Elektromagnetické vlny - úlohy na doma - © Petr Špína 2012 VY_32_INOVACE_C3 - 03.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektromagnetické vlny a záření
Advertisements

MECHANICKÉ KMITÁNÍ A VLNĚNÍ
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_62_INOVACE_A1 – 34.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 15.
Elektromagnetické vlny
Elektromagnetické záření
Elektromagnetické kmity a vlnění
Stupnice teplot - úlohy na doma - © Petr Špína 2012 VY_32_INOVACE_C2 – 08.
Vlnění © Petr Špína 2011 VY_32_INOVACE_B2 - 15
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 14.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 17.
Akustika.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Fyzika atomového obalu
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 05.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 05.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 04.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 07.
Elektromagnetické záření 1. část
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 06.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_62_INOVACE_A1 – 25.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Elektromagnetické vlny a záření
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Zákon lomu a odrazu světla - opakování
Elektormagnetické vlnění
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Elektromagnetické záření a vlnění
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Elektromagnetické vlny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
KVANTOVÁ OPTIKA 17. Kvantová optika, příklady I.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
37. Elekromagnetické vlny
Elektromagnetické vlny a Maxwellovy rovnice
Přehled elektromagnetického záření
Přehled elektromagnetického záření
Vlnění Obsah: ► Co je vlnění ► Popis vlnění ► Druhy vlnění
Elektromagnetické záření
Tato prezentace byla vytvořena
Světlo.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
B V M T část 2. Mikrovlnná technika 1.
Antény a laděné obvody pro kmitočty AM
POMĚR Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh na poměr. Autor: Mgr. Věra Benáková, 2. ZŠ Dobříš 7 : 4 1 : : :
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.05/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_195_Světlo a jeho šíření AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK,
Tato prezentace byla vytvořena
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
06. Elektromagnetické vlny
Elektromagnetické záření 2. část
Jan Břečka, Lukáš Folwarczný, Eduard Šubert Garant: František Batysta
VY_32_INOVACE_B3 – 01 Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Rozhlas AM - používané kmitočty
VY_32_INOVACE_C Jednotky - elektřina - © Petr Špína 2012.
Sítě rezistorů - úlohy na doma - © Petr Špína 2012 VY_32_INOVACE_C
Zapojení rezistorů - úlohy na doma -
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_B3 – 02.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 09.
Elektromagnetické kmity a vlny © Petr Špína 2012
PB169 – Operační systémy a sítě Přenos dat v počítačových sítích Marek Kumpošt, Zdeněk Říha.
Elektromagnetické záření. Elektromagnetická vlna E – elektrické pole B – magnetické pole Rychlost světla c= m/s Neviditelné vlny, které se.
Vlnění Obsah: ► Co je vlnění ► Popis vlnění ► Druhy vlnění
Elektromagnetické vlnění
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 16.
Karel Jára Barbora Máková
Transkript prezentace:

Elektromagnetické vlny - úlohy na doma - © Petr Špína 2012 VY_32_INOVACE_C3 - 03

Tento materiál je určen k tvé domácí přípravě. Vezmi kus papíru a počítej… Prezentace tě povede. Spustíš ji tlačítkem F5. Prezentaci ovládej pomocí myši – kliknutím na popsané obdélníky nebo na tlačítka ( nebo ). Ať ti jde práce od ruky! Jdi

Kuba našel ve starém časopise údaj „tato rozhlasová stanice vysílá na vlně 600 metrů“. O jakou frekvenci šlo? Známe:λ = 600 m Hledáme:f = ? Rozhodneme: rychlost šíření = ? Jdi

Rádiové vlny se šíří rychlostí světla. v = m/s λ = 600 mf = ? Použijeme vzorec: v = λ. f Už víš? Klikni! Jdi

Uprav: v = λ. f …f = Dosadíme: f = A výsledek je: f = Hz f =500 kHz vλvλ Už víš? Klikni! Už víš? Klikni! Už víš? Klikni! Jdi

Úlohy k procvičení 1234výsledky

Úloha 1 Rozhlasová stanice „Rádio 90“ vysílá na frekvenci 90 MHz. Dá se naladit na starém přijímači s vlnovým rozsahem od 2 do 10 metrů? λ = v / f = / λ = 3,3 m, takže ano. řešení volba úlohy

Úloha 2 Eliška zazpívala tón, který má vlnovou délku 0,17 metru. Jakou frekvenci vydaly její hlasivky? 2 kHz. f = v / λ = 340 / 0,17 f = 2000 Hz = 2 kHz řešení volba úlohy

Úloha 3 Kolem majáku na pobřeží běží vlny tak, že za 6 sekund proběhne 10 vln. Vzdálenost mezi hřebeny vln je 24 metrů. Jakou rychlostí se šíří vlny? v = λ / T = 24 / 0,6 v = 40 m/s řešení volba úlohy

Úloha 4 Frekvence mikrovln je 300 GHz až 300 MHz. Radar rozliší předměty aspoň srovnatelné s vlnovou délkou záření. Dokáže mikrovlnný radar „vidět“ drát silný 0,1 mm? λ = v / f = / λ = v / f = / λ = 0,001m - 1 m → ne řešení volba úlohy výsledky

1.λ = v / f = / λ = 3,3 m, takže ano. 2.f = v / λ = 340 / 0,17 f = 2000 Hz = 2 kHz 3.v = λ / T = 24 / 0,6 v = 40 m/s 4.λ = v / f = / λ = v / f = / λ = 0,001m - 1 m → ne Jdi

Kolik úloh máš správně? 0…Požádej někoho o pomoc! 1…Začni znovu od začátku. 2…Chce to ještě se učit… 3…Už to skoro umíš. 4…Skvělé!

Zdroje: [cit. 29/01/2012] pod licencí en.wikipedia.org na www: