Evaluace středních škol v projektu Kvalita II Radim Ryška Seminář k projektu ESF Kvalita II Telč, CZESHA, 17. 9. 2008.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Uplatnění absolventů škol na pracovním trhu Jan Koucký Výsledky projektu Kvalita II Seminář projektu Kvalita II MŠMT, Praha 26. září 2008.
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Energie.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Počet a věková struktura uchazečů v České republice o volná pracovní místa k 31.3./ PhDr. Vendula Raymová Jednatelka společnosti Bohemia EU Planners,
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě za období 2005 až 2012 VÝROBA za uvedené období celkem: ks vozidel PRODEJE za uvedené období celkem:
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Reklama Potřebujete nebo chcete vyrobit prezentaci na počítači
Aktuální informace o vyšetřování c-erb-2 genu v referenční laboratoři a návrh změny v indikačních kritériích Hajdúch M., Petráková K., Kolář Z., Trojanec.
PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI Ing. Zdenka Kučerová.
Věk (v letech) skupina: kontrolní pacienti průměr 41,08 51,67 sm.odch.
ANALÝZA mzdové, věkové a vzdělanostní struktury pracovníků knihoven v ČR 2003 – signály Zlata Houšková Celostátní porada vysokoškolských knihoven.
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Čísla 0 – 100, sčítání a odčítání
Malátova 17, Praha 5 tel.: · Projekt Kvalita II: výsledky vzdělávání, vývoj školství v krajích.
Evaluace základních škol Jan Kovařovic a Radim Ryška
Kvalita a evaluace Vývoj vzdělávání a školství v krajích ČR
Gymnázium, Český Krumlov, Chvalšinská 112
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
ŠVP na gymnáziích: od mírné skepse k chuti pokračovat Zkušenosti z projektu Pilot G/GP Lucie Slejšková Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Dělitelnost přirozených čísel
Nejmenší společný násobek
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Elektronická učebnice - I
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Výsledky přijímacích zkoušek ve školním roce 2010/2011 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Zábavná matematika.
V rámci všech serverů společnosti Aliaweb, spol. s r.o. oslovíte přes uživatelů Kurzy.cz finanční portál pro laiky i odborníky, tj. investice a.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Malátova 17, Praha 5 tel.: · Uplatnění absolventů škol na pracovním trhu Jan Koucký Výsledky projektu.
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Stav studie „Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ k Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel.
Nejmenší společný násobek, největší společný dělitel
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
ODČÍTÁNÍ DO 100 S PŘECHODEM DESÍTKY
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Univerzita Karlova v Praze PEDAGOGICKÁ FAKULTA Středisko vzdělávací politiky Malátova 17, Praha 5 Tel.:
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
UNIVERZITA KARLOVA, PRAHA PEDAGOGICKÁ FAKULTA STŘEDISKO VZDĚLÁVACÍ POLITIKY Malátova 17, Praha 5 Tel.:
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Náhoda, generátory náhodných čísel
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Rozvojový plán statutárního města České Budějovice v oblasti sociálních služeb na období Ing. Martina Kučerová.
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Hrubá - prostá incidence nádorů kolorekta u mužů 1. Maďarsko 88,29 2. Česká Republika 86,73 3. Japonsko 77,74 4. Německo 75,39 5. Nový Zéland71,77 6. Austrálie.
ROK 2010 ÚLOVKY Z REVÍR Ů MO Č RS JIND Ř ICH Ů V HRADEC Zpráva dle podklad ů J č ÚS.
TRUHLÁŘ II.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
JARNÍ TERMÍN MATURITNÍ ZKOUŠKY 2012 Signální souhrnné výsledky (tisková konference ) CERMAT
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Analýza knihovnických standardů za rok 2006 knihovny Jmk Provozní doba Nákup knihovního fondu Kč na 1 obyvatele Roční přírůstek Počet studijních míst Veřejně.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Technické kreslení.
Úkoly nejen pro holky.
Vývoj vzdělávání a školství v krajích ČR Problémy a perspektivy středního školství Jan Kovařovic Seminář k projektu ESF Kvalita II Praha a Brno, 15. a.
Zdravotní stav obyvatel v Ústeckém kraji RNDr. Jiří Skorkovský
EuPIA Printing Ink Market Statistics Q EuPIA statistika trhu s tiskovými barvami První kvartál roku 2009.
Přednost početních operací
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Predikce chemických posunů
KONTROLNÍ PRÁCE.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Transkript prezentace:

Evaluace středních škol v projektu Kvalita II Radim Ryška Seminář k projektu ESF Kvalita II Telč, CZESHA,

Malátova 17, Praha 5 tel.: · 1.Základní koncept kvality a evaluace 2.PISA – skupiny škol, faktory 3.Maturita nanečisto - distribuce výsledků, typologie nejhorších 4.Přechod do terciérního vzdělávání, nezaměstnanost 5.Hodnocení získaného vzdělání Seminář k projektu ESF Kvalita II Telč, CZESHA,

Monitorování Vyhodnocení Řízení školy školy Podíl žáků a učitelů Kvalifikace učitelů Dovednosti učitelů Další charakteristiky učitelů Charakteristiky žáků Charakteristiky vybavení školy Další charakteristiky školy: velikost školy, míra selektivity školy, struktura sociálně-ekonomického statusu žáků, atmosféra školy, spolupráce učitelů, dynamika úpravy a vytváření vzdělávacích programů, autonomie školy Sledované charakteristiky Výsledky žáků znalostní a dovednostní Uplatnitelnost absolventů na trhu práce Úspěšnost při přechodu na další úroveň vzdělávání Výsledky žáků znalostní a dovednostní Uplatnitelnost absolventů na trhu práce Úspěšnost při přechodu na další úroveň vzdělávání Také ve vzdělávacím systému, jeho jednotlivých prvcích i procesech platí, že mají-li být řízeny, musí být monitorovány a dosažené výsledky vyhodnocovány. ŠKOLA: ŘÍZENÍ ZA ÚČELEM ZVÝŠENÍ KVALITY POSKYTOVANÉ SLUŽBY

Monitorování Vyhodnocení Řízení Externí hodnocení CERMAT (Maturita Nanečisto, produkty projektu Kvalita I) SCIO, Kalibro Mezinárodní projekty (PISA, TIMMS, PIRLS) Externí hodnocení CERMAT (Maturita Nanečisto, produkty projektu Kvalita I) SCIO, Kalibro Mezinárodní projekty (PISA, TIMMS, PIRLS) Výroční zpráva Zlepšování práce školy + Zajištění požadavku rovných příležitostí kombinovat externí evaluaci a vlastní evaluaci školy Obecná tendence: Zvyšování autonomie škol – více evaluace na úrovni školy – s cílem: Charakteristiky školy: Podíl žáků a učitelů, kvalifikace a dovednosti učitelů, charakteristiky žáků, vybavení školy velikost školy, míra selektivity školy, struktura sociálně- ekonomického statusu žáků, atmosféra školy, spolupráce učitelů, dynamika úpravy a vytváření vzdělávacích programů, autonomie školy Charakteristiky školy: Podíl žáků a učitelů, kvalifikace a dovednosti učitelů, charakteristiky žáků, vybavení školy velikost školy, míra selektivity školy, struktura sociálně- ekonomického statusu žáků, atmosféra školy, spolupráce učitelů, dynamika úpravy a vytváření vzdělávacích programů, autonomie školy

Interní Školní klasifikační a examinační systémy Přijímací řízení na SŠ Závěrečné a maturitní zkoušky, absolutoria apod. Externí Využití externích nástrojů (Kalibro, Scio, CERMAT apod.) Interní Školní klasifikační a examinační systémy Přijímací řízení na SŠ Závěrečné a maturitní zkoušky, absolutoria apod. Externí Využití externích nástrojů (Kalibro, Scio, CERMAT apod.) HODNOCENÍ NA ÚROVNI ŽÁKA Interní Výroční zpráva školy Vlastní hodnocení (autoevaluace) školy Externí Užití externích nástrojů (maturitní sondy, ÚIV, SCIO,Kalibro, apod.) ČŠI Mezinárodní šetření (PISA,TIMMS) Interní Výroční zpráva školy Vlastní hodnocení (autoevaluace) školy Externí Užití externích nástrojů (maturitní sondy, ÚIV, SCIO,Kalibro, apod.) ČŠI Mezinárodní šetření (PISA,TIMMS) HODNOCENÍ NA ÚROVNI ŠKOLY Regionální Výroční zpráva kraje Výroční zpráva VRŠI Celostátní Výroční zpráva MŠMT Výroční zpráva ČŠI Mezinárodní Objektivní a srovnatelné mezinárodní průzkumy (PISA, TIMSS, PIRLS) Regionální Výroční zpráva kraje Výroční zpráva VRŠI Celostátní Výroční zpráva MŠMT Výroční zpráva ČŠI Mezinárodní Objektivní a srovnatelné mezinárodní průzkumy (PISA, TIMSS, PIRLS) HODNOCENÍ NA ÚROVNI SYSTÉMU Evaluace - shrnutí

CERMATPISA MatematikaČeský jazyk Studijní dovednosti Matematická gramotnost Čtenářská gramotnost Přírodovědná gramotnost Matematika 10,930,95 0,88 0,830,86 Český jazyk 10,940,86 0,82 0,83 Studijní dovednosti 10,890,84 0,87 Matematická gramotnost 10,950,98 Čtenářská gramotnost 10,97 Přírodovědná gramotnost 1 Souvislost výsledků z projektu PISA a Kvalita I (devítky) Vzájemné korelace

Maturita nanečistoPISA MatematikaČeský jazyk MaNa průměrMatematická gramotnost Čtenářská gramotnost Přírodovědná gramotnost Matematika 10,900,94 0,88 0,840,87 Český jazyk 10,970,91 0,92 MaNa průměr 10,900,92 Matematická gramotnost 10,950,98 Čtenářská gramotnost 10,97 Přírodovědná gramotnost 1 Souvislost výsledků z projektu PISA 2003 a Maturita nanečisto 2006; vzájemné korelace testů, stejné školy

MatematikaČeský jazyk Studijní dovednosti Matematická gramotnost Čtenářská gramotnost Přírodovědná gramotnost podíl učitelů s kvalifikací pro výuku na daném typu školy 0,4320,4460,445 0,5630,5130,527 podíl učitelů s vysokoškolským vzděláním 0,3420,3450,3530,440,3760,404 nedostatek aprobovaných učitelů matematiky -0,205-0,197-0,217-0,289-0,2-0,257 nedostatek aprobovaných učitelů českého jazyka -0,219-0,244-0,246-0,296-0,199-0,226 podíl nekvalifikovaných učitelů podle výkaznictví ÚIV -0,345-0,328-0,339-0,32-0,328-0,327 nedostatek aprobovaných učitelů přírodovědných předmětů -0,303-0,33-0,306-0,327-0,238-0,293 nedostatek aprobovaných učitelů ostatních předmětů -0,365-0,392-0,424-0,412-0,408-0,428 CERMATPISA Souvislost výsledků z projektu PISA a Kvalita I (devítky) a kvalifikace učitelů

MatematikaČeský jazyk Studijní dovedn. Matemat. gramotnost Čtenářská gramotnost Přírodověd. gramotnost Škola nedostatek či nevhodnost počítačových výuk. programů0,250,280,330,32 počet počítačů, které jsou k dispozici pro výuku 0,370,39 0,320,290,30 počet počítačů, které jsou připojeny k internetu 0,550,570,55 0,500,49 Doma počítač použitelný pro přípravu do školy 0,600,640,630,670,610,62 počítačové výukové programy 0,480,49 0,560,540,52 připojení na internet 0,650,630,68 0,740,730,72 CERMATPISA Souvislost výsledků z projektu PISA a Kvalita I (devítky) a dostupnosti počítačů, programů a internetu ve škole a doma

Známka MatematikaČeský jazyk Studijní dovedn. Matemat. gramotn. Čtenářská gramotn. Přírodov gramotn. z matematiky -0,56 -0,55-0,70-0,62-0,66 z českého jazyka -0,65 -0,72-0,70-0,72 z cizího jazyka -0,61 -0,69-0,65-0,68 z fyziky -0,44-0,43 -0,56-0,52-0,56 z chemie -0,46-0,45-0,46-0,57-0,54-0,55 z přírodopisu / biologie -0,30-0,28-0,31-0,46-0,40-0,45 ze zeměpisu -0,36-0,38-0,40-0,48-0,43-0,45 Souvislost výsledků z projektu PISA, Kvalita I (devítky) se známkami z předmětů CERMATPISA

Známka z matematiky -0,45-0,23-0,290-0,270 z českého jazyka -0,30-0,27-0,24-0,29-0,14-0,25 z angličtiny poslech / čtení -0,36/ -0,44-0,30 -0,31/ -0,38-0,28 -0,24/ -0,3-0,17 z němčiny poslech / čtení -0,33/ -0,44-0,21 -0,29/ -0,37-0,28 -0,18/ -0,26-0,21 z občanského základu -0,260-0,14000 Souvislost výsledků z projektu a Maturita nanečisto se známkami z předmětů na gymnáziích, SOŠ a SOU GymnáziaSOŠ SOU

Šest skupin středních škol podle výsledku v PISE a socioekonomického zázemí PISA 2003, Gymnázia, SOŠ a SOU s maturitou a SŠ bez maturity

Šest skupin středních škol podle výsledku v PISE a socioekonomického zázemí: FAKTORY Gymnázia PISA 2003, Gymnázia, SOŠ a SOU s maturitou a SŠ bez maturity

Šest skupin středních škol podle výsledku v PISE a socioekonomického zázemí: FAKTORY SOŠ a SOU s maturitou PISA 2003, Gymnázia, SOŠ a SOU s maturitou a SŠ bez maturity

Šest skupin středních škol podle výsledku v PISE a socioekonomického zázemí: FAKTORY SŠ bez maturity PISA, Gymnázia, SOŠ a SOU s maturitou a SŠ bez maturity

Jak Vás připravila poslední navštěvovaná škola z hlediska … SOU bez mat. SOUSOŠG Věková skupina všeobecných znalostí a rozhledu2,26 2,28 2,02 1,94 1,93 2,03 1,71 1,79 odborných teoretických znalostí2,01 2,13 1,83 1,87 1,93 2,13 2,23 odborných praktických znalostí a dovedností1,98 2,09 1,90 1,93 1,94 2,07 2,34 jazykových dovedností2,82 3,16 2,43 2,68 2,20 2,71 1,96 2,34 počítačových dovedností 2,78 3,38 2,30 2,91 2,02 2,91 1,97 2,70 Pohled zpět na poskytnuté vzdělání Absolventi škol ve věku let a populace let

Jak Vás připravila poslední navštěvovaná škola z hlediska … SOU bez mat. SOUSOŠG Věková skupina organizace a řízení, dovednosti vést kolektiv2,672,922,312,512,362,612,292,45 dovednosti samostatně se rozhodovat2,332,482,042,242,072,322,032,27 dovednosti identifikovat a řešit problémy2,322,432,122,202,052,302,022,18 dovednosti nést odpovědnost2,292,372,102,152,062,271,992,19 schopnosti týmové práce2,212,302,042,142,052,262,042,19 Pohled zpět na poskytnuté vzdělání Absolventi škol ve věku let a populace let 9 % 10 % % 12 a 10 %

Jak Vás připravila poslední navštěvovaná škola z hlediska … SOU bez mat. SOUSOŠG Věková skupina dovednosti komunikovat s lidmi, vyjednávat2,372,432,062,112,072,251,992,15 dovednosti prezentace, písemného projevu a komunikace2,432,522,08 1,962,031,771,90 dovednosti pracovat s informacemi2,312,411,992,061,842,041,821,97 dovednosti tvořivého a pružného myšlení a jednání2,362,442,042,172,032,241,932,08 schopnosti se neustále vzdělávat a učit se nové věci2,262,372,012,101,902,091,831,96 Pohled zpět na poskytnuté vzdělání Absolventi škol ve věku let a populace let 5 % 6 % 10 % 8 %

Malátova 17, Praha 5 tel.: · Seminář k projektu ESF Kvalita II Praha, SKAV,

Měření v českém jazyce, matematice a studijních dovednostech proběhlo v rámci projektu ESF Kvalita I: neobsahuje výsledky za Prahu a Královéhradecký kraj; jsou zobrazena umístění krajů oproti průměru ČR v jednotlivých oblastech měření. ČJMa Studijní dovednosti Úspěšnost podle krajů v měření dovedností v českém jazyce, matematice a ve studijních dovednostech v 9.tř. ZŠ v roce 2006 – SROVNÁNÍ KRAJŮ

9.tř. ZŠ v roce 2006 Jihočeský, Plzeňský, Liberecký, Vysočina, Olomoucký, Zlínský Maturita nanečisto 2006 Ústecký Moravskoslezský Středočeský Karlovarský Jihomoravský Praha, Pardubický PISA 2006 UL,MS HK,PZ,SC OL,KV VY,JC,PA LB ZL,JM,PH Úspěšnost podle krajů v měření dovedností v projektu PISA, v 9.tř. ZŠ v projektu Kvalita I a Maturitě nanečisto v roce 2006