nástroje – dech i pohyb Tvůrčí proces při jejich výrobě Flétny, tromba marina Obr. č. 1

Idiofony (řecky idios, vlastní) Protiúderné Dřevěné – claves, kastaněty,… Kovové – talíře, činely – high-hat Rozezvučované paličkou Triangl, xylofony, metalofony, gong, zvon, … Ostatní Chrastítka, řehtačka, škrabky, grumle, ... http://www.youtube.com/watch?v=OL_ozkMpUP8

Membranofony (řecky membrána, kůže) Kotlové Tympány, pedálové tympány Bubnové Jedno- a dvoublánové Třecí fanfrnoch Obr. č. 2

Chordofony (řecky chordae, struna) Drnkací Loutna, kytara, cembalo Úderné Cimbál, klavír Smyčcové Trumšajt, housle, viola Kolové niněra Obr. č. 3

Aerofony (řecky aer, vzduch) Dřevěné Flétny, hoboj, klarinet, dudy Žesťové Trubka, pozoun, lesní roh Harmonikového typu Harmonika, harmonium, varhany

Elektrofony Elektroakustické Elektronické Tóny vznikají mechanicky, ale jsou zesilovány elektroakustickou cestou Elektronické Tóny vznikají ryze elektronickou cestou

Test Co to je rituál a s čím byl spojen? Jsou varhany dechový nástroj? Niněra je: a) Staročeské jídlo b) Nadávka c) Strunný lidový nástroj Vyjmenuj alespoň 3 smyčcové nástroje. Z jakého jazyka vzniklo pojmenování jednotlivých skupin nástrojů?

Seznam použitých ukázek a fotografií Obr. č. 1 - http://en.wikipedia.org/wiki/File:Marine_trumpet.jpg Obr. č. 2 - http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Famfrnoch02.jpg Obr. č. 3 - http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Louvet_Drehleier.JPG Ukázka č. 1 - http://www.youtube.com/watch?v=OL_ozkMpUP8 Pavel Fajt – Čínský vítr

Hudební nástroje – všeobecný úvod Vytvořeno v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II Autor: Mgr. Milena Naglmüllerová Předmět: Hudební výchova, oblast HUDEBNÍ NÁSTROJE Třída: prima - kvarta osmiletého studia Označení: VY_32_INOVACE_HV-1_01 Anotace a metodické poznámky: Materiál slouží pro základní poznání nauky o hudebních nástrojích. Předkládá jejich základní dělení podle způsobu vzniku tónů. Nedílnou součástí je ukázka hry na jednotlivé nástroje – zapojení žáků ZUŠ. V závěru je připraven test, který prověří základní pojmy z této oblasti. Použité materiály: Michels, Ulrich, Encyklopedický atlas hudby. Praha, Nakladatelství Lidové noviny, s.r.o. 2000, ISBN 80-7106-238-3 Prezentace je vytvořena pomocí nástrojů Power Point 2010 Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.