VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IV. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Advertisements

IV. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VII. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
IX. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (18. – 24. úloha) VIII. označení digitálního učebního materiálu:
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (19. – 26. úloha) III. označení digitálního.
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (27. – 39. úloha) VIII. označení digitálního.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (16. – 25. úloha) VIII. označení digitálního.
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
IV. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
X. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
X. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
II. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (26. – 34. úloha) IX. označení digitálního.
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (36. – 44. úloha) IV. označení digitálního.
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (45. – 55. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VII. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Matematika a její aplikace
III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Matematika a její aplikace
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (19. – 24. úloha) IX. označení digitálního učebního materiálu:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV13.32 Téma: \zeměpis světadílů.
I. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Člověk a jeho svět Evropa a svět Evropa a svět XVII VY_32_INOVACE_17 Sada 14 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval:
Člověk a jeho svět Evropa a svět Evropa a svět XVIII VY_32_INOVACE_18 Sada 14 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval:
Matematika a její aplikace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_109.
V. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (35. – 45. úloha) X. označení digitálního.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.24 Téma: Zeměpis světadílů -
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
IX. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 6. ročník ( úloha) I. označení digitálního učebního.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Matematika a její aplikace Odčítání celých čísel VY_42_INOVACE_32 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta 1 VY_42_INOVACE_12 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (23. – 35. úloha) III. označení digitálního.
I. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ6_14 Sada DUMČeský jazyk 6 PředmětČeský jazyk Název materiáluVyjmenovaná slova po L – význam vyjmenovaných.
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) V. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (7. – 12. úloha) VII. označení digitálního učebního materiálu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_84.
Matematika a její aplikace
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Matematika a její aplikace
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ6_18 Sada DUMČeský jazyk 6 PředmětČeský jazyk Název materiáluVyjmenovaná slova po V – opakování formou.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – přímá úměrnost 1 VY_42_INOVACE_08 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_FY7_01 Sada DUM Fyzika 7 Předmět Fyzika Název materiálu Druhy pevných látek Anotace V prezentaci si žák procvičuje.
VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Matematika a její aplikace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ5_14 Sada DUMČeský jazyk 5 Předmět Český jazyk Název materiáluPodstatná jména Anotace AutorMgr. Andrea.
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (25. – 30. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 9. ročník (19. – 24. úloha) IV. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (12. – 18. úloha) II. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (25. – 33. úloha) IX. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (13. – 18. úloha) III. označení digitálního učebního materiálu:
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Transkript prezentace:

VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů Základní škola a Mateřská škola G. A. Lindnera Rožďalovice projekt EUškola pro život, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.1977 Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (1. – 14. úloha) VI. označení digitálního učebního materiálu: VY_32_INOVACE_OSP.9.056

Metodické pokyny Autor: Mgr. Roman Kotlář Vytvořeno: říjen 2012 Určeno pro 9. ročník Sumář učiva za 2. stupeň Téma: řešení úloh testů Scio Očekávané výstupy: aplikuje logickou úvahu a znalosti dosud osvojeného učiva při řešení úloh testů Scio Forma: žáci pracují samostatně Pomůcky: počítač, dataprojektor Zdroje: zadání testů Scio, obrázky – zdroj uveden přímo v daném slidu Další pokyny: Při práci lze využít hlasovací zařízení a vyhodnotit nejrychlejšího řešitele, který získá nejvíce z možného zisku bodů (Lze pracovat i ve skupinách, kdy můžeme aktivně pracovat s odlišnými pozicemi členů skupiny.). Za podstatnou skutečnost lze považovat odůvodnění zvoleného řešení a pro kontrolu ukázat správné řešení. Hra může mít i více vítězů v případě rovnosti získaných bodů.

Test Scio z obecných studijních předpokladů pro 9. ročník (podzim 2011) Společné zadání pro úlohu č. 1 - 2 V každé z následujících úloh vyberte slovo, které nejlépe odpovídá popisu v zadání. Společné zadání pro úlohu č. 3-8 V každé z následujících úloh vyberte slovo, které se nejvíce blíží opačnému významu slova v zadání. Úloha č. 1 Takový, po jehož požití nepřijde lidské zdraví k újmě. A) poživačný B) vyzkoušený C) jedovatý D) stravitelný E) testovaný Úloha č. 2 pohnout rukou za účelem pozdravu A) pozdravit B) poplácat C) mávat D) pokynout E) podržet Úloha č. 3 OHRANIČENÝ A) zakázaný B) svobodný C) nekonečný D) rozšířený E) propuštěný Úloha č. 4 KROTKÝ A) vášnivý B) divoký C) prudký D) veselý E) rozjařený

Úloha č. 1 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9 Úloha č. 1 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9. ročník (podzim 2011) Společné zadání pro úlohu č. 1 - 2 V každé z následujících úloh vyberte slovo, které nejlépe odpovídá popisu v zadání. Takový, po jehož požití nepřijde lidské zdraví k újmě. A) poživačný B) vyzkoušený C) jedovatý D) stravitelný E) testovaný Řešení: Nejvhodnějším slovem je slovo „stravitelný“. Správnou odpovědí je varianta D).

Úloha č. 2 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9 Úloha č. 2 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9. ročník (podzim 2011) Společné zadání pro úlohu č. 1 - 2 V každé z následujících úloh vyberte slovo, které nejlépe odpovídá popisu v zadání. pohnout rukou za účelem pozdravu A) pozdravit B) poplácat C) mávat D) pokynout E) podržet Řešení: Nejvhodnějším slovem je slovo „pokynout“. Správnou odpovědí je varianta D).

Úloha č. 3 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9 Úloha č. 3 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9. ročník (podzim 2011) V každé z následujících úloh vyberte slovo, které se nejvíce blíží opačnému významu slova v zadání. OHRANIČENÝ A) zakázaný B) svobodný C) nekonečný D) rozšířený E) propuštěný Řešení: Nejbližším slovem opačného významu je slovo „nekonečný“. Správnou odpovědí je varianta C).

Úloha č. 4 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9 Úloha č. 4 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9. ročník (podzim 2011) V každé z následujících úloh vyberte slovo, které se nejvíce blíží opačnému významu slova v zadání. KROTKÝ A) vášnivý B) divoký C) prudký D) veselý E) rozjařený Řešení: Nejbližším slovem opačného významu je slovo „divoký“. Správnou odpovědí je varianta B).

Test Scio z obecných studijních předpokladů pro 9. ročník (podzim 2011) Společné zadání úloh č. 5-8 V každé z následujících úloh vyberte slovo, které se nejvíce blíží opačnému významu slova v zadání. Úloha č. 5 DOVEDNÝ A) neomalený B) odbytý C) neplatný D) nešikovný E) líný Úloha č. 6 POVRCHOVÝ A) hloubkový B) dolní C) závažný D) speciální E) promyšlený Úloha č. 7 ZRANITELNÝ A) mrtvý B) silný C) ozbrojený D) statečný E) odolný Úloha č. 8 VZKVÉTAT A) umírat B) slábnout C) zmenšovat se D) upadat E) odvádět

Úloha č. 5 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9 Úloha č. 5 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9. ročník (podzim 2011) V každé z následujících úloh vyberte slovo, které se nejvíce blíží opačnému významu slova v zadání. DOVEDNÝ A) neomalený B) odbytý C) neplatný D) nešikovný E) líný Řešení: Nejbližším slovem opačného významu je slovo „nešikovný“. Správnou odpovědí je varianta D).

Úloha č. 6 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9 Úloha č. 6 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9. ročník (podzim 2011) V každé z následujících úloh vyberte slovo, které se nejvíce blíží opačnému významu slova v zadání. POVRCHOVÝ A) hloubkový B) dolní C) závažný D) speciální E) promyšlený Řešení: Nejbližším slovem opačného významu je slovo „hloubkový“. Správnou odpovědí je varianta A).

Úloha č. 7 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9 Úloha č. 7 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9. ročník (podzim 2011) V každé z následujících úloh vyberte slovo, které se nejvíce blíží opačnému významu slova v zadání. ZRANITELNÝ A) mrtvý B) silný C) ozbrojený D) statečný E) odolný Řešení: Nejbližším slovem opačného významu je slovo „odolný“. Správnou odpovědí je varianta E).

Úloha č. 8 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9 Úloha č. 8 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9. ročník (podzim 2011) V každé z následujících úloh vyberte slovo, které se nejvíce blíží opačnému významu slova v zadání. VZKVÉTAT A) umírat B) slábnout C) zmenšovat se D) upadat E) odvádět Řešení: Nejbližším slovem opačného významu je slovo „upadat“. Správnou odpovědí je varianta D).

Test Scio z obecných studijních předpokladů pro 9. ročník (podzim 2011) Společné zadání úloh č. 9 - 14 V každé z následujících úloh vyberte slovo, mezi nimiž je vztah nejpodobnější vztahu mezi dvojicí slov v zadání. Pořadí slov ve dvojicích je důležité. Úloha č. 9 IDOL : OBDIV A) přátelství : kamarád B) nepřítel : nenávist C) soutěž : výsledek D) student : učivo E) chuť : požitek Úloha č. 10 ČLOVĚK : SPOLEČNOST A) mraveniště : jehličí B) síť : počítač C) mýdlo : hygiena D) strom : les E) látka : částice Úloha č. 11 NÁDVOŘÍ : HRAD A) dům : místnost B) dlažba : kostka C) náměstí : město D) moře : ostrov E) zahrada : altánek

Úloha č. 9 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9 Úloha č. 9 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9. ročník (podzim 2011) V každé z následujících úloh vyberte slovo, mezi nimiž je vztah nejpodobnější vztahu mezi dvojicí slov v zadání. Pořadí slov ve dvojicích je důležité. IDOL : OBDIV A) přátelství : kamarád B) nepřítel : nenávist C) soutěž : výsledek D) student : učivo E) chuť : požitek Řešení: Stejně jako obdivujeme idoly, tak nenávidíme nepřítele. Správnou odpovědí je varianta B).

Úloha č. 10 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9 Úloha č. 10 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9. ročník (podzim 2011) V každé z následujících úloh vyberte slovo, mezi nimiž je vztah nejpodobnější vztahu mezi dvojicí slov v zadání. Pořadí slov ve dvojicích je důležité. ČLOVĚK : SPOLEČNOST A) mraveniště : jehličí B) síť : počítač C) mýdlo : hygiena D) strom : les E) látka : částice Řešení: Stejně jako je člověk součástí společnosti, tak je strom součástí lesa. Správnou odpovědí je varianta D).

Úloha č. 11 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9 Úloha č. 11 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9. ročník (podzim 2011) V každé z následujících úloh vyberte slovo, mezi nimiž je vztah nejpodobnější vztahu mezi dvojicí slov v zadání. Pořadí slov ve dvojicích je důležité. NÁDVOŘÍ : HRAD A) dům : místnost B) dlažba : kostka C) náměstí : město D) moře : ostrov E) zahrada : altánek Řešení: Stejně jako je na hradě nádvoří, tak je ve městě náměstí. Správnou odpovědí je varianta C).

Test Scio z obecných studijních předpokladů pro 9. ročník (podzim 2011) Společné zadání úloh č. 9 - 14 V každé z následujících úloh vyberte slovo, mezi nimiž je vztah nejpodobnější vztahu mezi dvojicí slov v zadání. Pořadí slov ve dvojicích je důležité. Úloha č. 12 CITRON : SLUPKA A) lev : hříva B) ořech : skořápka C) dřevo : chata D) pampeliška : list E) pouzdro : zip Úloha č. 13 ÚSMĚV : SMÍCH A) zápletka : rozuzlení B) smrt : pohřeb C) párty : zábava D) slza : pláč E) atrakce : zážitek Úloha č. 14 BOJ : PROTIVNÍK A) sok : závod B) tanec : pár C) soud : viník D) útok : zbraň E) utkání : soupeř

Úloha č. 12 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9 Úloha č. 12 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9. ročník (podzim 2011) V každé z následujících úloh vyberte slovo, mezi nimiž je vztah nejpodobnější vztahu mezi dvojicí slov v zadání. Pořadí slov ve dvojicích je důležité. CITRON : SLUPKA A) lev : hříva B) ořech : skořápka C) dřevo : chata D) pampeliška : list E) pouzdro : zip Řešení: Stejně jako má citron na sobě slupku, tak má ořech skořápku. Správnou odpovědí je varianta B).

Úloha č. 13 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9 Úloha č. 13 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9. ročník (podzim 2011) V každé z následujících úloh vyberte slovo, mezi nimiž je vztah nejpodobnější vztahu mezi dvojicí slov v zadání. Pořadí slov ve dvojicích je důležité. ÚSMĚV : SMÍCH A) zápletka : rozuzlení B) smrt : pohřeb C) párty : zábava D) slza : pláč E) atrakce : zážitek Řešení: Stejně jako k úsměvu patří smích, tak patří k párty zábava. Správnou odpovědí je varianta D).

Úloha č. 14 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9 Úloha č. 14 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9. ročník (podzim 2011) V každé z následujících úloh vyberte slovo, mezi nimiž je vztah nejpodobnější vztahu mezi dvojicí slov v zadání. Pořadí slov ve dvojicích je důležité. BOJ : PROTIVNÍK A) sok : závod B) tanec : pár C) soud : viník D) útok : zbraň E) utkání : soupeř Řešení: Stejně jako v boji proti nám stojí protivník, tak v utkání soupeř. Správnou odpovědí je varianta E).