CZ.1.07/1.4.00/21.2791 VY_32_INOVACE_539_Př8     Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu                      

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_584_VyOv6 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k občanství.
Advertisements

CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_499_Př8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník:
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_605_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník: ročník
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_526_Př5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodověda Ročník:
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_521_Př5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodověda Ročník:
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_523_Př5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodověda Ročník:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_175_IT 6 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_538_Př8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník:
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_502_Př6 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět : Přírodopis Ročník:
  CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_537_Př8     Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu                      
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE__471 Pr 3 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu   Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět   Předmět:
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_ 581 _VyOv8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_535_Př8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Primáti = nehetnatci (Primates)
  CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_530_Př5     Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu                      
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník: ročník
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_504_Př6 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník: ročník
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_513_Př6 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník:
Primáti Martin Man Jan Dresler.
Primáti, chobotnatci Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_495_Př8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_488_Př7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník:
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_510_Př6 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník:
  CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_527_Př5     Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu                      
Pionýrů 400, Frýdek-Místek
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_494_Př8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník:
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_492_Př8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Předmět :Přírodopis Ročník.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:8. ročník Klíčová slova:Amerika, Jižní Amerika –
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_602_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_506_Př6 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník:
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_481_Př7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník:
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_534_Př8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník:
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_520_Př6 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník:
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_ 546_VyZd7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a zdraví Předmět: Výchova ke zdraví.
Řád: PRIMÁTI.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_514_Př6 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník:
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_522_Př5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodověda Ročník:
Živočichové tropických deštných lesů (2)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem, zástupci a typickými.
PRIMÁTI OPICE.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
SAVCI 4 PRIMÁTI.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Irena Kotalíková Název:VY_32_INOVACE_239_Primáti Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Číslo.
Řád: Primáti. Dělíme je na: 1.) poloopice 2.) opice.
Výukový materiál VY_52_INOVACE_26_Opakování primáti
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Transkript prezentace:

CZ.1.07/1.4.00/21.2791 VY_32_INOVACE_539_Př8     Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu                       Vzdělávací oblast: Člověk a příroda    Předmět: Přírodopis    Ročník: 8. ročník     Klíčová slova: PRIMÁTI    Autor: Mgr. Pavlína Pohludková    Vzdělávací zařízení: Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400 Pionýrů 400, 738 02 Frýdek-Místek    Anotace : Výukový materiál připraven pro práci s interaktivní tabulí, na níž je materiál přehrán z flash disku   Ověřeno ve výuce dne: 7. 11.2012

( dříve také nehetnatci ) PRIMÁTI ( dříve také nehetnatci )

Primáti Savci s nejvyvinutějším mozkem. Vyvinuli se z hmyzožravců. Přizpůsobili se životu na stromech. Většinou to jsou denní živočichové. Zdokonalilo se jim oko ( prostorové vidění ). Drápy se přeměnily v nehty. Žijí pospolitě v rodinných tlupách.

2. ploskonosé opice 3. úzkonosé opice 4. lidoopi ( šimpanz, Původně žili na stromech – dlouhé končetiny, chápavý ocas. Dělí se na : 1. poloopice 2. ploskonosé opice 3. úzkonosé opice 4. lidoopi ( šimpanz, gorila, orangutan, člověk )

MAKAK

Makak

Makak rhesus Žije v Africe. Je často využíván pro laboratorní výzkum ( např. krevní skupiny Rh faktor + a - ).

Kočkodan

Kočkodan

Pavián

Pavián

Pavián Jsou to poměrně velké opice, pohybují se téměř výhradně po zemi. Žijí ve velkých, dobře organizovaných tlupách. Platí poslušnost k vůdčímu samci. Přizpůsobili se životu ve městech – živí se odpadky a dobrotami.

Gibon

Gibon

Šimpanz

Šimpanz

Šimpanz učenlivý Žijí ve větších skupinách v pralesích rovníkové Afriky. Jsou to všežravci – rostliny, plody, hmyz, ptačí vejce,… Používají nástroje ( klacky, stébla ). Z lidoopů nejvíce připomínají lidi ( mimikou, pohyby, … ).

Orangutan

Orangutan

Orangutan Žijí v Jihovýchodní Asii – pralesy Bornea a Sumatry. Žijí na stromech, mají rezavou barvu a nápadně dlouhé končetiny. Žijí v malých rodinných skupinkách, samci jsou samotáři. Kriticky ohrožený druh.

Gorila

Gorila

Gorila

Gorila nížinná Největší lidoop. Samci mohou mít až 2 metry a 300 kg. Přes svou mohutnost je to mírumilovné zvíře. Obývá pralesy v rovníkové Africe. Žije v malých rodinných skupinkách. Je to kriticky ohrožený druh.

Zdroje : http://is.muni.cz/do/1499/el/estud/prif/ps09/kruh/web/pages/01-primati.html http://www.biolib.cz/cz/taxonimage/id58029/ http://kisspanda.rajce.idnes.cz/ZOO_Liberec_27.10.08/ http://ucivo.webnode.cz/album/primati/kockodan-obecny-opice-uzkonose-jpg/ http://cs.wikipedia.org/wiki/Gibon_lar

  J. Jelínek, V. Zicháček : Biologie pro střední školy gymnazijního typu, nakl. Fin Publishing R. Obrtel : Od agamy po žraloka – velký ilustrovaný slovník zvířat, nakl. Albatros