Lenka Svobodová ZŠ a MŠ Višňové Nová Třída: VIII

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PKML.
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Energie.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Města ČR – orientace na mapě
Hraní s desetinnými čísly
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě za období 2005 až 2012 VÝROBA za uvedené období celkem: ks vozidel PRODEJE za uvedené období celkem:
AUTOR Mgr.Moravcová Daniela ŠKOLA ZŠ TGM Kutná Hora Datum Ročník DRUHÝ
Reklama Potřebujete nebo chcete vyrobit prezentaci na počítači
Aktuální informace o vyšetřování c-erb-2 genu v referenční laboratoři a návrh změny v indikačních kritériích Hajdúch M., Petráková K., Kolář Z., Trojanec.
Věk (v letech) skupina: kontrolní pacienti průměr 41,08 51,67 sm.odch.
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Čísla 0 – 100, sčítání a odčítání
Sčítání a odčítání úhlů
Urči název a zařaď do příslušné skupiny
Afrika – státy a hlavní města
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Kdo chce být milionářem ?
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Dělitelnost přirozených čísel
Nejmenší společný násobek
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
ZVÍŘATA AUSTRÁLIE (2) - PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 100
Elektronická učebnice - I
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Zábavná matematika.
V rámci všech serverů společnosti Aliaweb, spol. s r.o. oslovíte přes uživatelů Kurzy.cz finanční portál pro laiky i odborníky, tj. investice a.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
ZVÍŘATA AUSTRÁLIE (1) - PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 100
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Stav studie „Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ k Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
ODČÍTÁNÍ DO 100 S PŘECHODEM DESÍTKY
Únorové počítání.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_412_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Náhoda, generátory náhodných čísel
Sexuální život u pacientů s mentálním postižením v ÚSP
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Hrubá - prostá incidence nádorů kolorekta u mužů 1. Maďarsko 88,29 2. Česká Republika 86,73 3. Japonsko 77,74 4. Německo 75,39 5. Nový Zéland71,77 6. Austrálie.
ROK 2010 ÚLOVKY Z REVÍR Ů MO Č RS JIND Ř ICH Ů V HRADEC Zpráva dle podklad ů J č ÚS.
TRUHLÁŘ II.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Celá čísla Dělení.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Fyzika 2 – ZS_4 OPTIKA.
Analýza knihovnických standardů za rok 2006 knihovny Jmk Provozní doba Nákup knihovního fondu Kč na 1 obyvatele Roční přírůstek Počet studijních míst Veřejně.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_22 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Technické kreslení.
Úkoly nejen pro holky.
Zdravotní stav obyvatel v Ústeckém kraji RNDr. Jiří Skorkovský
EuPIA Printing Ink Market Statistics Q EuPIA statistika trhu s tiskovými barvami První kvartál roku 2009.
Přednost početních operací
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Predikce chemických posunů
Znaky dělitelnosti.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Transkript prezentace:

Lenka Svobodová ZŠ a MŠ Višňové Nová 228 671 38 Třída: VIII Lenka Svobodová ZŠ a MŠ Višňové Nová 228 671 38 Třída: VIII. A Školní rok: 2013/ 14 Biologická olympiáda: Kategorie C Vstupní úkol: Etiolované rostliny

Úkol 3: Etiolované rostliny Úkol: Sledovat a srovnávat růst rostlin (hrášku a brambor) na světle a ve tmě

Postupy: Postup 1: Hlízy brambor Postup 2: Klíčky hrášku

Postup 1: Hlízy brambor Obstarala jsem si 3 hlízy brambor s různě dlouhými klíčky. Brambory jsem rozřízla na poloviny, které jsem si poté rozdělila do dvou trojic. Změřila jsem délku jejich klíčků a po změření jsem je položila do nádob s vlhkým pískem. Jednu nádobu jsem umístila tmavé místnosti a druhou jsem umístila na okenní parapet. Každý 3. den jsem měřila délku lodyh na hlízách umístěné jak ve tmě, tak na světle. Jako u předchozího měření jsem spočítala průměr. Tento pokus jsem prováděla 3 týdny. Tyto údaje jsem zapisovala do tabulek, ze kterých jsem následně udělala graf. Vytvořila jsem fotodokumentaci. POMŮCKY:3 hlízy brambor s klíčky, 2 nádoby s vlhkým pískem, fotoaparát, tabulky, pravítko, dobrá nálada a trpělivost

Tabulky: ø ø TMA 0 dnů 3 dny 6 dnů 9 dnů 12 dnů 15 dnů 18 dnů 21 dnů SVĚTLO 0 dnů 3 dny 6 dnů 9 dnů 12 dnů 15 dnů 18 dnů 21 dnů 1. hlíza 1,1 cm 1,2 cm 1,3 cm 1,4 cm 1,5 cm 1,6 cm 2. hlíza 0,9 cm 1 cm 3. hlíza 0,5 cm 0,6 cm 0,7 cm 0,8 cm 1,7 cm 1,8 cm ø 0,83 cm 0,93 cm 1,03 cm 1,13 cm 1,23 cm 1,56 cm 1,63 cm TMA 0 dnů 3 dny 6 dnů 9 dnů 12 dnů 15 dnů 18 dnů 21 dnů 1. hlíza 1,6 1,8 1,9 2,3 2,6 3,3 3,7 2. hlíza 1,1 1,2 0,9 1,4 1,7 2,7 3. hlíza 0,8 1,3 2,2 3,5 3,9 4,3 4,7 5,2 ø 1,16 1,43 1,66 2,53 2,86 3,43 3,86

Světlo Grafy:

Světlo Fotodokumentace:

Tma Grafy:

Tma Fotodokumentace:

Postup 2: Hrášek Koupila jsem si balíček se semeny hrachu. Přichystala jsem si vatu, sklenici s vodou, semínka hrachu a nádobu. Vlhkou vatu jsem vložila do nádoby, do které jsem následně vložila přes dvacet semínek hrášku. Nádoba byla v teple a na světle Až se objevily větší klíčky, oddělila jsem semínka hrášku do dvou nádob – jedna nádoba byla na světle, druhá nádoba ve tmě. Každý den jsem pečlivě měřila, o kolik klíčky vyrostly, zapisovala si údaje do předem připravených tabulek a vytvářela fotodokumentaci. Pomůcky: balíček (na sázení) se semeny hrachu, vata 2nádoby, pravítko, tabulky, fotoaparát, trpělivost a dobrá nálada

Tabulky: Světlo SVĚTLO 1 . Den 2.den 3. den 4.den 5.den 6.den 7.den 1. hrách 4,5 4,6 4,7 4,8 5 5,2 5,3 5,7 6 6,2 6,4 6,7 6,9 7 2.hrách 3 3,2 3,4 3,5 3,8 4 4,3 4,4 5,1 5,8 6,1 3.hrách 2,9 3,1 3,7 3,9 4,1 4.hrách 1 1,2 1,9 2,4 2,7 2,8 3,3 4,2 4,9 5.hrách 1,1 1,3 1,6 2,1 6.hrách 0,9 1,4 1,7 2 2,2 2,3 2,6 5,6 8,3 9 7.hrách 0,1 0,5 8.hrách 0,4 0,7 2,5 9.hrách 0,2 3,6 10.hrách 0,3 1,8

Světlo Grafy:

Světlo Grafy:

Světlo Fotodokumentace:

Tabulky: Tma TMA 1 . Den 2.den 3. den 4.den 5.den 6.den 7.den 8.den 1. hrách 0,8 2,2 4,6 6,3 9,1 11,8 13,7 16,9 19 20,4 21,9 23,2 24,1 25,3 2.hrách 0,4 1,7 3,5 5 8,8 11,4 13,2 15,6 17 17,9 18,6 19,4 20,8 22,1 3.hrách 0,5 0,9 2,8 4,1 5,6 7,2 8,3 9,5 10,1 10,7 11,3 11,9 12,5 4.hrách 2,4 5,1 6,7 9 12,2 15,3 17,6 19,5 22 24,5 25,9 27,3 28,4 5.hrách 0,3 1,4 2,1 3,8 4,3 6,2 7,4 8,5 9,3 14,2 15,2 6.hrách 0,7 1,6 4,9 6,8 10,2 13,3 15 16,5 17,8 18,5 19,1 20 7.hrách 1,2 3 5,4 7,8 10,9 14,4 18,7 20,5 23 23,7 8.hrách 1,3 2,6 4,8 7,3 12,4 15,9 18 19,2 19,9 20,2 21,1 22,4 23,6 9.hrách 3,2 7,1 9,9 15,1 17,3 18,1 20,1 21 10.hrách 1 1,9 3,1 4,5 5,8 7,9 12

Tma Grafy:

Tma Grafy:

Tma Fotodokumentace:

Závěr: Rozdíly jsou značné, ve tmě tyto rostliny – Etiolované rostliny, rostou v podstatě rychleji než rostliny na světle. Ve tmě výhonky zesvětlaly a na světle zase naopak ztmavly. Platí to v obou dvou případech. (Hrášek, Brambory) Ano, pokusy dopadly shodně. Výhonky ve tmě rostly rychleji a na světle pomaleji. Jsou rostliny, které lépe rostou ve tmě a ve vlhkém prostředí. (Ve sklepě brambory rostly v podstatě lépe než v mém pokusu, jelikož tam bylo větší vlhko, které rostliny potřebují) Odborníci by k tomu dodali, že jsou tyto rostliny bledé, jelikož si nevytvořily vlastní chlorofyl. (Který mají rostliny na světle) Oxid+Voda+Světlo= Kyslík + Cukry, což znamená, že etiolované rostliny neprodukují Kyslík (O2). Příklad neovlivněné rostliny člověkem jsem bohužel nenašla.(Ale myslím si, že příklady bychom mohly najít v lesních a lučních porostech) V přítomnosti rostlin vyrůstajících na světle se nachází Zelené barvivo neboli Chlorofyl. Rostlinám slouží k vytváření potravy pro sebe – Cukry, ale potřebují k tomu, jak jsem již zmiňovala, Oxid Uhličitý (CO2) a Vodu (H2O). Etiolizaci využívá v zemědělství při pěstování květáku, chřestu, čínského zelí či pórku.