Matematika a její využití v geografii

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Advertisements

Slovní úlohy o pohybu.
* Měřítko plánu, mapy Matematika – 7. ročník *
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Přijímací zkoušky na SŠ MATEMATIKA Připravil PhDr. Ivo Horáček, PhD.
IX. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Města ČR – orientace na mapě
nerovnoměrného pohybu tělesa
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
POZNÁMKY ve formátu PDF
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Vyhledávání dopravního spojení na internetu
řešené soustavou rovnic
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ; tel.: ; Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Procenta Výpočet počtu procent
Kdo chce být milionářem ?
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
„Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel fax
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Matematika a její využití v geografii
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Zábavná matematika.
Mapa zájmu - plány.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Graf pohybu 1. díl Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
ODČÍTÁNÍ DO 100 S PŘECHODEM DESÍTKY
Únorové počítání.
III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Posloupnosti, řady Posloupnost je každá funkce daná nějakým předpisem, jejímž definičním oborem je množina všech přirozených čísel n=1,2,3,… Zapisujeme.
Trojúhelník Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (2. část)
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Sídla ČR.
Matematika a její využití v geografii
Česká republika: Dálnice Hospodářský zeměpis
D OPRAVNÍ DOSTUPNOST Seminář z geografie dopravy Filip Chvátal.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Přednost početních operací
Nejprve provedeme výpočet v závorce
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Terciální sektor Služby Zahraniční obchod Školství Doprava
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Česká republika.
Anotace: Česká republika: doprava Vzdělávací oblast: Zeměpis 8. ročník Autor: Mgr. Kosík Lukáš Jazyk: český Očekávaný výstup: Žák vypíše do sešitu nejdůležitější.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Dopravní zeměpis, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Transkript prezentace:

Matematika a její využití v geografii D o p r a v a Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Obsah Dálnice v ČR Nepřímočarost Hustota Spojitost Dopr. dostupnost vzdálenostní Dopr. dostupnost časová Dopr. dostupnost frekvenční

Vytvořte správné úseky dálnic v ČR Břeclav Hradec Králové Praha - Brno - Rozvadov Praha – Ústí nad Labem České Budějovice (ve výstavbě) Brno - Ostrava Praha - Praha – Praha - Plzeň -

Úseky dálnic v ČR Praha – Brno - Ostrava Brno - Břeclav Praha – České Budějovice (ve výstavbě) Praha – Plzeň - Rozvadov Praha – Ústí nad Labem Praha – Hradec Králové

Nepřímočarost (klikatost) d Nepřímočarost (deviatilitu) vyjadřujeme jako poměr skutečné délky trasy mezi dvěma uzly k přímkové spojnici mezi těmito uzly. Ik… skutečná vzdálenost Ip… přímková vzdálenost A B Ip Ik Čím zlepšujeme nepřímočarost?

Nepřímočarost (klikatost) d Jsou dána města A,B,C. Přímková vzdálenost mezi městy je |AB| = 45 km, |BC| = 57 km, |AC| = 19 km. Určete nejmenší nepřímočarost, jestliže skutečná vzdálenost mezi městy činí |AB| = 70 km, |BC| = 87 km, |AC| = 31 km. Nejmenší nepřímočarost je mezi městy BC.

hustota železniční sítě hustota dálnic a rychlostních komunikací Hustota H Udává počet km tras na 100 km2 (km/100 km2). Hustotu vypočítáme jako poměr všech dopravních tras lomeno plochou daného území krát 100. I… délka tras p… plocha území Česká republika hustota železniční sítě 12,2 km/100 km2 hustota dálnic a rychlostních komunikací 1,1 km/100 km2

Hustota H Je dáno území ve tvaru čtverce se stranou a = 30 km. Vypočítejte hustotu silniční sítě v daném území. a = 30 km

Spojitost (konektivita) K Vyjadřuje propojení uzlů sítě. Spojitost vypočítáme jako poměr skutečného počtu spojnic k maximálnímu počtu spojnic mezi uzly. Sd… skutečný počet spojnic Snax… maximální počet spojnic Jsou dány body ABCD (vrcholy čtverce). Určete konektivitu u daných situací. A B C D

Dopravní dostupnost - časová do 20 min. 21 - 40 min. 41 – 60 min. 61 – 80 min. 81 – 100 min. A B C D E Rozhodněte, které z měst A, B, C má nejlepší časovou dostupnost. Při řešení budeme uvažovat střední hodnoty intervalů. A B C D E součet X 30 90 10 220 50 70 160 260 A B C D E součet X Nejlepší dostupnost má město B, nejhorší město C

Dopravní dostupnost - frekvenční Linka č. 123 7 08 8 02 25 9 02 25 50 10 25 11 12 50 13 14 02 35 50 58 15 25 50 16 02 25 50 58 17 02 18 Ve kterém časovém úseku je největší frekvence spojů? (uvažujme interval celých hodin) V kolik hodin musíme odjet, abychom přišli včas na schůzku (15.00 hodin), jestliže cesta autobusem a pěšky trvá dohromady 37 minut? Jaká je frekvenční dostupnost v nočních hodinách?

Dopravní dostupnost -vzdálenostní Znojmo Zlín Praha Ostrava Opava Olomouc Jihlava Hodonín Brno 67 100 202 165 152 78 93 61 108 71 255 175 169 112 146   75 188 123 253 240 166 140 63 275 74 214 111 349 35 227 104 362 198 297 162

Dopravní dostupnost -vzdálenostní Znojmo Zlín Praha Ostrava Opava Olomouc Jihlava Hodonín Brno 70 100 ? 165 150 808 90 110 255 175 170   75 190 250 240 140 60 275 210 35 230 360 200 300 160 Do políček označených ? vlož správné vzdálenosti. 350 60 120 90 200 Uvedené vzdálenosti mezi městy jsou pouze přibližné

Zdroje Vlastní zpracování