Příklady, problémy. 1. příklad Chcete zjistit, jestli mají žáci 2. ročníků českobudějovických gymnázií stejnou úroveň znalostí biologie. Navrhněte metodiku.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PKML.
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Energie.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Města ČR – orientace na mapě
předsedkyně 7. senátu Nejvyššího správního soudu
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě za období 2005 až 2012 VÝROBA za uvedené období celkem: ks vozidel PRODEJE za uvedené období celkem:
AUTOR Mgr.Moravcová Daniela ŠKOLA ZŠ TGM Kutná Hora Datum Ročník DRUHÝ
SEZÓNA 2012/2013. TRÉNINKOVÉ JEDNOTKY  POČET TJ: 109  V MINUTÁCH: 8175  V HODINÁCH: 136,25  V DNECH: 5,67.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Příprava R&R studie Obsluha by měla měřit alespoň 10 dílů - nebo více Vyberte díly, které reprezentují výrobní proces z dlouhodobého hlediska Vyberte alespoň.
Aktuální informace o vyšetřování c-erb-2 genu v referenční laboratoři a návrh změny v indikačních kritériích Hajdúch M., Petráková K., Kolář Z., Trojanec.
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Monitoring letové aktivity Návrh na zpracování výsledků.
Téma 3 ODM, analýza prutové soustavy, řešení nosníků
Distribuční úlohy LP.
Čísla 0 – 100, sčítání a odčítání
Urči název a zařaď do příslušné skupiny
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Kdo chce být milionářem ?
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Dělitelnost přirozených čísel
Stav studie „Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ k Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR.
Nejmenší společný násobek
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Lineární rovnice Běloun 91/1 a
Elektronická učebnice - I
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
„Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel fax
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Zábavná matematika.
V rámci všech serverů společnosti Aliaweb, spol. s r.o. oslovíte přes uživatelů Kurzy.cz finanční portál pro laiky i odborníky, tj. investice a.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
ZVÍŘATA AUSTRÁLIE (1) - PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 100
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola PF Hradec.
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Stav studie „Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ k Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Únorové počítání.
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Náhoda, generátory náhodných čísel
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Hrubá - prostá incidence nádorů kolorekta u mužů 1. Maďarsko 88,29 2. Česká Republika 86,73 3. Japonsko 77,74 4. Německo 75,39 5. Nový Zéland71,77 6. Austrálie.
TRUHLÁŘ II.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
Celá čísla Dělení.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Fyzika 2 – ZS_4 OPTIKA.
Analýza knihovnických standardů za rok 2006 knihovny Jmk Provozní doba Nákup knihovního fondu Kč na 1 obyvatele Roční přírůstek Počet studijních míst Veřejně.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_22 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
24.1 Písemné sčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Technické kreslení.
Úkoly nejen pro holky.
END 1.Přítelem 2.Druhem 3.Milencem 4.Bratrem 5.Otcem 6.Učitelem 7.Vychovatelem 8.Kuchařem 9.Elektrikářem 10.Instalatérem 11.Mechanikem 12.Návrhářem 13.Stylistou.
Přednost početních operací
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Predikce chemických posunů
Znaky dělitelnosti.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Transkript prezentace:

Příklady, problémy

1. příklad Chcete zjistit, jestli mají žáci 2. ročníků českobudějovických gymnázií stejnou úroveň znalostí biologie. Navrhněte metodiku výzkumu (vč. statistických analýz)

2. příklad liší se celková biomasa na spásané a kosené louce?

3. příklad Liší se výnosnost 2 různých odrůd kulturní plodiny?

4. příklad preferují ptáci nějaký určitý druh stromu pro stavbu hnízda?

Vyřešte následující příklady:

5. příklad Z pastí na daném území byla odhadnuta abundance několika druhů: myšice lesní 250, myšice křovinná 200, hraboš polní 150, hrabošík podzemní 50. V sovích vývržcích byly určeny tyto počty kořisti: myšice lesní 21x, myšice křovinná 10x, hraboš polní 32x, hrabošík podzemní 6x. Preferují sovy nějaký typ kořisti?

6. příklad před a po terapii (psychowalkman, hypnóza apod.) dosáhly pokusné osoby následujících bodů z testu: a) 121, 122; b) 104, 108; c) 94, 92; d) 108, 114; e) 96, 94; f) 132, 133; g) 124, 127; h) 111, 111; i) 110, 115; j) 116, 119, k) 125, 127, l) 97, 99; m) 100, 103; n) 104, 101 o) 115, 114; p) 121, 124 má terapie vliv na testované hodnoty (např. soustředění, IQ, paměť, znalosti,….)

7. příklad vždy 10 rostlin čtyř odrůd brambor daly následující úrodu [g] a)2548, 2647, 2148, 2315, 1257, 1897, 1983, 2108, 2345, 2102 b)2320, 2357, 1947, 2842, 2658, 2487, 2347, 2352, 2468, 2458 c)1948, 2158, 1648, 2486, 2451, 1978, 1846, 2004, 1974, 2024 d)2345, 2348, 2485, 2104, 2106, 2148, 1879, 2105, 1946, 1356 liší se výnosnost odrůd?

8. příklad zatímco dívky mají známky z biologie –2,3,2,1,2,1,4,3,2,5,2,1,1,2,3,3,2,4,2,3,3,2,3,1, 3,4,3,5,3,2 chlapci –3,4,5,4,3,2,1,3,4,2,5,1,3,5,4,2,3,4,5,4,3,1,4,3, 2,4,3,4 můžu říct jestli má některé pohlaví lepší výsledky?

9. příklad výška kopřivy dvoudomé na lokalitě 1 je: –58, 64, 87, 63, 75, 59, 24, 59, 54, 102, 94, 59, 78, 108, 127, 68, 47, 68, 85, 91, 80, 104 cm na lokalitě 2: –47, 63, 24, 52, 51, 37, 47, 61, 27, 37, 61, 32, 27, 35, 42, 27, 46, 32, 87, 34, 61 cm Můžu říct na které lokalitě je více dusíku?

10. příklad Sledoval jsem úspěšnost maturantů gymnázií při přijetí na VŠ. Gymnázium A- 35:9; B- 48:12; C- 62:15; D- 42:18. Ovlivňuje „příslušnost“ ke gymnáziu úspěšnost přijetí?

11. příklad Sbíral jsem kohoutek luční na různých místech. Rostl na 56 z 64 kyselých luk a na 13 z 43 bazických. Preferuje kyselé louky?

12. příklad Zkoumal jsem vliv fotoperiody a teploty na rychlost larválního vývoje bruslařky obecné. Měl jsem 2 úrovně fotoperiody (16L:8D a 12L:12D) i teploty (12°C a 22°C), v každé 10 opakování. Počty dní: 16L; 12°C: 44, 48, 48, 46, 45, 51, 54, 52, 49, 52 16L; 22°C: 32, 35, 37, 29, 33, 36, 33, 32, 36, 31 12L; 12°C: 36, 38, 39, 40, 34, 38, 37, 39, 38, 41 12L; 22°C: 28, 26, 27, 30, 28, 26, 29, 31, 26, 28 Co a jak ovlivňuje rychlost vývoje?

13. příklad Na jednotkách plochy jsem počítal počet druhů pavouků a měřil nadmořskou výšku. Dostal jsem data: 250:36; 238:34; 302:29, 315:30; 403:26; 380:27; 462:21; 523:17; 581:15; 623:14; 704:9; 801:7; 923:4; 1106:2; Závisí počet druhů pavouků na nadmořské výšce? Podle jaké rovnice lze predikovat počet druhů pavouků?

14. příklad Chystám se ověřit rčení: „dlouhé vlasy, krátký rozum“. Naměřil jsem hodnoty (nejdelší délka vlasů:IQ): –2:98; 13:115; 0:91; 24:132; 3:136; 52:92; 26:110; 54:86; 1:146; 42:79; 13:102; 40:126; 8:103; 10:118; 9:91; 16:94 je rčení pravdivé?

15. příklad v souboru „data z chemické analýzy“ (data_analyza.xls) jsou analýzy několika rybníků. Souvisí spolu některé měřené proměnné?

16. příklad rozhodni o vhodném modelu: –hledám, jestli existuje závislost mezi průměrem kmene a výškou stromu –mezi teplotou okolí a rychlostí švába –mezi výškou brambory a hmotností příslušných hlíz –mezi výškou a délkou chodidla v 6. letech –mezi hmotností a hmotností jater