Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada VY_32_INOVACE_ 15_02_7 Název materiálu Indikátory Jméno vyučujícího Gabriela Milsimerová Třída 8 Předmět chemie Datum vytvoření
Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Chemie Tematický okruh: Indikátory Ročník:8 Anotace:- prezentace slouží jako výklad - prezentaci je možné použít na začátku hodiny
Indikátory
Kyselé roztoky poznávali dříve lidé podle toho, že měly kyselou chuť. Zásadité roztoky poznávali dříve lidé podle toho, že měly chuť hořkou. My však víme, že v chemii nelze nic ochutnávat!
Lidé proto začali používat látky, které mění barvu v kyselém prostředí, zásaditém a neutrálním prostředí. Tak jak to tedy udělat, abychom nemuseli nic ochutnávat? Jak se tyto látky jmenují? Indikátory
Jaké známe indikátory? lakmus fenoftalein univerzální indikátorový papírek pH papírek methyyloranž
IndikátorKyselé prostředí Zásadité prostředí neutrální lakmusčervenémodréfialové fenoftaleinbezbarvéčervenofialo vé bezbarvé methyloranžčervenéžlutéoranžové univerzální ind. papírek červenémodrézelenožluté pH papírekčervenémodréžlutá
Zdroje: Autorem materiálu a všech částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Gabriela Milsimerová. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízeních. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu, lze ho bezplatně používat i šířit při uvedení autorova jména.