HV-1 Hudební výchova DUM č. 4 Prima – kvarta osmiletého studia

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HV-1 Hudební výchova DUM č. 9 Prima – kvarta osmiletého studia
Advertisements

Obsazování orbitalů CH-1 Obecná chemie, DUM č. 8 Mgr. Radovan Sloup
Reakce organické chemie
REAKCE VÝROBY ŽELEZA CH-4 Chemické reakce a děje, DUM č. 3
HV-1 Hudební výchova DUM č. 14 Prima – kvarta osmiletého studia
Galvanické články CH-3 Anorganická chemie, DUM č. 15
Vlastnosti lipidů CH-4 Chemické reakce a děje, DUM č. 15
HV-1 Hudební výchova DUM č. 12 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 6 Prima – kvarta osmiletého studia
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_ Hudební nástroje TÉMA: smyčcové.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
HV-1 Hudební výchova DUM č. 3 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 13 Prima – kvarta osmiletého studia
Medailonky Wolfgang Amadeus Mozart HV-1 Hudební výchova DUM č. 17
HV-1 Hudební výchova DUM č. 11 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 15 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 8 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 1 Prima – kvarta osmiletého studia
Dusíkaté deriváty, opakování
KOMORNÍ SMYČCOVÝ ORCHESTR
Sacharidy opakování CH-2 Organická chemie, DUM č. 9 Mgr. Radovan Sloup
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Prvky symbolika Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-1 Anorgaická.
Elektronová konfigurace
Excitovaný stav CH-1 Obecná chemie, DUM č. 11 Mgr. Radovan Sloup
Kvantová čísla CH-1 Obecná chemie, DUM č. 7 Mgr. Radovan Sloup
Zkrácený elektronový zápis
Halogenderiváty Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-2 Organická.
Výpočty z rovnic I. Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-4 Chemické.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 18 Prima – kvarta osmiletého studia
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Klasifikace hydroxyderivátů Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-2.
Kyslík, sloučeniny CH-3 Anorganická chemie, DUM č. 9
Alkalické kovy CH-3 Anorganická chemie, DUM č. 2 Mgr. Radovan Sloup
HV-1 Hudební výchova DUM č. 2 Prima – kvarta osmiletého studia
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Deriváty karboxylových kyselin Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II.
Aminy, klasifikace a názvosloví
HV-1 Hudební výchova DUM č. 5 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu.
Klasifikace karboxylových kyselin Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání.
Dopočítávání rovnic II.
Aminy, vznik, vlastnosti
Medailonky HV-1 Hudební výchova DUM č. 16 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 7 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu.
alkalických zemin - cvičení
Medailonky HV-1 Hudební výchova DUM č. 20 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v.
Elektrochemie, úvod Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-1 Obecná.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Cembalo Kristýna Sadloňová SEKUNDA.
ICT – 2 – 3 – 23 HV Wolfgang Amadeus Mozart
Housle Martin Otýpka sekunda.
Chemická vazba, elektronová konfigurace
Elektrochemie, články CH-1 Obecná chemie, DUM č. 18 Mgr. Radovan Sloup
Řada napětí kovů Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-3 Anorganická.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ICT 2 – 3 – 31 HV HUDEBNÍ NÁSTROJE STRUNNÉ
Strunné nástroje Mgr. Jakub Tomala.
Chordofony Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy uměleckých.
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/17  Název materiálu: Strunné nástroje  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/15  Název materiálu: Strunné nástroje  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr.Petra Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_28_Hudební nástroje - smyčcové Číslo projektu:
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6A_04 TÉMA: HUDEBNÍ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
HUDEBNÍ VÝCHOVA SYMFONICKÝ ORCHESTR
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_ Hudební nástroje TÉMA: smyčcové.
AUTOR: Mgr. Jitka Němcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_HV_15
Transkript prezentace:

HV-1 Hudební výchova DUM č. 4 Prima – kvarta osmiletého studia Hudební nástroje Smyčcové – „smyčce“ HV-1 Hudební výchova DUM č. 4 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II

Základní pojmy Symfonický orchestr Sekce smyčcových nástrojů Housle Viola Violoncello Kontrabas

Schéma symfonického orchestru Obr. č. 1

Historie Smyčec obrazově doložen v 10. st. Středověk Renesance rubeka, fidula Renesance Lira da braccio (příbuzná fiduly) Viola da gamba (předchůdce violoncella) Viola da braccio (předchůdce houslí) Počátek 16. st. Housle http://www.youtube.com/watch?v=09J-ylTiS1U, Carl Friedrich Abel: Arpeggio / Petr Wagner

Konstrukce a součásti Korpus - ozvučná skříň Krk - nese hmatník Kobylka - zajišťuje dobrý přenos zvuku Struny - všechny „smyčce“ mají 4 struny Smyčec - prut z fernambukového dřeva, žíně

Významní houslaři 17. a 18. století Italové: Andrea Amati, vnuk Nicolo Amati Antonio Stradivari Andrea a Antonio Guarneri Ostatní Jakob Stainer z Tylor Matthias Klotz z Mittenwaldu

Poslech H. T. I. B. KVARTET - W. A. Mozart Malá noční hudba, 1. věta allegro http://www.youtube.com/watch?v=JpYmL9_z5PU Obr. č. 2

Seznam použitých fotografií a ukázek Obr. č. 1 - http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/98/Orchestr.png Obr. č. 2. - http://cs.wikipedia.org/wiki/Wolfgang_Amadeus_Mozart Portrét od Johanna Nepomuka della Croce, okolo 1780. Ukázka. č. 1 - http://www.youtube.com/watch?v=09J-ylTiS1U, Carl Friedrich Abel: Arpeggio / Petr Wagner Ukázka č. 2 - http://www.youtube.com/watch?v=JpYmL9_z5PU H. T. I. B. KVARTET - W. A. Mozart Malá noční hudba, 1. věta allegro

Test Smyčec nebo šmitec? Ve kterém století se objevily housle? Dobrý přenos zvuku zajišťuje: a) Koníček b) Kobylka c) Hříbátko Vyjmenuj novodobé smyčcové nástroje. Jaké národnosti byli nejvýznamnější houslaři?

Hudební nástroje – smyčcové Vytvořeno v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II Autor: Mgr. Milena Naglmüllerová Předmět: Hudební výchova, oblast HUDEBNÍ NÁSTROJE Třída: prima - kvarta osmiletého studia Označení: VY_32_INOVACE_HV-1_04 Anotace a metodické poznámky: Materiál slouží pro základní poznání nauky o hudebních nástrojích. Navazuje na materiál Hudební nástroje – všeobecný přehled a věnuje se základní složce symfonického orchestru – nástrojům smyčcovým. Nedílnou součástí jsou hudební ukázky. V závěru je připraven test, který prověří základní pojmy z této oblasti. Použité materiály: Michels, Ulrich, Encyklopedický atlas hudby. Praha, Nakladatelství Lidové noviny, s.r.o. 2000, ISBN 80-7106-238-3 Prezentace je vytvořena pomocí nástrojů Power Point 2010 Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.