Střední zdravotnická škola, Národní svobody 420 397 11 Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0580 Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kojenecké období.
Advertisements

Kojenec - socializace Škola:
Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
PRENATÁLNÍ STADIUM NOVOROZENEC KOJENEC BATOLE
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
8. měsíc V poloze na zádech je během dne již zcela minimálně, většinou pouze ve spánku. Ze zad se okamžitě přetáčí na břicho, kde se plazí,umí se dostat.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Psychomotorický vývoj kojence
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_BERGMANNOVA_10.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_BERGMANNOVA_15.
Kojenec – senzomotorika
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KOUTENSKA_13.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_BERGMANNOVA_16.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_BERGMANNOVA_1.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_BERGMANNOVA_3.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_HRUBA_15.
Vývoj dětské kresby Kresba lidské postavy.
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Nádory - mezenchymové.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_BERGMANNOVA_7.
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE NOVOROZENECKÉ OBDOBÍ
Komunikace s dětským pacientem
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_HRUBA.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_HRUBA.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE KOJENECKÉ OBDOBÍ
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_HRUBA.
- definice, charakteristika, průběh
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KUB_08.
Výchovné zaměstnání v období kojeneckém
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Vývojová psychologie Novorozenec, kojenec.
RŮST A VÝVOJ DÍTĚTE Mgr. Petra Sedlářová.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
VÝVOJ ŘEČI VY_52_INOVACE_ února 2014
Kojenecké období TEREZA BENEŠOVÁ C3B Obecné informace  0. až 12. měsíc  velmi rychlý rozvoj a výrazné změny  rozhodující pro další vývoj.
Novorozenecké, kojenecké a batolecí období Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_18_Novorozenecké,
Novorozenecké období. Od narození – do 6. – 8. týdne Od narození – do 6. – 8. týdne Vývojový mezník na počátku období Vývojový mezník na počátku období.
Vývoj osobnosti I. Od prenatálního období po batole Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Vývoj dítěte od narození do 6 let
Transkript prezentace:

Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA _5 Tematická oblast:Psychologie Cílová skupinažáci školy Téma:Kojenecké období Anotace: Seznámení studentů s psychickými, fyzickými a sociálními změnami v průběhu kojeneckého období Autor:Mgr. Eva Jirochová Datum vytvoření:

 Prudký psychický vývoj, tělesný růst a zrání CNS – první rok – první krok – první slovo –individuální rozdíly  Jedinec se mění v osobnost  Erikson – základní důvěra X nedůvěře  Freud – orální stádium  Pro kontakt s okolím jsou důležitá ústa

Pokuste se vymyslet co nejvíce výhod kojení pro maminku i dítě.

 Do 1 roku vyroste cca o 25 cm, hmotnost zvýší trojnásobně (+6-7 kg)  Nepoměr hlavy a těla  První zoubek se prořízne obyčejně mezi měs. Spí asi 16 hodin

 Vývoj postupuje od hlavy k patě = směrem cefalokaudálním – zvedá hlavičku – sedí- stojí - chodí  Proximodistálním – postupuje od ramenního kloubu přes loket po jemnou motoriku ruky a prstů

 1) loketně-dlaňové uchopování měs.  2) dlaňové – není ještě vyvinuta opozice palce – 6.-7.měs.  3) nůžkové – měs. – palec se staví do opozice  4) pinzetové (klíšťkové) – opozice palce, rozvoj jemné motoriky  (do 6. měsíce používá dítě k uchopování obě ruce)

 Ovládnutí hlavičky – 2.měsíc  Úchop a manipulace s objekty – 4.měsíc  5.měsíc – přetočení na bok či bříško  Cca po 7. měsíci dítě samo sedí – sezení je důležitým mezníkem, který umožňuje osamostatnění v oblasti stimulace

 Po 6. měsíci jí tužší stravu, kolem 10.měs. pije z hrnku  Počátky samostatné lokomoce –  měsíc lezení, konec 1. roku samostatná chůze

 Zrak: 3 měsíce – zaostří na 12 – 50 cm, 6 měsíců – zaostří až na 1 m  Barvocit: ve 2-3 měsících rozliší základní barvy – (dává přednost červené a modré před zelenou a žlutou)  Malý kojenec preferuje před jakýmkoliv jiným vizuálním podnětem lidský obličej

 Dítě již od narození preferuje zvuk lidského hlasu  Sluchové vnímání je předpokladem pro rozvoj řeči  Od 4.měsíce broukání  měsíc žvatlání  Ke konci 1.roku – první slova mající význam

 Schopnost porozumět řeči měsíc (ne, nesmíš, dej, vlastní jméno)  Koncem 1.roku rozvoj neverbálních gest  Rozvoj řeči je závislý na stimulaci a pozitivní zpětné vazbě

 Do 1 roku předřečové období, dávají přednost vysokým tónům, preferuje lidský hlas, pozná matka, uklidní ho zvuk srdce  Předpokladem pro rozvoj řeči je sluchové vnímání  Od 4. měs. – broukání – zpočátku reflexní charakter  měs. žvatlání – zvuk už zní jako nějaká hláska  měs jednoduché slabiky, které opakuje - mama

 měsíc – první úsměv  Různé typy pláče  Broukání  Matka v kontaktu s dítětem funguje jako zrcadlo a poskytuje tak dítěti zpětnou vazbu  měsíc – separační úzkost, strach z cizích lidí (důležitý signál normálního vývoje)

 Velmi silný citový vztah k matce (primární pečovatelské osobě) má velký význam pro vytváření silných citových vztahů v dalším životě dítěte.

 - deprivace  - senzitace

 VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. Praha: Portál, 2000, ISBN  ŘÍČAN, Pavel. Cesta životem. Praha: Portál, 2006, ISBN  LANGMEIER, Josef. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 2006, ISBN