Dvoufaktorová analýza rozptylu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 3
Advertisements

Píseň “Mám príma den” Reakce?. Fonologie Cvičení číslo 3.
Liquid ring compressor
Faktory a jejich uspořádání
Aktuální informace o vyšetřování c-erb-2 genu v referenční laboratoři a návrh změny v indikačních kritériích Hajdúch M., Petráková K., Kolář Z., Trojanec.
Pozdravy + osobní údajej e
NORMOVANÉ NORMÁLNÍ ROZDĚLENÍ
Chováme králíčky Liší se tato tři králičí plemena hmotností?
Analýza variance (Analysis of variance)
Statistika II Michal Jurajda.
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_169
6.1 Hmotnostní a objemový zlomek
Anotace Prezentace, která se zabývá prvočísly a čísly složenými AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší prvočíslo a číslo složené.
Zábavná matematika.
TRIGONOMETRIE OBECNÉHO TROJÚHELNÍKU
Základy informatiky přednášky Efektivní kódy.
Michal Škop Softwarové zabezpečení průmyslového experimentu (DOE)
KASKÁDOVÉ STYLY 4.
ČINNOST AD-HOC PRACOVNÍ SKUPINY EVROPSKÉ RADY PRO REACH Karel Bláha Odbor environmentálních rizik Ministerstvo životního prostředí.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Faktory a jejich uspořádání
Převádění jednotek rychlosti - fyzika Chalupníková Rita - ZŠ Slatiňany Metodické pokyny pro učitele Předmět: fyzika Jazyk: AJ Jazyková úroveň: A1.
Řízená evoluce boolovských genetických obvodů v bakteriích David Beneš, Research Institute of the IT4Innovations Centre of Excellence, Faculty of Philosophy.
NÁZEV ŠKOLY Gymnázium, Česká Lípa, Žitavská 2969, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU Digitalizace vzdělávání na.
SUMMARY. critical region Z* Z-critical value Decision errors Type I: you reject the null, but you shouldn't. (α) Type II: You do not reject the null,
Practice Vocabulary and your MEMORY and your MEMORY.
National parks in the USA
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Jazyk vývojových diagramů
Souhrnné opakování desetinná čísla
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_AJ1G Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Predikce chemických posunů
Teorie zpracování dat KONCEPTUÁLNÍ SCHÉMA.
1 © 2004, Cisco Systems, Inc. All rights reserved. CCNA 2 v3.1 Module 3 Configuring a Router.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_06_AJ3E Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_06_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Tasmánie – poslech, práce s textem. Anotace: Žáci si v prezentaci procvičí poslech a čtení, což je podpořeno vizuálně a sluchově. Žáci také pracují s textem.
Hello, my name is Michal. And this is my friend Bara. We are from 9B and we are going to show you round our school.
Experimentální design. Experimenty vs. Observační studie Manipulativní experimenty: jediná možnost jak prokázat kauzální závislost ALE Časová a prostorová.
O metodě konečných prvků Lect_6.ppt M. Okrouhlík Ústav termomechaniky, AV ČR, Praha Liberec, 2010 Pár slov o Matlabu a o zobrazení čísla na počítači.
© 2006 Autodesk Trends Affecting the Manufacturing Industry Trendy a vize strojírenství Víťa Štrouf Channel Sales Manager Manufacturing Solution, CHS.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Pracovní list - pro tisk Vloženo z stress.pptx Začátek.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_AJ3E Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. JAROSLAVA KULÁČKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_618_ANGLICKÝ JAZYK_MĚSTO TEMA: Město ČÍSLO PROJEKTU:
Tutorial: Obchodní akademie Topic: Logical Functions Prepared by: Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
Věková struktura Věkové složky (přirozená reprodukce) –dětská (obyvatelstvo 0-14 let) –reprodukční (obyvatelstvo
Vazba There is/are – 5.ročník
Statistická analýza dat
Course Outline1. Instructor: Martin Hála, PhD. Mathematics DPT, B105,  Further information and downloads on my personal website:
INTEGRATED RESCUE SYSTEM Střední průmyslová škola Hranice Mgr. Radka Vorlová 02_Integrated Rescue System CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Lucie Pospíšilová Datum: Název:
Going across the USA Tematická oblast Angličtina: The USA
Dvoufaktorová analýza rozptylu
MY HOUSE - MY CASTLE Autor: Mgr. Ivana Tesařová
Kinds of shops Shopping dialogue Payment
Výukový materiál VY_22_INOVACE_36_ Numbers. Part 2
PSY252 Statistická analýza dat v psychologii II Seminář 9
Describing photos. Food
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Introduction to MS Dynamics NAV (Expected Costs)
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Summary.
Účetní schémata MS Dynamics NAV RTC-základy
Transkript prezentace:

Dvoufaktorová analýza rozptylu

Příklad Řešení pomocí software Statgraphics Ověřte vliv dvou typů benzínu (faktor A) a tří různých aditiv (faktor B) na spotřebu. Zkoušky probíhají podle vyváženého úplně znáhodněného návrhu s dvojím opakováním v každé podtřídě. Velikost spotřeby v každé podtřídě je uvedena v následující tabulce.    Aditivum Typ benzínu A1 A2 A3 Typ 1 8,58 8,22 7,13 7,35 7,02 7,28 Typ 2 7,06 6,82 6,61 6,84 7,04 7,11

Zadání dat

Vícefaktorová Anova Počet sledovaných veličin Počet faktorů

Pojmenování úrovni faktoru A Pojmenování faktoru A Počet úrovni faktoru A Pojmenování úrovni faktoru A

Pojmenování úrovni faktoru B Pojmenování faktoru B Počet úrovni faktoru B Pojmenování úrovni faktoru B

Pojmenování sledované veličiny Počet opakování zkoušek v jednotlivých podtřídách (r-1) Znáhodněný návrh

Informace o vzniklém návrhu experimentu Design Summary -------------- Design class: Multi-factor Categorical File name: <Untitled> Base Design ----------- Number of experimental factors: 2 Number of responses: 1 Number of runs: 12 Error degrees of freedom: 6 Randomized: Yes Factors Levels Units ----------------------------------------------- Typ benzinu 2 Aditivum 3 Responses Units ----------------------------------- Spotřeba The StatAdvisor --------------- You have created an experimental design which will estimate the effects of 2 categorical factors. The design is a standard factorial, consisting of all combinations of the levels of the factors. There are a total of 12 runs in the design.

Tabulka připravená k doplnění údajů doplníme

Vyplněná tabulka

Dvoufaktorová ANOVA

Grafický výstup

Textový výstup – Souhrnná statistika Table of Least Squares Means for Spotřeba with 95,0 Percent Confidence Intervals -------------------------------------------------------------------------------- Stnd. Lower Upper Level Count Mean Error Limit Limit GRAND MEAN 12 7,23667 Typ benzinu Typ 1 6 7,56 0,0658913 7,39877 7,72123 Typ 2 6 6,91333 0,0658913 6,7521 7,07456 Aditivum A1 4 7,67 0,0807001 7,47253 7,86747 A2 4 6,9275 0,0807001 6,73003 7,12497 A3 4 7,1125 0,0807001 6,91503 7,30997 Typ benzinu by Aditivum Typ 1 A1 2 8,4 0,114127 8,12074 8,67926 Typ 1 A2 2 7,13 0,114127 6,85074 7,40926 Typ 1 A3 2 7,15 0,114127 6,87074 7,42926 Typ 2 A1 2 6,94 0,114127 6,66074 7,21926 Typ 2 A2 2 6,725 0,114127 6,44574 7,00426 Typ 2 A3 2 7,075 0,114127 6,79574 7,35426

Textový výstup – tabulka ANOVA

Textový výstup – Post Hoc analýza