Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Im Restaurant Střední odborná škola Otrokovice
Advertisements

VY_32_INOVACE_05 - Románský sloh
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_06.
O Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ O Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ O Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12.
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI_ ČJS, DUM 17
Obrázky: zdroje Snímek 4 - cbkladno
Digitální učební materiál
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE _10.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_05.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
VY_32_INOVACE_ 15 - Komunikace
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
0 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ 0 Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_15.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_20.
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_16.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_04.
Autor výukového materiálu:Monika Matoušková Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu: Číslo klíčové.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_20.
První pomoc Zhodnocení stavu vědomí
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Autor výukového materiálu:
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti
Z Vyjmenovaná slova po VY_32_INOVACE_Čj z 2
Specifické poruchy učení
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE.
Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice
VY_32_INOVACE_ 10 - Dynamické vlastnosti
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12.
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_08.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Seberegulační vlastnosti osobnosti
Autor výukového materiálu:Mgr. Júlia Holíková Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu: Číslo.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Autor výukového materiálu:
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_09.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_01.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_ 17.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Rok v jeho proměnách I. (předvánoční.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_16.
Měření fyzikálních veličin – Měření času
Autor výukového materiálu:Monika Matoušková Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu: O12 Číslo klíčové.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_19.
VY_32_INOVACE_06 - Slované
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE.
UČENÍ = PROCES JEHOŽ VÝSLEDKEM JE ZMĚNA PSYCHICKÝCH JEVŮ, DISPOZIC K NIM A JEJICH VNĚJŠÍCH PROJEVŮ.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_07.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_14.
VY_32_INOVACE_12 - Závislosti
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_ 01 - Ekologie. Ekologie se užívá v několika významech. V původním významu je ekologie biologická věda, která se zabývá vztahem organismů.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Zdravotnický asistent, první ročník Komunikace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
Paměť, pozornost, zapomínání
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 05 – Paměť a učení NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
DRUHY PAMĚTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Paměť a soustředění.
Transkript prezentace:

Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_16Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_16 Adresa školy: Vrchlického 630/5, Děčín IIAdresa školy: Vrchlického 630/5, Děčín II Autor: Mgr. Lucie BarillováAutor: Mgr. Lucie Barillová Název materiálu: Učení, paměťNázev materiálu: Učení, paměť Předmět: Občanská naukaPředmět: Občanská nauka Cílová skupina: 6.,7. ročníkCílová skupina: 6.,7. ročník VY_32_INOVACE_16 - Učení, paměť

Datum vytvoření: Datum vytvoření: Téma: Učení, paměťTéma: Učení, paměť Cíl prezentace: seznámení se základními údaji, týkající se učení a pamětiCíl prezentace: seznámení se základními údaji, týkající se učení a paměti Časová dotace: 20 min.Časová dotace: 20 min. Anotace: učení, druhy učení, paměť, proces paměti, druhy pamětiAnotace: učení, druhy učení, paměť, proces paměti, druhy paměti Datum realizace v hodině: , třída VII. BDatum realizace v hodině: , třída VII. B VY_32_INOVACE_16 - Učení, paměť

Učení Je proces získávání a předávání zkušeností, návyků, dovedností, znalostí, hodnot a podobně.Je proces získávání a předávání zkušeností, návyků, dovedností, znalostí, hodnot a podobně. Učení je na jedné straně součástí individuálního dospívání, výchovy a vzdělávání, jednak reprodukce kulturyUčení je na jedné straně součástí individuálního dospívání, výchovy a vzdělávání, jednak reprodukce kultury Učením se zabývá celá řada věd: etologie, psychologie, pedagogika, antropologieUčením se zabývá celá řada věd: etologie, psychologie, pedagogika, antropologie VY_32_INOVACE_16 - Učení, paměť

Druhy učení Habituace – navykání si na okolní jevyHabituace – navykání si na okolní jevy Podmiňování – nejjednodušší forma učení běžná u zvířat, dětí a v určité míře i u dospělýchPodmiňování – nejjednodušší forma učení běžná u zvířat, dětí a v určité míře i u dospělých Pojmové učení – učení poznatkům – osvojování znalostíPojmové učení – učení poznatkům – osvojování znalostí Senzomotorické učení – rozvíjí se senzomotorické schopnosti – dítě se učí chodit, manipulovat s hračkami apod.Senzomotorické učení – rozvíjí se senzomotorické schopnosti – dítě se učí chodit, manipulovat s hračkami apod. VY_32_INOVACE_16 - Učení, paměť

Otázka Co si představíš pod pojmem paměť?Co si představíš pod pojmem paměť? VY_32_INOVACE_16 - Učení, paměť

Paměť Je schopnost uchovávat informace k pozdějšímu použití. Je to proces, který nikdy nekončí.Je schopnost uchovávat informace k pozdějšímu použití. Je to proces, který nikdy nekončí. VY_32_INOVACE_16 - Učení, paměť

Proces paměti 1. fáze – zisk informací1. fáze – zisk informací 2. fáze – třídíme informace podle zájmu2. fáze – třídíme informace podle zájmu 3. fáze – uložení informací3. fáze – uložení informací 4. fáze – použití4. fáze – použití 5. fáze – zapomínání5. fáze – zapomínání Má dvě funkce – uvolňuje kapacitu paměti, zapomínáme negativní emoce, ale bohužel i potřebné věciMá dvě funkce – uvolňuje kapacitu paměti, zapomínáme negativní emoce, ale bohužel i potřebné věci VY_32_INOVACE_16 - Učení, paměť

Druhy paměti Krátkodobá paměť, nebo také paměť pracovní, operativní) je vědomá aktivní část paměti, ve které se odehrává většina psychických procesů (např. řešení aktuálních problémů).Krátkodobá paměť, nebo také paměť pracovní, operativní) je vědomá aktivní část paměti, ve které se odehrává většina psychických procesů (např. řešení aktuálních problémů). Dlouhodobá paměť, je relativně pasivní část paměti umístěná v nevědomí. Její kapacita je hypoteticky neomezená. Ukládá významné zkušenosti, např. poznatky nutné k vykonávání nějaké činnosti či poznatky životně důležité.Dlouhodobá paměť, je relativně pasivní část paměti umístěná v nevědomí. Její kapacita je hypoteticky neomezená. Ukládá významné zkušenosti, např. poznatky nutné k vykonávání nějaké činnosti či poznatky životně důležité. VY_32_INOVACE_16 - Učení, paměť

Druhy paměti hmatováhmatová zraková (místa, tváře)zraková (místa, tváře) sluchová (melodie)sluchová (melodie) čichová (vůně)čichová (vůně) chuťová (4 základní chutě)chuťová (4 základní chutě) Každý člověk je jinak zaměřený. Některý si lépe zapamatuje místa, některý zase melodie. Popřemýšlej, ke kterému typu patříš ty.Každý člověk je jinak zaměřený. Některý si lépe zapamatuje místa, některý zase melodie. Popřemýšlej, ke kterému typu patříš ty. VY_32_INOVACE_16 - Učení, paměť

Zásady efektivního učení Dostatek spánkuDostatek spánku Porozumění je účinnější než memorování nazpaměťPorozumění je účinnější než memorování nazpaměť Učení v klidném prostředí, bez rušivých elementůUčení v klidném prostředí, bez rušivých elementů Vhodné je myšlenkové a grafické přeučování učivaVhodné je myšlenkové a grafické přeučování učiva Učíme se nahlasUčíme se nahlas Volba vhodné metody – od těžšího k lehčímuVolba vhodné metody – od těžšího k lehčímu Motivace a soustředěná pozornostMotivace a soustředěná pozornost VY_32_INOVACE_16 - Učení, paměť

Opakování - zápis UčeníUčení Druhy učeníDruhy učení PaměťPaměť Procesy pamětiProcesy paměti Druhy pamětiDruhy paměti Zásady efektivního učeníZásady efektivního učení VY_32_INOVACE_16 - Učení, paměť

Použité zdroje Přispěvatelé Wikipedie, Učení [online], Wikipedie: Otevřená encyklopedie, c2012, Datum poslední revize , 07:24 UTC, [citováno ] Nakonečný, M.: Úvod do psychologie, Academia, Praha 2003Nakonečný, M.: Úvod do psychologie, Academia, Praha 2003 Obrázek na snímku č. 5, cz/images/results.aspx?qu=pam%C4%9B%C5%A5&ex=1#ai:MC |Obrázek na snímku č. 5, cz/images/results.aspx?qu=pam%C4%9B%C5%A5&ex=1#ai:MC | cz/images/results.aspx?qu=pam%C4%9B%C5%A5&ex=1#ai:MC | cz/images/results.aspx?qu=pam%C4%9B%C5%A5&ex=1#ai:MC | Obrázek na snímku č cz/images/results.aspx?qu=smajl%C3%ADk&ex=1#ai:MC |Obrázek na snímku č cz/images/results.aspx?qu=smajl%C3%ADk&ex=1#ai:MC | cz/images/results.aspx?qu=smajl%C3%ADk&ex=1#ai:MC | cz/images/results.aspx?qu=smajl%C3%ADk&ex=1#ai:MC | VY_32_INOVACE_16 - Učení, paměť