Matematika a její aplikace Celá čísla VY_42_INOVACE_28 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval: Alena Jůzková, 08 - 2012 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692
Forma výuky: výklad učitele Pomůcky: počítač, dataprojektor, sešity Anotace: Předmět: matematika Ročník: 7. Využití materiálu: zavedení pojmu, zařazení do souvislosti s racionálními čísly Forma výuky: výklad učitele Pomůcky: počítač, dataprojektor, sešity Učivo: celá čísla Metodický postup: 3. Snímek - zavedení pojmu, zařazení do souvislosti s racionálními čísly, postup na klikání myši 4. Snímek – značení množiny celých čísel, znázorňování celých čísel na číselné ose, procvičení, postup na klikání myši Společné shrnutí Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692
Obor přirozených čísel rozšíříme o nulu Celá čísla Obor přirozených čísel rozšíříme o nulu a čísla opačná k přirozeným číslům. -1 -2 -3 -4 -5 -6 1 2 3 4 5 6 Záporná celá čísla Kladná celá čísla S komentářem učitele, jednotlivé kroky na klikání myši. Žáci píší do sešitů. Celá čísla Poznámka: 1. Přirozená čísla jsou kladná celá čísla. 2. Nula není ani kladné ani záporné číslo. 3. U záporného celého čísla nesmíme vynechat znaménko mínus, u kladného celého čísla můžeme připsat znaménko +. Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692
Množinu všech celých čísel označujeme: 1. př.: Znázorni na číselné ose celá čísla: 2; -4; -11; -9; -7; -2 Narýsuj číselnou osu (jednotka 1cm). 1 -11 -9 -7 -4 2 Př. 1 i 2 – žáci doplňují na tabuli, kontrola po kliknutí myši. 2. Zapiš celá čísla, která na číselné ose leží mezi čísly: -9 a -6 __________________ -21 a -15 __________________ -1032 a -1028 __________________ 0 a 4 ____________________ -3 a 2 ____________________ 97 a 102 ____________________ -8; -7 1; 2; 3 -20; -19; -18; -17; -16 -2; -1; 0; 1 -1031; -1030; -1029; 98; 99; 100; 101 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692
Citace: http://office.microsoft.com Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692