Kinematika 8. NEROVNOMĚRNÝ POHYB I. Mgr. Jana Oslancová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Advertisements

Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Rychlost, dráha, čas, zrychlení – řešené příklady
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
nerovnoměrného pohybu tělesa
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_705.
Dráha, rychlost, čas.
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem září 2011
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 1
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Slovní úlohy O pohybu 2.
Kinematika 6. ROVNOMĚRNÝ POHYB II. Mgr. Jana Oslancová
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast: Fyzikální vzdělávání Tematická oblast:Mechanika Téma:Rychlost hmotného bodu Ročník:1. Datum vytvoření:srpen.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
ROVNOMĚRNÝ POHYB.
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
VY_32_INOVACE_02 - RYCHLOST
ZÁVISLOST RYCHLOSTI NA ČASE
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Rovnoměrně zrychlený pohyb – test 2
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
NEROVNOMĚRNÝ POHYB.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Kinematika 20. SHRNUTÍ DRUHŮ POHYBŮ Mgr. Jana Oslancová
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_10_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Graf pohybu 1. díl Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
ROVNOMĚRNĚ ZRYCHLENÝ POHYB.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_706.
III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Dosazování číselných hodnot do vzorců
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Kinematika 3. RYCHLOST Mgr. Jana Oslancová VY_32_INOVACE_F1r0203.
Rovnoměrně zrychlený pohyb
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
3. KINEMATIKA (hmotný bod, vztažná soustava, polohový vektor, trajektorie, rychlost, zrychlení, druhy pohybů těles, pohyby rovnoměrné a rovnoměrně proměnné,
Rychlost rovnoměrného pohybu
Rovnoměrně zrychlený pohyb
Fyzika - mechanika.
11. ROVNOMĚRNĚ ZRYCHLENÝ PŘÍMOČARÝ POHYB II.
12. ROVNOMĚRNĚ ZPOMALENÝ PŘÍMOČARÝ POHYB
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
10. ROVNOMĚRNĚ ZRYCHLENÝ PŘÍMOČARÝ POHYB I.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_702.
Nerovnoměrný přímočarý pohyb
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Fy – sekunda Yveta Ančincová
Rovnoměrný pohyb – test 1
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
9. NEROVNOMĚRNÝ POHYB II. - ZRYCHLENÍ
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Definice rovnoměrného pohybu tělesa:
Rychlost nerovnoměrného pohybu tělesa (průměrná rychlost)
Kinematika 4. PRŮMĚRNÁ RYCHLOST Mgr. Jana Oslancová
Řešení domácího úkolu ● Ultralehké letadlo se pohybuje rychlostí 360 km/h. Jaká je jeho rychlost v metrech za sekundu (m/s) ? 1 km = 1000 m 1 h =
Kinematika 5. ROVNOMĚRNÝ POHYB I. Mgr. Jana Oslancová
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Definice rovnoměrného pohybu tělesa:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_703.
VY_32_INOVACE_10-03 Mechanika I. Rovnoměrný pohyb.
Člověk a příroda Fyzika Člověk a příroda Jak se vypočítá průměrná rychlost VY_52_INOVACE_09 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
Procvičování znalostí z rychlosti rovnoměrného pohybu
Nerovnoměrný pohyb.
Fyzika – vyhledávání hodnot z grafů.
MECHANIKA.
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Transkript prezentace:

Kinematika 8. NEROVNOMĚRNÝ POHYB I. Mgr. Jana Oslancová VY_32_INOVACE_F1r0208

Nerovnoměrný pohyb I Úkol 1: Nakresli graf závislosti rychlosti na čase automobilu, který jel 20 minut po dálnici stálou rychlostí 130km/h, poté 10 minut vesnicí stálou rychlostí 50km/h, 5 minut stál na benzínové pumpě a nakonec jel 5 minut mezi městy stálou rychlostí 90km/h. Změna rychlosti proběhla v zanedbatelně krátkém časovém rozmezí. Jedná se o pohyb rovnoměrný nebo nerovnoměrný? Urči jeho průměrnou rychlost.

neRovnoměrný pohyb I A. Nerovnoměrný pohyb složený z úseků rovnoměrných pohybů Úkol 2: Nakresli graf dráhy: v (km/h) 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 t/h 1.úsek (0-3h): Δs = v ∙ Δt Δs = 2 ∙ 3 = 6km 2.úsek (3-6h): Δs = 4 ∙ 3 = 12km s(6h) = 6+12 = 18km 3.úsek (6-8h): Δs = 8 ∙ 2 = 16km s(8h) = 18+16 = 34km 8 4

neRovnoměrný pohyb I A. Nerovnoměrný pohyb složený z úseků rovnoměrných pohybů Řešení 2: s (km) 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 t/h 1.úsek (0-3h): Δs = v ∙ Δt Δs = 2 ∙ 3 = 6km 2.úsek (3-6h): Δs = 4 ∙ 3 = 12km s(6h) = 6+12 = 18km 3.úsek (6-8h): Δs = 8 ∙ 2 = 16km s(8h) = 18+16 = 34km 36 30 24 18 12 6

neRovnoměrný pohyb I Úkol 3: Zkus přijít na způsob, jak jednoduše na první pohled určit velikost dráhy rovnoměrného pohybu přímo z grafu rychlosti. v (km/h) 8 s = 8km/h ∙ 4h s = 32km Geometrický význam tohoto součinu? 4 t (h)

neRovnoměrný pohyb I Geometrický význam velikosti dráhy v grafu rychlosti: v t t Velikost dráhy je číselně rovna obsahu obrazce pod grafem rychlosti v daném časovém úseku. v s = v ∙ t

neRovnoměrný pohyb I Úkol 4: Ověř na předchozím příkladu. v (km/h) 0 1 2 3 4 5 6 7 8 t/h 1.úsek (0-3h): Δs = v ∙ Δt Δs = 2 ∙ 3 = 6km 2.úsek (3-6h): Δs = 4 ∙ 3 = 12km s(6h) = 6+12 = 18km 3.úsek (6-8h): Δs = 8 ∙ 2 = 16km s(8h) = 18+16 = 34km 8 4

neRovnoměrný pohyb I Úkol 5: Venda a Čenda vyrazili zároveň z domu na výlet do Hrušova. Čenda jel na kole, první hodinu jel do kopce rychlostí 10km/h, hodinu strávil prohlídkou hradu a poslední půlhodinu jel až do Hrušova z kopce rychlostí 20km/h. Venda šel celou cestu až do Hrušova pěšky bez přestávky průměrnou rychlostí 5km/h. a) Nakresli do 1 obrázku grafy dráhy Čendy i Vendy. b) Pomocí grafů urči, kdy a kde se setkali a kdy došli do Hrušova. c) Nakresli do druhého obrázku grafy jejich rychlostí. d) Urči průměrnou rychlost Čendy.

neRovnoměrný pohyb I Řešení 3a: s (km) 20 10 5 0 1 2 3 4 t (h)

neRovnoměrný pohyb I Řešení 3c: v (km/h) 20 10 5 0 1 2 3 4 t (h)