VY_32_INOVACE_ČJPS20660BED Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu: Rozvoj.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PETR BEZRUČ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Advertisements

VY_32_INOVACE_ČJPS2A0360BED Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_ČJPS2A0460BED Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Anarchističtí buřiči charakteristika.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny
VY_32_INOVACE_ČJPS2A_1760_ZEM
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Lyrické druhy a žánry Český jazyk VY_32_INOVACE_ sada, ČJ
Přelom 19. a 20. století ve světové literatuře
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Srovnávací a vědomostní test
Výlet do české literatury
FRÁŇA ŠRÁMEK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
VY_32_INOVACE_ČJK44060BED Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_20_INOVACE_SVF20860DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_SVF33660DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_FOTF10160ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS13860ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Prokletí básníci 1 Mgr. Jitka Polišenská.
VY_32_INOVACE_SVF34160DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS11560ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
JMÉNO AUTORA: MGR. HANA BOHÁČOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_12_INOVACE_32_CJL_L ROČNÍK: III. ČESKÝ JAZYK A LITERATURA VZDĚLÁVACÍ OBLAST:
VY_32_INOVACE_ČJK43660BED Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_20_INOVACE_SVF21460DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS11960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ SOŠ a SOU Trhové Sviny, Školní 709.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Česká moderna - výklad (9. roč.)
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
IMPRESIONISMUS, SYMBOLISMUS, DEKADENCE - Verlaine, rimbaud…
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ SOŠ a SOU Trhové Sviny, Školní 709.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
ANARCHISTIČTÍ BUŘIČI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
PROKLETÍ BÁSNÍCI 3 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Generace tzv. buřičů 2 8. ročník Generace tzv. buřičů Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové.
Generace tzv. buřičů 8. ročník.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Základní literární pojmy opakování.
Literární moderna 8. ročník Literární moderna Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české.
IMPRESIONISMUS, SYMBOLISMUS, DEKADENCE
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.2.1 impresionismus Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ Jan Drda Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Česká literatura konce 19. století  Časopis Moderní revue – dekadenti (Jiří Karásek ze Lvovic) Karel Hlaváček  Manifest České moderny Josef Svatopluk.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_04.
Anotace: Text je určen pro žáky 3. ročníku střední odborné školy a žákům nástavbového studia. Prezentace je určena k opakování literárního období česká.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Impresionismus Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Česká moderna Václav Špála. Úvod do doby Doba prokletých básníků. Nová generace, nastupující v 90. letech 19. století, se odklonila od lumírovců a ruchovců.
Česká moderna, Buřiči a Česká dekadence
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_03 Prokletí básníci
A. Sova – Květy intimních nálad
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Literatura 19. a 20. století VY_32_Inovace_19SJ - 1
AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ DATUM VYTVOŘENÍ:
Český jazyk 9. ročník Česká poezie 19. a 20. století.
Česká moderna.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Literatura na přelomu století
Prokletí básníci pojmenování pro francouzské básníky dekadentního ražení dekadence – úpadek, pocit umělců znechucených společností = neúcta k pravidlům.
Česká poezie 1. pol. 20. století - přehled
Vy_32_INOVACE_74_Balady a romance II
VY_32_Inovace_6.2.1 impresionismus
Název materiálu: Impresionismus
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_ČJPS20660BED Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu: Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony: III/2 Datum vytvoření: 3.10. 2012 Autor: Mgr. Karla Bedrlíková Určeno pro předmět: Český jazyk a literatura Tematická oblast: Česká a svět. literatura I. pol. 20. stol. Obor vzdělání: Podnikání (64-41-L/51), 2. ročník Název výukového materiálu: Prokletí básníci a Česká moderna - test Popis využití: Interaktivní test za použití notebooku s možností tisku pracovního listu Čas: 20 minut

Prokletí básníci a Česká moderna Test

1. Které z následujících tvrzení neplatí o tzv. prokletých básnících? A. Z nudné reality vlastních životů utíkali do světa poezie. B. Ve svém díle odmítali tehdejší společnost. C. Toužili po neobvyklých zážitcích, které se pak odrážely v jejich tvorbě D. Ve své poezii kladli důraz na obrazotvornost a lyričnost.

2. Pojmenuj básnický prostředek, který využil Charles Baudelaire v těchto verších: Nic děsivějšího si už myslit nedovedu než krutost studenou tohoto slunce z ledu. A. volný verš B. ironie C. oxymorón D. zvukomalba

3. Básníky Rimbauda a Verlaina spojoval milostný vztah 3. Básníky Rimbauda a Verlaina spojoval milostný vztah. Co měli dále společného? A. Oběma byly vydány sbírky až po smrti. B. Na sklonku svých životů se přiklonili ke katolictví. C. Toulali se po Evropě a vyhledávali stále nové zážitky. D. Kromě vlastní tvorby se věnovali překladům.

4. Který známý spisovatel přeložil Baudelairovu poezii a díla dalších moderních francouzských básníků do češtiny v knize Francouzská poezie nové doby? A. Vítězslav Nezval B. Karel Čapek C. Jiří Wolker D. Jaroslav Seifert

5. Kdo je autorem básně, ve které je sám básník zpodobněn jako koráb zmítaný na moři? A. Charles Baudelaire B. E. A. Poe C. Jean Arthur Rimbaud D. Paul Verlaine

6. Rozhodněte, kdo byl iniciátorem a tvůrcem programového vystoupení spisovatelů sdružených v Manifestu České moderny. A. František Xaver Šalda B. Josef Svatopluk Machar C. Otokar Březina D. Antonín Sova

7. Určete autora následující ukázky. Šla žitím matka má jak kajícnice smutná den její neměl vůně, barev, květů, jasu: Plod žití suchý jen, jenž jako popel chutná, bez osvěžení trhala se stromu času. A. Josef Svatopluk Machar B. Antonín Sova C. Otokar Březina D. Karel Hlaváček

8. Otokar Březina je v české literatuře představitelem jednoho z moderních uměleckých směrů přelomu 19. a 20. století. Jakého? A. impresionismu B. dekadence C. symbolismu D. secese

9. Určete autora následující ukázky: Ty české rybníky jsou stříbro slité, žíhané temnem stínů pod oblaky, Vloženy v luhy do zeleně syté, Jsou jako krajů mírné, tiché zraky. A. Josef Svatopluk Machar B. Otokar Březina C. Antonín Sova D. Viktor Dyk

10. Kterým uměleckým směrem byla ovlivněna počáteční básnická tvorba Antonína Sovy? A. impresionismem B. symbolismem C. vitalismem D. anarchismem

11. Která z uvedených básní obsahuje zmínky o osobním životě Petra Bezruče? A. Maryčka Magdónova B. Jen jedenkrát C. Ostrava D. Kantor Halfar

12. Z jaké Šrámkovy knihy je báseň Raport? A. Života bído, přec tě mám rád B. Modrý a rudý C. Ještě zní D. Rány a růže

13. Rozhodněte, v jakém časopise byly poprvé otištěny básně ze Slezských písní. A. Hlas B. Čas C. Moderní revue D. Almanach na rok 1914

14. Kdo je autorem následující básně? Má milá rozmilá, neplakej! Život už není jinakej. Dnes buďme ještě veselí Na naší bílé posteli! A. Viktor Dyk B. Petr Bezruč C. František Gellner D. Fráňa Šrámek

15. Který z následujících autorů se ve své tvorbě inspiroval staroněmeckou pověstí? A. František Gellner B. Petr Bezruč C. Viktor Dyk D. Fráňa Šrámek

16. Uveďte, ve kterém městě, s nímž jsou spojeny životní osudy Fráni Šrámka, se každoročně koná festival poezie. A. Písek B. Roudnice C. Nová Říše D. Sobotka

Hodnocení testu 16-15 bodů = výborný 14-12 bodů = chvalitebný 11-9 bodů = dobrý 8-7 bodů = dostatečný 6 a méně = nedostatečný