Výsledky z exkluzivního výzkumu pro Ministerstvo pro místní rozvoj „Za co utrácejí turisté v České republice?“ Červen 2007 / Prezentace výsledků výzkumu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fakta o vývoji vlastnictví bytů v ČR za posledních 10 let Stanislav Drápal, Český statistický úřad Praha, 18. září 2012.
Advertisements

Sexuální zneužívání v České republice: Výsledky národního výzkumu
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Procenta Výpočet procentové části
Přijímací zkoušky na SŠ MATEMATIKA Připravil PhDr. Ivo Horáček, PhD.
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Konference nejen Rezidencích 07. Potřeba vlastnit vs. výhoda nájmu Podpora vlastnického bydlení (americký sen) Rodinné kořeny 45 let, 2x stěhování, 60.
Rychlost, dráha, čas, zrychlení – řešené příklady
Vstupní analýza Vilém Čekajle
Detekce HPV u rizikové skupiny mužů
Analýza Centra ProEquality
1 Zdroj: GfK SIS, ČR 2001, n = respondentů Hypermarkety: Kvalitní zboží (34%) Blízko domova (26%) Tento obchod vyhovuje (24%) Nízké ceny (23%) Příjemné.
Silniční daň.
Ing. Margit Beníčková, Ing. Pavel Vančura
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Veřejné projednání P olitiky územního rozvoje ČR 2008 a Vyhodnocení vlivů PÚR ČR 2008 na udržitelný rozvoj území (včetně Zprávy o uplatňování PÚR ČR 2006)
Dynamické rozvozní úlohy
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Procenta Výpočet počtu procent
Valné shromáždění Asociace U3V červen 2006, Zlín - Kostelec.
Kdo chce být milionářem ?
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
Výsledky z exkluzivního výzkumu pro MMR – 1. pololetí 2008 Příjezdový cestovní ruch ČR Září 2008 / Jan Tuček / STEM/MARK, a.s.
Respond & Co, Masná 3A, Ostrava 1, , telfax : , Anketní výzkum u uživatelů přípravku Urinal.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Zábavná matematika.
Mapa zájmu - plány.
V rámci všech serverů společnosti Aliaweb, spol. s r.o. oslovíte přes uživatelů Kurzy.cz finanční portál pro laiky i odborníky, tj. investice a.
Studie dobrovolných aktivit ekologických NNO Tomáš Růžička
Únorové počítání.
Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu listopadu 2011
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Letní turistická sezóna 2007 Cestování Čechů po českých regionech Rostislav Vondruška Ředitel CzechTourism.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
ISSS, Jaroslav Winter BMI sdružení Veřejně přístupný Internet ano, nebo ne?
v programu MS PowerPoint
ADVISORY Development a cestovní ruch panelová diskuse Real Estate Market 2005.
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
PŘÍJEZDOVÝ CESTOVNÍ RUCH
Ing. Helena Beránková Oddělení územního plánování a hluku Odbor hygieny obecné a komunální Telefon: Na Bělidle 7,
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Pojmy a interpretace.
VÝZKUM POSLECHOVOSTI ROZHLASOVÝCH STANIC (Výsledky II/ III/2006)
Cestovní ruch a rekreace
Ebixpedice za úplným zatměním Slunce 21. srpna 2017 USA
Postavení a význam cestovního ruchu – makroekonomický komentář Ing. Vladimír Pikora, Ph.D. Hlavní ekonom Next Finance.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Souhrnné výsledky za duben 2005 – březen 2006 PŘÍJEZDOVÝ CESTOVNÍ RUCH Květen 2006 / Prezentace výsledků výzkumu / STEM/MARK, a.s. Ředitel: Jan Tuček /
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Automobil a daň z mezd Poskytne-li zaměstnavatel zaměstnanci bezplatně firemní motorové vozidlo k používání pro služební i soukromé účely, považuje se.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
* Procenta kolem nás Matematika – 7. ročník *
Slovní úlohy na procenta Vytvořila: Mgr. Marie Jíšová v programu PowerPoint 2003 ZŠ Benešov Karlov.
VÝBOR PRO FINANCOVÁNÍ NÁRODNÍ STRATEGIE BESIP (VFNS) Informace o činnosti výboru pro jednání Rady vlády pro BESIP , Praha.
Vývoj příjezdového cestovního ruchu za 1. až 3. čtvrtletí 2007 v České republice Tisková konference v rámci veletrhu MADI 6. listopad 2007 Výstaviště Letňany.
Didaktické metody pro výuku cestovního ruchu na školách.
Ing. Jaromír BERÁNEK MAKROEKONOMICKÉ SOUVISLOSTI V CESTOVNÍM RUCHU.
Význam odvětví cestovního ruchu pro české hospodářství
Sekundární analýza na datech z kontinuálního výzkumu „Příjezdový cestovní ruch 2005 – 2007“ Příjezdový cestovní ruch v Jihomoravském kraji Ing. Ondřej.
Mgr. Jan Charousek Liberec Cestovní ruch je otevřený a dynamický systém, který tvoří dva podsystémy: Subjekt cestovního ruchu Objekt cestovního.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD | Na padesátém 81, Praha 10 | czso.cz1/12 JAK SE DAŘÍ CESTOVNÍMU RUCHU V ČESKÉ REPUBLICE? Pavel Vančura Tisková konference,
Zjišťování návštěvnosti
Právní úprava cestovného ruchu v ČR
Strukturalizace výsledků šetření „Příjezdový cestovních ruch “ do jednotlivých krajů ČR za období pol Prezentace od MindBridge Consulting.
Příjezdový cestovní ruch ČR
Co říká česká veřejnost?
Transkript prezentace:

Výsledky z exkluzivního výzkumu pro Ministerstvo pro místní rozvoj „Za co utrácejí turisté v České republice?“ Červen 2007 / Prezentace výsledků výzkumu / STEM/MARK, a.s. Ředitel: Jan Tuček

VÝCHODISKA PROJEKTU Zadání projektu  Zadavatel projektu: Ministerstvo pro místní rozvoj  Pracovní skupina projektu: CzechTourism, Český statistický úřad, Česká národní banka Primární cíl projektu  Získání datové základny pro tvorbu satelitního účtu cestovního ruchu v ČR => zejména zjistit počet a strukturu zahraničních a tranzitujících návštěvníků a jejich výdaje v souvislosti s návštěvou ČR

VÝCHODISKA PROJEKTU Metoda projektu  Kvantitativní výzkum: standardizované face-to-face rozhovory  Místo dotazování: silniční hraniční přechody, železniční nádraží, letiště Praha Ruzyně Výběr respondentů a velikost vzorku  Výběr respondentů: metoda náhodného kroku  Počet kompletních rozhovorů: od dubna 2005 více než 60 tis. zahraničních a tranzitujících návštěvníků

POUŽITÁ TERMINOLOGIE V analýze výsledků jsou používány následující pojmy:  ZAHRANIČNÍ NÁVŠTĚVNÍCI = účastníci cestovního ruchu, jejichž hlavním cílem cesty je ČR, zahrnují: –JEDNODENNÍ NÁVŠTĚVNÍKY = účastníky cestovního ruchu bez přenocování v ČR –ZAHRANIČNÍ TURISTY= účastníky cestovního ruchu alespoň s jedním přenocováním v ČR  TRANZITUJÍCÍ NÁVŠTĚVNÍCI = účastníci cestovního ruchu, kteří územím ČR pouze projíždějí a hlavním cílem cesty je jiný stát  OSTATNÍ = cestující mimo cestovní ruch Výsledky za rok 2006 resp. 1.Q 2007 (není-li uvedeno jinak)

Počet turistů ubytovaných v hromadných typech ubytovacích zařízeních Hromadný versus individuální typ ubytovacího zařízení tis. (73%) tis. (27%) Celkový počet zahraničních turistů ODHAD POČTU ZAHRANIČNÍCH NÁVŠTĚVNÍKŮ V ROCE tis. vs 73 % / 27 % tis.

ODHAD POČTU ZAHRANIČNÍCH NÁVŠTĚVNÍKŮ V ROCE 2006 Typ návštěvníka: B. Jednodenní návštěvník = 45 % = tis. A. Zahraniční turista = 41 % = tis. C. Tranzitující návštěvník = 14 % = tis. Podíl (%):Počet (tis.): + CELKOVÝ POČET ZAHRANIČNÍCH NÁVŠTEVNÍKŮ (A+B+C) tis. „o trochu více než v roce 2005“

VÝDAJE ZAHRANIČNÍCH NÁVŠTĚVNÍKŮ V ROCE 2006 A. Zahraniční turista 800 Kč Kč Kč Výdaje placené před pobytem B. Jednodenní návštěvník 250 Kč1 850 Kč Kč C. Tranzitující návštěvník Kč - Typ návštěvníka Výdaje placené během pobytu Celkové výdaje Ověření výdajů ukázalo, že zahraniční návštěvníci zapomínají, že v souvislosti s cestou do ČR měli výdaje placené před pobytem, které však s pobytem souvisely (zapomínají na cca 12 % výdajů). Na výdaje placené během pobytu v ČR si zahraniční návštěvníci vzpomínají dobře. Průměrné výdaje na osobu a den v Kč

Výdaje zahraničních návštěvníků

Jednodenní návštěvník Průměrné výdaje placené během pobytu v ČR činí Kč na osobu a den a struktura výdajů je následující:  Nákupy 40 % (740 Kč)  Doprava 36 % (670 Kč)  Stravování 20 % (370 Kč)  Rekreace a zábava 4 % (70 Kč) Zahraniční turista Průměrné výdaje placené během pobytu v ČR činí Kč na osobu a den a struktura výdajů je následující:  Stravování 31 % (510 Kč)  Ubytování 21 % (350 Kč)  Ostatní služby 19 % (310 Kč)  Doprava 16 % (210 Kč)  Rekreace a zábava 12 % (200 Kč) Němci 1800 Kč Britové 2550 Kč Nizozemci 3950 Kč Slováci 2000 Kč Němci 1500 Kč Irové 2800 Kč Poláci 750 Kč Američané 2250 Kč VÝDAJE ZAHRANIČNÍCH NÁVŠTĚVNÍKŮ V ROCE 2006 Kolik u nás utratí … ?

Detailní struktura výdajů Interpretace: Průměrně vynaloží zahraniční turista za zboží 34,1 % což z celkové průměrné částky na osobu a den představuje 585 Kč.

DESKRIPCE ZAHRANIČNÍCH NÁVŠTĚVNÍKŮ (rok 2006, 1.Q 2007)  Stát trvalého pobytu  Důvod návštěvy ČR  Jak časté jsou návštěvy ČR  Oblíbené destinace v ČR  Délka pobytu v ČR  Druh ubytování

STÁT TRVALÉHO POBYTU (TOP 10) Pouze zahraniční turisté

Stát trvalého pobytu

HLAVNÍ DŮVOD NÁVŠTĚVY Návštěvníci Ústeckého kraje Návštěvníci Prahy

OBLÍBENÉ DESTINACE (TOP 15) Pouze zahraniční turisté

POČET NOCÍ STRÁVENÝCH V ČR Nejdelší pobyty volí zahraniční turisté z mimoevropských zemí - Asiaté, Američané, Kanaďané; z evropských zemí Rusové, Ukrajinci, Španělé či Portugalci. Pouze zahraniční turisté

DRUH UBYTOVÁNÍ Pouze zahraniční turisté

Bezplatné ubytování  V roce 2006 se 21 % turistů ubytovalo bezplatně (podíl bezplatného ubytování roste)  Ve skupině bezplatně se ubytovávaných turistů je významně více: Němců (40 %) turistů, kteří do ČR přijeli navštívit příbuzné a známé (75 %) turistů, kteří do ČR jezdí velmi často turistů, kteří do ČR přijeli spíše na krátkodobou návštěvu (více polovina se nezdržela déle než 2 dny) turistů, jejíž útrata v ČR je podprůměrná

Shrnutí na závěr  V roce 2006 přicestovalo do ČR cca 21 mil. zahraničních návštěvníků  Průměrná útrata na den činila 2450 Kč (zahraniční turista) resp Kč (jednodenní návštěvník)  Nejčastěji obyvatelé sousedních států (hlavně Němci)  Hlavními důvody návštěvy nákupy a rekreace & zábava  Vůbec poprvé přicestovalo 16 % zahraničních návštěvníků  V centru zájmu Praha, ale i příhraniční nákupní a turisticky zajímavá místa  Zahraniční turisté se zdrželi v průměru 6 dní, nejčastěji v hotelech, pětina se ubytovala bezplatně  Většina zahraničních návštěvníků zhodnotila návštěvu ČR příznivě

Příklady extrémních výdajů  Kč -> muž, 35 let, Němec, jednodenní návštěvník, obchodní jednání v Praze, výdaje vynaložil na letenku a nákupy  Kč -> muž, 44 let, Rakušan, jednodenní návštěvník, nákupy ve Znojmě, do ČR jezdí velmi často, výdaje vynaložil za nákupy  Kč -> muž, 24 let, Brit, zahraniční turista, přijel do Prahy za zábavou, v ČR byl poprvé, výdaje vynaložil za letenku, hotel, stravování a zábavu  Kč -> muž, 37 let, Rus, zahraniční turista, obchodní jednání v Praze, jednodenní návštěva Karlových Varů, výdaje vynaložil za dopravu, ubytování a nákupy