ZÁVISLOST RYCHLOSTI NA ČASE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POHYB CO JE VLASTN Ě POHYB A JAKÉ MÁ VLASTNOSTI. CO JE TEDY VLASTNĚ POHYB?  POHYB JE D Ě J, P Ř I KTERÉM T Ě LESO M Ě NÍ SVOJI POLOHU V ŮČ I JINÉMU T.
Advertisements

Rychlost, dráha, čas, zrychlení – řešené příklady
nerovnoměrného pohybu tělesa
Dráha, rychlost, čas.
Pravoúhlý a obecný trojúhelník řešené příklady
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 1
Slovní úloha o pohybu Zadání příkladu: V 6 hodin 40 minut vyplul z přístavu parník plující průměrnou rychlostí 12 . Přesně v 10 hodin za ním vyplul motorový.
Kinematika 6. ROVNOMĚRNÝ POHYB II. Mgr. Jana Oslancová
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast: Fyzikální vzdělávání Tematická oblast:Mechanika Téma:Rychlost hmotného bodu Ročník:1. Datum vytvoření:srpen.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Látkové množství v úlohách Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_G1.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 15.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Kinematika 8. NEROVNOMĚRNÝ POHYB I. Mgr. Jana Oslancová
8. ročník Práce, výkon, energie Téma: Výkon.
VY_32_INOVACE_02 - RYCHLOST
Zákon zachování energie
Pohyb litosferických desek I.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 20.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_62_INOVACE_A1 – 31.
NEROVNOMĚRNÝ POHYB.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
Vodorovný vrh Graf trajektorie Mgr. Alena Tichá.
Trojčlenka a procenta Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je.
Graf pohybu 1. díl Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_706.
Kinematika 3. RYCHLOST Mgr. Jana Oslancová VY_32_INOVACE_F1r0203.
Dráha při rovnoměrném pohybu tělesa
Rychlost, dráha a čas.
Rovnoměrně zrychlený pohyb
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
11. ROVNOMĚRNĚ ZRYCHLENÝ PŘÍMOČARÝ POHYB II.
12. ROVNOMĚRNĚ ZPOMALENÝ PŘÍMOČARÝ POHYB
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
10. ROVNOMĚRNĚ ZRYCHLENÝ PŘÍMOČARÝ POHYB I.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Elektronegativita VY_32_INOVACE_G1 - 15
Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
VOLNÝ PÁD.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Fy – sekunda Yveta Ančincová
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_MATEMATIKA1_0 4 Tematická.
Rovnoměrný pohyb – test 1
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Druhy pohybu – rovnoměrný, nerovnoměrný
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace GEOMETRICKÉ TVARY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_CH2 – 19.
Dráha při rovnoměrném pohybu tělesa
Grafické znázornění pohybu
Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Trojčlenka - procvičování Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak,
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Vzorce pro goniometrické funkce v pravoúhlém trojúhelníku
R. Jakubíková J.Korbel J.Novák Monte Carlo.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 10.
FUNKCE – grafické znázornění
Průměrná rychlost – úlohy II
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
JIHOMORAVSKÝ KRAJ – PRŮMĚRNÁ RYCHLOST
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Rovnice a graf přímé úměrnosti.
Fyzika – vyhledávání hodnot z grafů.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Transkript prezentace:

ZÁVISLOST RYCHLOSTI NA ČASE VY_32_INOVACE_C1 - 20 ZÁVISLOST RYCHLOSTI NA ČASE GRAF VÝPOČET DRÁHY Z GRAFU Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Zadání: Autobus stojí na zastávce, poté se během 50 s plynule rozjede až na rychlost 40 km/h, stále touto rychlostí jede po dobu 2 min, pak plynule zpomaluje po dobu 30 s, až úplně zastaví.

Závislost rychlosti na čase v tabulce: t (s) 50 170 200 v (km/h) 40

vodorovná časová osa

svislá osa rychlosti

závislost rychlosti na čase v grafu

výpočet dráhy z grafu

plocha pod grafem = dráha Výpočet dráhy z grafu: plocha pod grafem = dráha plocha obdélníku S = a ∙ b plocha pravoúhlého trojúhelníku S = (a ∙ b) : 2

Řešení: v = 40 km/h = 11,11 m/s (jedna strana do vzorců plochy) t₁ = 50 s, t₂ = 120 s, t₃ = 30s (druhé strany do vzorců plochy)

Výpočet plochy: první trojúhelník s₁ = (11,11 ∙ 50) : 2 = 278 m obdélník s₂ = 11,11 ∙ 120 = 1 333 m druhý trojúhelník s₃ = (11,11 ∙ 30) : 2 = 167 m

Dráha, kterou ujede autobus při našem pozorování je 1,778 km. Celková dráha: s = s₁ + s₂ + s₃ s = 278 + 1 333 + 167 = 1 778 m s = 1,778 km Dráha, kterou ujede autobus při našem pozorování je 1,778 km.