Distribuční úlohy LP.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PKML.
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
3. přednáška Distribuční úlohy LP.
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Města ČR – orientace na mapě
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Prosinec 2012
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Hra milionář Procvičujeme si jednotky hmotnosti
Aktuální informace o vyšetřování c-erb-2 genu v referenční laboratoři a návrh změny v indikačních kritériích Hajdúch M., Petráková K., Kolář Z., Trojanec.
Rozvozní úloha s dělenou dodávkou Jan Fábry Vysoká škola ekonomická v Praze ___________________________________________________________________________.
Vzorce na umocnění.
Čísla 0 – 100, sčítání a odčítání
Sčítání a odčítání úhlů
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
Dynamické rozvozní úlohy
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Zápis čísla v desítkové soustavě
Kdo chce být milionářem ?
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Druhá mocnina a odmocnina
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Dělitelnost přirozených čísel
výpočet obvodu a obsahu
Nejmenší společný násobek
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Lineární rovnice Běloun 91/1 a
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Společný násobek nejmenší společný násobek (n)
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Očísluj dopisy násobky čísla 2
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Zábavná matematika.
Mapa zájmu - plány.
V rámci všech serverů společnosti Aliaweb, spol. s r.o. oslovíte přes uživatelů Kurzy.cz finanční portál pro laiky i odborníky, tj. investice a.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Název Číselné výrazy Předmět, ročník
Vlastnosti sčítání a odčítání
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Očísluj dopisy násobky čísla 2
EU – OP – VK Matematika – 8.B Mgr. Václav Calábek.
Stav studie „Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ k Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel.
Nejmenší společný násobek
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Procvičování vzorce.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Akce ZIMA pro objednávky do
Celá čísla Dělení.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Analýza knihovnických standardů za rok 2006 knihovny Jmk Provozní doba Nákup knihovního fondu Kč na 1 obyvatele Roční přírůstek Počet studijních míst Veřejně.
Objem krychle, kvádr - úvod
Technické kreslení.
Úkoly nejen pro holky.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Přednost početních operací
Téma: Dělení desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace2/_095.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Znaky dělitelnosti.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Transkript prezentace:

Distribuční úlohy LP

Distribuční úlohy LP Dopravní problém Kontejnerový dopravní problém Obecný distribuční problém Přiřazovací problém Úloha o pokrytí Okružní dopravní problém

Dopravní problém

Matematický model minimalizovat za podmínek xij ≥0 , i = 1, 2, ... , m, j = 1, 2, ... , n,

Zadání úlohy Město Brno Praha Ostrava Liberec Kapacity Plzeň x11 x12   Plzeň 10 x11 3 x12 14 x13 6 x14 330 Pardubice 5 x21 x22 7 x23 4 x24 180 Olomouc 2 x31 8 x32 x33 11 x34 220 Požadavky 250 160 110

Optimální řešení Město Brno Praha Ostrava Liberec Kapacity Plzeň 250   Plzeň 10 3 250 14 6 50 330 Pardubice 5 7 120 4 60 180 Olomouc 2 8 40 11 220 Požadavky 160 110 Náklady přepravy = 269 000

Optimální řešení Lingo

Kontejnerový dopravní problém

Matematický model minimalizovat za podmínek xij  K yij , i = 1, 2, ... , m, j = 1, 2, ... , n, xij ≥0 , i = 1, 2, ... , m, j = 1, 2, ... , n, yij – celé, i = 1, 2, ... , m, j = 1, 2, ... , n,

Optimální řešení Město Brno Praha Ostrava Liberec Kapacity Plzeň   Plzeň 120 36 250 (16) 168 72 64 (4) 330 Pardubice 60 84 128 (8) 48 46 (3) 180 Olomouc 24 180 (12) 96 32 (2) 132 220 Požadavky 250 160 110 Náklady přepravy = 208 800

Zobecněný dopravní problém (obecný distribuční problém)

Matematický model minimalizovat za podmínek xij ≥0 , i = 1, 2, ... , m, j = 1, 2, ... , n,

Zadání úlohy Město V1 V2 V3 V4 Kapacity Linka 1 x11 x12 x13 x14 150   Linka 1 0,8 12 x11 1,5 10 x12 1,2 9 x13 1,0 12 x14 150 Linka 2 0,6 10 x21 1,2 10 x22 1,0 8 x23 0,8 9 x24 200 Požadavky 50 120 100 80

Optimální řešení Město V1 V2 V3 V4 Kapacity Linka 1 62,5 80 7,5 150   Linka 1 0,8 12 62,5 1,5 10 80 1,2 9 7,5 1,0 12 150 Linka 2 0,6 10 1,2 10 1,0 8 91 0,8 9 100 200 Požadavky 50 120

Přiřazovací problém

Matematický model maximalizovat (minimalizovat) za podmínek xij = 0 (1), i = 1,2,...,m, j = 1,2,...,n.

Okružní dopravní problém

Matematický model minimalizovat za podmínek i - j + nxij <= n-1 , i = 1,2,...,n , j = 2,3,...,n , xij = 0 (1) , i,j = 1,2,...,n .

Příklad Město CR HB HK MB PC PI 1 54 31 96 10 165 85 112 63 123 81 21   54 1 31 96 10 165 85 112 63 123 81 21 186 86 160 170

Úloha o pokrytí

Matematický model minimalizovat za podmínek xij = 0 (1), i = 1,2,...,m, j = 1,2,...,n, yi = 0 (1), i = 1,2,...,m.,

Příklad M O1 O2 O3 O4 O5 O6 O7 O8 O9 O10 pi M1 100 M2 1 80 M3 60 fj 5   12 6 8 18 11 21 9 7 4 100 M2 2 1 10 15 19 13 16 14 80 M3 17 60 fj 5 3 Celkové náklady = 585 000

Výstup ze systému lingo