HV-1 Hudební výchova DUM č. 11 Prima – kvarta osmiletého studia

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HV-1 Hudební výchova DUM č. 9 Prima – kvarta osmiletého studia
Advertisements

Obsazování orbitalů CH-1 Obecná chemie, DUM č. 8 Mgr. Radovan Sloup
Autor: Mgr. Hana Kalousková
Reakce organické chemie
REAKCE VÝROBY ŽELEZA CH-4 Chemické reakce a děje, DUM č. 3
Světoví hudební skladatelé
HV-1 Hudební výchova DUM č. 14 Prima – kvarta osmiletého studia
Galvanické články CH-3 Anorganická chemie, DUM č. 15
Vlastnosti lipidů CH-4 Chemické reakce a děje, DUM č. 15
HV-1 Hudební výchova DUM č. 12 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 6 Prima – kvarta osmiletého studia
Číslo a název šablony klíčové aktivity
HV-1 Hudební výchova DUM č. 3 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 13 Prima – kvarta osmiletého studia
Medailonky Wolfgang Amadeus Mozart HV-1 Hudební výchova DUM č. 17
HV-1 Hudební výchova DUM č. 4 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 15 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 8 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 1 Prima – kvarta osmiletého studia
Dusíkaté deriváty, opakování
ISOPRENOIDY CH-2 Organická chemie, DUM č. 19 Mgr. Radovan Sloup
Sacharidy opakování CH-2 Organická chemie, DUM č. 9 Mgr. Radovan Sloup
Prvky symbolika Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-1 Anorgaická.
Elektronová konfigurace
Excitovaný stav CH-1 Obecná chemie, DUM č. 11 Mgr. Radovan Sloup
Kvantová čísla CH-1 Obecná chemie, DUM č. 7 Mgr. Radovan Sloup
Zkrácený elektronový zápis
Řada napětí kovů, zákonitosti reakcí
Halogenderiváty Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-2 Organická.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 18 Prima – kvarta osmiletého studia
Radioaktivita CH-1 Obecná chemie, DUM č. 13 Mgr. Radovan Sloup
Romantismus v hudbě německých skladatelů
Klasifikace hydroxyderivátů Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-2.
Kyslík, sloučeniny CH-3 Anorganická chemie, DUM č. 9
Reakce arenů CH- 4 Chemické reakce a děje , DUM č. 14
Alkalické kovy CH-3 Anorganická chemie, DUM č. 2 Mgr. Radovan Sloup
HV-1 Hudební výchova DUM č. 2 Prima – kvarta osmiletého studia
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Deriváty karboxylových kyselin Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II.
Klasicismus v evropské hudbě
Aminy, klasifikace a názvosloví
Píseň a její přeměna Od počátku k dnešku
Hydroxyderiváty CH-2 Organická chemie, DUM č. 2 Mgr. Radovan Sloup
HV-1 Hudební výchova DUM č. 5 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu.
Klasifikace karboxylových kyselin Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání.
Dopočítávání rovnic II.
Aminy, vznik, vlastnosti
Medailonky HV-1 Hudební výchova DUM č. 16 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Aldehydy názvosloví CH-2 Organická chemie, DUM č. 6 Mgr. Radovan Sloup
HV-1 Hudební výchova DUM č. 7 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu.
alkalických zemin - cvičení
ICT 2 – 3 – 24 HV Johan Sebastian Bach
Medailonky HV-1 Hudební výchova DUM č. 20 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Elektrochemie, úvod Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-1 Obecná.
Metabolismus cvičení Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH- 4 Chemické.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
 Složité hudební dílo  Skladba pro symfonický orchestr  Rozvoj od klasicismu.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_356_Hudební formy AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
ICT – 2 – 3 – 23 HV Wolfgang Amadeus Mozart
Chemická vazba, elektronová konfigurace
Elektrochemie, články CH-1 Obecná chemie, DUM č. 18 Mgr. Radovan Sloup
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
OPAKOVÁNÍ CHEMIE PRVKŮ BLOKU p CH-3 Anorganická chemie, DUM č. 12
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
HUDEBNÍ VÝCHOVA SYMFONICKÝ ORCHESTR
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/15 
Transkript prezentace:

HV-1 Hudební výchova DUM č. 11 Prima – kvarta osmiletého studia Hudební formy a druhy Písňová forma, rondo HV-1 Hudební výchova DUM č. 11 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II

Základní pojmy I. Vzniká přiřazováním částí Dvoudílná: Třídílná: Píseň a-b (každý díl se opakuje) „Dívča, dívča, laštovička“ Třídílná: a-b-a (pomalé věty sonát a koncertů) „Ha, ty svatyj Vavřenečku“ a-b-c (méně častá) Píseň Instrumentální a vokální formy se stejnou stavbou

Základní pojmy II. Rondové formy - složená písňová forma Řetězové rondo a-b-a-c-a-d-a-e-f-a Obloukové rondo a-b-a-c-a-b-a Sonátové rondo Kombinace ronda a sonátové formy (finální věty symfonií, koncertů, atd.

Píseň Kompozice básně se slokami Lidová, zlidovělá, umělá Vokální hudební forma Strofická – všechny sloky stejná melodie Prokomponovaná – každá sloka melodicky jinak

Historie Středověk 15. a 16. st. 18. st. 19. st. 20. st. Trubadúři, truvéři, minnesängři, vaganti 15. a 16. st. Chanson (Francie) – 3 – 6 hlas + loutna Air – sólová píseň s loutnovým doprovodem Frottola, villanella, madrigal (Itálie) 18. st. Lidová píseň (Volkslied) 19. st. Německá umělá píseň v písňových cyklech 20. st. 2. Vídeňská škola

Významní mistři Wolfgang Amadeus Mozart Ludwig van Beethoven Franz Schubert Robert Schumann Johanes Brahms Gustav Mahler

Franz Schubert 1. etapa tvorby závislá na vídeňských klasicích 31. 1. 1797 – 19. 11. 1828 1. etapa tvorby závislá na vídeňských klasicích Písňová tvorba – velmi záhy osobitý styl Bytostný lyrik tvořící plně v romantických, snových náladách Kompozice písní je „nezávislá“ na textu – vše je obsaženo v hudbě Obr. č. 1

Ukázky 2 písně Ave Maria http://www.youtube.com/watch?v=OmBqDthi1Fw Fischer-Dieskau: 2 Famous Schubert Songs (translated) Ave Maria http://www.youtube.com/watch?v=bPvAQxZsgpQ Luciano Pavarotti

Test Vysvětli pojem strofická píseň? Jaký je rozdíl mezi písní lidovou a umělou? Do jakého období patří trubadúři? Co je „air“: a) tanec b) píseň c) píseň i tanec Napiš alespoň 2 významné mistry, kteří se věnovali písňové tvorbě.

Seznam použitých fotografií a ukázek Obr. č. 1. - http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Franz_Schubert_by_Wilhelm_August_Rieder.jpeg Ukázka č. 1 - http://www.youtube.com/watch?v=OmBqDthi1Fw F. Schubert 2 písně Ukázka č. 2 - http://www.youtube.com/watch?v=bPvAQxZsgpQ F. Schubert – Ave Maria

Hudební formy – písňová forma, rondo Vytvořeno v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II Autor: Mgr. Milena Naglmüllerová Předmět: Hudební výchova, oblast HUDEBNÍ FORMY Třída: prima – kvarta osmiletého studia Označení: VY_32_INOVACE_HV-1_11 Anotace a metodické poznámky: Materiál slouží pro objasnění pojmů píseň, písňová forma a rondo. Je součástí celku, který je věnován nejznámějším hudebním formám. V závěru je připraven test, který prověří základní pojmy z této oblasti. Součástí matriálu je i poslechová část. Použité materiály: Michels, Ulrich, Encyklopedický atlas hudby. Praha, Nakladatelství Lidové noviny, s.r.o. 2000, ISBN 80-7106-238-3 Prezentace je vytvořena pomocí nástrojů Power Point 2010 Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.