KASTY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nacítání ˇ Pro více navštivte Filip-Boril.wz.cz
Advertisements

SVĚTOVÁ NÁBOŽENSTVÍ.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Móhandás Karamčand Gándhí
Seminární práce Zuzanky Lenhartovic
Česká republika Demokratický stát.
Sociální struktura, stratifikace a problém společenské nerovnosti II.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
Sociální stratifikace Ondřej Turek, 1A Čili rozdělení společnosti 2010.
Starověká Indie.
STAROVĚKÁ INDIE.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
VY_32_INOVACE_Dj Indie-prezentace
STAROVĚKÁ INDIE.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Adopce Bhagyashree Gavadi
HINDUISMUS.
Název školy Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP Název OP OP Vzdělávání.
Východní náboženství Petr Machala.
Světová náboženství.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Základy společenských.
ZŠ Rajhrad Autor: PaedDr. Zdeněk Motlíček 2011/2012
VY_32_INOVACE_3D.6.14 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Starověká Indie Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o starověké Indii.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INDIE.
Starověká Indie.
Starověká Indie.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Starověká Indie.
Buddha pravděpodobně 564 (563) – 484 (483) BC
Starověká Indie 6. ročník
Náboženství v Indii I. Název školy
Indie.
Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.
Mimoevropské regiony – Jižní Asie – Indie
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Indie – Hinduismus a kastovní systém
Starověká Indie Petr Machala.
Oficiální název: भारत गणराज्य (Bhārat Ganarājya)
Kultura starověké Indie
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Peking Singapur Kalkata
Starověká Indie Klára Kratochvilová 6.A. Hinduismus Hinduismus je zřejmě nejstarší existující náboženství na světě. Jeho počátky spadají do doby před.
usazování hebrejsko – židovských
INDIE VYPRACOVALA: KAROLÍNA ZABLOUDILOVÁ. ZÁKLADNÍ INFORMACE o Oficiální název: Indická republika (další označení Bharat nebo Hindustan) o Hlavní město:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Od dotace EU k proměně vyučovací hodiny registrační číslo projektu CZ 1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola, Základní umělecká škola a Mateřská.
 Vznikl v Indii – přibližně v 5. stol. Př. n. l., jedná se tedy o nejstarší, dosud existující náboženství.  třetí nejrozšířenější náboženství na světě,
ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_OBN_3_16 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_CLOVEK _VE_SPOLECNOSTI_SOCIALNI_STRATIFIKACE_13 Název školyStřední škola.
VY_32_INOVACE_214_Indie Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
INDICKÁ FILOSOFIE I. CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_mix2_zsv01
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Název materiálu: VY_12_INOVACE_D.6.Si.11_Staroveka_Indie Datum:
VY_32_INOVACE_D6.14   Autor: Mgr. Nováková Jana
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_28DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_2-35_Starověká Indie Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
INDIE VE STAROVĚKU s. 137.
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
OBDOBÍ PO TŘICETILETÉ VÁLCE DO FRANCOUZSKÉ REVOLUCE
VY_32_INOVACE_57 HINDUISMUS. VY_32_INOVACE_57 HINDUISMUS.
Kultura a vzdělanost ve starověké Indii
STŘEDNÍ EVROPA V DOBĚ ŽELEZNÉ
INDIE.
Indie Uč. str
SVĚTOVÁ NÁBOŽENSTVÍ.
Transkript prezentace:

KASTY

Původ Kastovního systému Indie – náboženský Kasta = varna Původně rozdělení společnosti na základě různotvárnosti duchovního vývoje. Rgvéda 1500 – 1000 př.n.l. Upanišády, Bhagavadgíta – výkladové dílo Obdoba kastovního systému se zřejmě vyskytovala i v Mayské kultuře.

Rozdělení Čtyři součásti těla věčného Puruši Brahmá vytvořil z těchto součástí čtyři společenské vrstvy 1. Bráhmani – kněží (ústa) 2. Kšatriji – vválečníci (paže) 3. Vaišji – obchodníci, řemeslníci, zemědělci (stehna) 4. Šúdrové – služebníci, dělníci (chodidla) x. Dalit - nedotknutelní

Kastovní systém

Bráhmani – kněží Nejvyšší ze všech kast. Duchovní autority

Kšatriji – válečníci Tradičně Vojenská a vládnoucí elita Dnes příslušníci armády Gautama Buddha – narozen do této kasty

Vaišji – obchodníci, řemeslníci Podle hindických textů je jejich poviností „Cow protection“ Historicky významná díky důležitým vládnoucím dynastyím Mohandas Karamchand Gandhi příslušníkem této kasty

Šúdrové – služebníci, dělníci Dle původních textů mají za úkol sloužit ostatním třem kastám

Dalita -Nedotknutelní Vyřazeni z kastovního systému Na dně dna společnosti Proti diskriminaci této sociální skupiny bojoval Mahátmá Gandhí Dnes je diskriminace nedotknutelných zakázána indickou ústavou z roku 1950 Není to ale bohužel moc platné.

Háčky Původní texty údajně rozlišují dle úrovně duchovního vývoje nikoliv rodového původu. V praxi je příslušnost ke kastě rodově podmíněna a podněcuje prosazování nadřazenosti na základě původu. Významnou roli hraje hinduistický kosmický model – víra v reinkarnaci. Problémy s diskriminací a vzájemnou sociální nerovností.

Toť vše Javora O. 2012