Problematika studia populační ekologie mikroorganismů Jiří Bizos

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Český Těšín- Czeski Cieszyn. Basic informations Here we live Area: 33 km 2 Population:
Advertisements

Elektronické informační zdroje pro přírodní vědy.
VY_32_INOVACE_25 MY BODY.
Primary school Brotherhood Czechs and Slovaks - the school of tenable development of primary school - the school with international title ECOSCHOOL Bystřice.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Novinky ze zahraničí IVIG 2008
Evoluce Katalýza. © 2011 Nature Publishing Group. Published by Nature Publishing Group.2 Figure 1 Rapid evolutionary innovation during an Archaean.
Appearance Length: 80 to 130 cm The tail measures 11 to 25 cm Males usually weigh 18 to 30 kg Females weigh 8 to 21 kg Male can weigh up to 38 kg, reportedly.
Elektronická učebnice - I
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_02_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_14_AJ_FT Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Tutorial: Mechanic - electrician Topic: Electric measurement the 2nd. year Measuring devices 1 Prepared by: Ing. Jiří Smílek Projekt Anglicky v odborných.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_14_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Lada Leszkowová, Gymnázium K.V. Raise Hlinsko, 2014 leden
2.1 School Practise „have got“
Ireland Prezentace Power Point ANGLICKÝ JAZYK – 2. stupeň
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-19-Služby Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Jméno autora:Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu:VY_32_INOVACE_05_AJ_ACH Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
SharePoint technologie WSS 3.0 a MOSS 2007 Tomáš Kutěj TSP – Office platform Microsoft.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-15-Česká republika Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Popis lidí a věcí e Anotace: Žáci si v prezentaci osvojí slovní zásobu potřebnou při popisu věcí a osob. Výrazy si mohou procvičit dle zadání v prezentaci.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Terezie Rosová MARCH MAY JUNE JUNE-SEPTEMBER SEPTEMBER OCTOBER.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.12 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 12 Název materiálu:Sports and games Autor:Mgr. Hana Opálková Vzdělávací.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Tutorial: Engineering technology Topic: Casting to temporary forms Prepared by: Ing. Elena Nová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Practical experience with implementation of GMP + B4.1 system Miloslav Válek The association of road transport operators ČESMAD BOHEMIA.
Jméno autora:Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu:VY_32_INOVACE_06_AJ_ACH Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Anglický jazyk – gramatika, slovní zásoba Číslo materiálu: EU Název: Present simple Autor: Mgr.
TIME autor: Robert Kočí. Jak se na čas ptáme? What‘s the time? What time is it?
DIANA NARVÁEZ Hlavní město Ekv. Je Quito nacházející se v horách Ekv se dělí na 4 časti: Amazonie, Hory, Přimoří a Galapágy V Ekv. Žije 12´
Future Simple Tense Budoucí čas prostý. vyjádření budoucnosti vyjádření nabídky Vyjádření rozhodnutí Tomorrow, the day after tomorrow, in the future,
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Transport of reacting species Transformation and degradation processes – additional members in the ADE equation Sources and losses- intensity of production.
PREPOSITIONS ON, IN, UNDER Zmáčkni klávesu F5. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lenka Čekalová. Dostupné z Metodického.
 Hra je určená pro dvě družstva nebo dva žáky – žluté x zelené  Po kliknutí na tlačítko s číslicí se zobrazí otázka, s otázkou se zároveň zobrazí napovídající.
Setkání uživatelů SFX Statistické reporty SFX.
Přejít na první stránkuLONDON Test yourself by Ludmila Lukavcova double-decker.
The Great Moravian Empire was the first known state of West Slavs. (Moravia Magna)
Maturita oral exam rehearsal Lada Leszkowová, GKVR Hlinsko, 2013 prosinec The Czech Republic.
Travelling Maturita oral exam rehearsal
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_01_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Pořadové číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: II/2 Sada: VY_22_INOVACE_AJ.3.33 Ověření.
ALKANY Chemie 9. ročník VY_32_INOVACE_07.2/12
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:1.-4.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_463.
Tasmánie – poslech, práce s textem. Anotace: Žáci si v prezentaci procvičí poslech a čtení, což je podpořeno vizuálně a sluchově. Žáci také pracují s textem.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Environment By Dagmar Machů Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Basic Ecological Concepts Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Tvůrce anglické verze: Mgr. Milan Smejkal Projekt: S anglickým jazykem.
PRIMATES Výukový materiál OR Tvůrce: Mgr. Alena Výborná Tvůrce anglické verze: Mgr. Miloslava Dorážková Projekt: S anglickým jazykem do dalších.
COMMUNITIES Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Tvůrce anglické verze: Mgr. Milan Smejkal Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů.
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_22_INOVACE_15_Hower Dam - 1.část_zh1 Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Autor:
FOOD AND MEALS - GEOGRAPHY
Ecosystems Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_22_INOVACE_16_Hower Dam - 2.část_zh1 Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Autor:
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_22_INOVACE_15_ Sagrada Familia_zh2 Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Autor:
WHAT IS BLUE? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Jakub Horák, horakj(na)fld.czu.cz, L026
Krakatoa..
Transkript prezentace:

Problematika studia populační ekologie mikroorganismů Jiří Bizos

Madsen, E., L. (2008). Environmental Microbiology: From genomes to biogeochemistry. Blackwell Publishing, Malden, 496 pp. mikroorganizmy se v mnoha znacích od ostatních organismů zásadně odlišují

většina ekologických teorií byla vypracována na základě pozorování rostlin a živočichů (např. velikost těla/metabolismus, speciace, populační dynamika, aj.) tyto teorie mají omezenou hodnotu při aplikaci na mikroorganismy populační ekologie a struktura mikrobiálních společenstev v přirozených podmínkách zůstává záhadou Prosser, J., I., Bohannan, B., J., et al. (2007). The role of ecological theory in microbial ecology. Nat Rev Micro 5 (5):

Omezení při studiu přirozených mikrob. populací Madsen, E., L. (2008). Extreme Habitats: Subglacial eruptions in Grimsvotn, a volcanic caldera beneath the Vatnajokull ice cap in Iceland. Beneath the 650-foot-thick ice shelf within the caldera is a habitat for microbial life. e.cfm?a=138&n=3

Jak definovat druh?

Biologický koncept? azmasternaturalist/2005/02 Tortora, G., J., Funke, B., R. and Case, Ch., L. (2009). Microbiology: An Introduction, 10th Edition. Benjamin Cummings, 960 pp. Prosser, J., I., Bohannan, B., J., et al. (2007). The role of ecological theory in microbial ecology. Nat Rev Micro 5 (5):

Fylogenetický koncept? Tortoa, G., J., et al. (2009) Spratt, B., G., Staley, J., T. and Fisher, M., C. (2006). Introduction: species and speciation in micro-organisms. Phil. Trans. R. Soc. B: Sekvenování 16S rRNA

Ekologický koncept? - ekologický druh Madsen, E., L. (2008). Cohan, F. M. (2002).What are bacterial species?. Annu. Rev. Microbiol. 56: 457 – 487. Prosser, J., I., Bohannan, B., J., et al. (2007). The role of ecological theory in microbial ecology. Nat Rev Micro 5 (5): recovering-chesapeake-still-hurting.html - adaptivní dynamika Cohan, F. M. (2002).What are bacterial species?. Annu. Rev. Microbiol. 56: 457– 487.

Časové a prostorové rozmístění -neaktivní stádia ( analogie semenných bank u rostlin?) (Prosser et al., 2007) - emigrace, imigrace Tortoa, G., J., et al. (2009) archives/ php

Růstová dynamika mikroorganismů Tortoa, G., J., et al. (2009) - často rozdíl v přirozených a v laboratorních podmínkách

Kompetice a strategie - C-S-R theory (Grime, 1979) Prosser, J., I., Bohannan, B., J., et al. (2007). The role of ecological theory in microbial ecology. Nat Rev Micro 5 (5): schopnost fyziologického a genetického (horizontální přenos genů) přizpůsobení k mikroenvironmentálním změnám

Longevity of growth phaseShortLong Rate of growth in uncrowded condition HighLow Relative food allocation during transitiv from uncrowded to crowded conditions Shift from growth and maintenance to reproduction (e. g. spores) Growth and maintenance Population density dynamics under crowded conditions High population density of resting biomass; initial density compensates for death loss High equilibrium population density of highly competitive, efficient growing biomass; growth replacement compensates for death loss Response to enrichmentFast growth after variable lagSlow growth after variable lag Mortality Often catastrophic; density independent Variable Migrationt tendencyHighVariable R a K strategie Traitr StrategistK Strategist Mcarthur, J., V. (2006). Microbial ecology: An evolutionary approach. Academic Press, 416 pp.

Děkuji za pozornost