Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vztahy mezi velmocemi na přelomu století
Advertisements

Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
11. ČEŠI A NĚMCI 12. SMĚŘUJEME K SAMOSTATNOSTI
I. světová válka, vznik Československa
Téma: 1. světová válka Předmět: Dějepis Ročník: 9.ročník
Průběh 1. světové války 3. část.
1. Světová válka Roman Valenta.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
20.Maturitní otázka 1. světová válka a versailleský systém
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl08
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl09
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření:
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl16 ŠkolaZákladní škola Olomouc, Heyrovského 33 Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuMáme šanci číst,
Doplňte ke správnému roku odpovídající událost
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová
První svĚtová válka.
1.Světová válka.
PRVNÍ SVĚTOVÁ VÁLKA.
Digitální učební materiály ŠIII/2 DĚJEPIS
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Identifikátor: VY_32_INOVACE_VL SADA č. 8
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
První světová válka
Vývoj v Rusku.
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření:
1. světová válka ( ).
VY_32_INOVACE_1_1. SVĚTOVÁ VÁLKA
I. světová válka.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 9.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření:
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ314 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník3. ročník.
Srovnej 1. a 2. světovou válku - zbraně
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_110 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Miluše Hnátová PředmětDějepis.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
I. světová válka – konec války
PRVNÍ SVĚTOVÁ VÁLKA.
I. světová válka – příčiny a záminka
Vývoj v Rusku.
1. světová válka – Boje na 4 hlavních frontách:
Opakujeme dějepis na II. stupni.. I. světová válka - TESTÍK Název : Opakujeme dějepis na II. stupni Šablona: III/2 Číslo: 59 Autor: Mgr. Soňa Blažková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno- venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_18_1.
DĚJEPIS 8. a 9. ročník Autor: Miroslav Janata Škola: ZŠ,PŠ a MŠ Česká Lípa VY_32_INOVACE_17_ 19_opakování 1. sv ě tová válka.
I. SVĚTOVÁ VÁLKA  do počátku 20.století – nejstrašnější válečný konflikt  Předpoklady: bude krátká, rychlá (naopak)  1.sv. v. – končí NOVOVĚK,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.2.1 Opakování – I. světová válka Název sady: Moderní dějiny.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_ světová válka Téma: Člověk a jeho svět - Dějiny ČR Číslo.
První světová válka 1914 – Na počátku 20. století Evropa prožívala „zlatý věk“. Společnost bohatla, životní podmínky se zlepšovaly, zdálo se, že.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Petra Brůzlová NÁZEV:První světová válka TÉMATICKÝ CELEK:Moderní.
První světová válka. Před válkou – nová spojenectví TROJDOHODA Velká Británie + Francie + Rusko TROJSPOLEK Německo + R-U = Centrální mocnosti + Itálie.
Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách. VY_32_INOVACE_60_První_světová_válka.
AUTOR: Marcela Kaderová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
PRŮBĚH 1. SVĚTOVÉ VÁLKY V PŘEHLEDU
Směřujeme k samostatnosti
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Druh učebního materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
První světová válka 8. třída.
Téma: Člověk a jeho svět – Vlastivěda
První světová válka 8. třída.
Rakousko-Uhersko.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
1. Ve kterém roce vypukla 1. světová válka
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: 05. 09. 2012 Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_17_ZSV Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní vzdělávání Vzdělávací obor: Základy společenských věd Tematický okruh: Svět, československá a česká společnost ve 20. století Téma: Tři světové války a jejich důsledky, 1. světová válka Metodický list/anotace: Test znalostí z 1. světové války, žáci nejprve vyplní psanou formu testu, později zkontrolují pomocí prezentace a doplňujícího výkladu, správné odpovědi se ukáží po kliknutí, téma je možné použít i v hodinách dějepisu.

První světová válka Test znalostí

1. V jakých letech probíhala 1. světová válka? A) 1912 - 1916 B) 1916 - 1920 C) 1914 - 1918 D) 1920 - 1924

2. Doplňte názvy bloků, které vznikly před 1. světovou válkou 2. Doplňte názvy bloků, které vznikly před 1. světovou válkou. Napište země, které sem před válkou patřily. TROJSPOLEK: Německo, Rakousko-Uhersko, Itálie B) TROJDOHODA: Velká Británie, Francie, Rusko

3. Napište alespoň dvě příčiny vzniku 1. světové války. Boj o nové rozdělení kolonií Nerovnoměrný hospodářský vývoj v Evropě Zbrojení Situace na Balkáně Vliv médií

4. Co bylo záminkou k vypuknutí války? Doplň chybějící slova. Arcivévoda František …………………………………….. a jeho manželka ………….. Chotková společně odjeli do …………………………………... Zde na ně byl spáchán ………………….., jehož pachatelem byl student ……………………………………., kterého řídilo hnutí ………………………… Atentát se uskutečnil 28. 6. 1914. A přesně za ……………….. Rakousko-Uhersko vyhlásilo ……………….. válku. FERDINAND d´ ESTE ŽOFIE SARAJEVA ATENTÁT GAVRILO PRINCIP ČERNÁ RUKA MĚSÍC SRBSKU

5. Která země vystoupila hned ve druhém roce války z Trojspolku? ITÁLIE

6. Jakou válku plánovalo Německo? Spravedlivou Bleskovou Zákopovou Dobyvačnou

7. Hlavně na západní frontě se odehrávala válka: A) Zákopová B) Chemická C) Útočná D) Tanková

8. Ve které bitvě použili Angličané poprvé tanky? na Sommě na Volze na Elysejských polích

9. Jak se jmenoval bojový chemický plyn, který v 1 9. Jak se jmenoval bojový chemický plyn, který v 1. světové válce použila poprvé německá armáda? YPERIT

10. Obrat ve válce „obstaraly“ dvě události. Vyberte je: vstup USA do války zabrání Číny Japonskem použití yperitu D) využití ponorek E) Zapojení tanků do války F) VŘSR G) Vyčerpání zemí

11. Velká říjnová socialistická revoluce, doplňte text: RUSKU VŘSR se odehrála v …………………… ve městě ………………………. Bylo to v roce ……………. v měsíci …………………….. Vůdcem revoluce byl Vladimír Iljič ……………………, signál k útoku na Zimní palác byl dán: střelbou do dělníků popravou cara „výstřelem“ z Aurory PETROHRADĚ 1917 LISTOPADU LENIN

12. Německo podepsalo kapitulaci: A) 11. 11. 1918 v Compiegne B) 10. 10. 1918 v Paříži C) 12. 12. 1918 v Berlíně

13. Které zbraně nebyly použity v 1. světové válce? tanky ponorky kulomety střely s plochou dráhou letu

14. Poznáte muže na obrázcích? A) TOMÁŠ GARRIGUE MASARYK B) VLADIMÍR ILJIČ LENIN Obr. 1, 2

15. Zkuste popsat obrázky (okomentovat, k čemu se vztahují): I. První britský tank použitý v bitvě na Sommě Obr. 3

II. Arcivévoda František Ferdinand dʼEste s manželkou v Sarajevu před atentátem Obr. 4, 5 III. Německý liniový útok bojovým plynem během první světové války

IV. Křižník Aurora zakotvený v Petrohradě na řece Něvě Obr. 6

Písemná podoba testu

Citace Obr. 1: AUTOR NEUVEDEN. Soubor:Tomáš Garrigue Masaryk 1925.PNG-wikipedie [online]. [cit. 4.6.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Tom%C3%A1%C5%A1_Garrigue_Masaryk_1925.PNG Obr. 2: PHOTOGRAPH BY SOYUZFOTO. Soubor:Lenin CL.jpg-wikipedie [online]. [cit. 4.6.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Lenin_CL.jpg Obr. 3: BROOKS. Soubor:British Mark I male tank Somme 25 September 1916.jpg-wikipedie [online]. [cit. 4.6.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:British_Mark_I_male_tank_Somme_25_September_1916.jpg Obr. 4: BETTMANN/CORBIS. Soubor:Archduke Franz with his wife.jpg-wikipedie [online]. [cit. 4.6.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Archduke_Franz_with_his_wife.jpg Obr. 5: AUTOR NEUVEDEN. Soubor:Poison gas attack.jpg-wikipedie [online]. [cit. 4.6.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Poison_gas_attack.jpg Obr. 6: WILSON44691. Soubor:CruiserAurora061609.jpg-wikipedie [online]. [cit. 4.6.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:CruiserAurora061609.jpg