GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Advertisements

GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
HMYZ s proměnou nedokonalou
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
VEJCE Použitý zdroj:
Ptáci VY_32_INOVACE_CH AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Mgr. Eva Vojířová Číslo materiálu 6_2_BIO_07 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace Ročník Prima,
Rozbor stavby květu VY_32_INOVACE_CH AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Kosterní soustava POHYBOVÁ SOUSTAVA Mgr. Jan Marek
Mikroskopické pozorování buněk cibule
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Název Geologie Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana
Pozorování srsti savců
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Pozorování rostlinných buněk a jejich struktur
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_534.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Mgr. Eva Vojířová Číslo materiálu 4_2_CH_13 Datum vytvoření Druh učebního materiálu prezentace Ročník 4.ročník.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_431.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu5 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník2.,3. Anotace.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Mgr. Anna Doubková Číslo materiálu 5_2_CH_05 Datum vytvoření Druh učebního materiálu prezentace Ročník 1.r.
POHYBOVÁ SOUSTAVA Kosterní soustava VY_32_INOVACE_Bi3r0202 Mgr. Jan Marek.
Průduchy v pokožce listů
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu3 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník 1., 4. Anotace.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu14 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník 1., 4. Anotace.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
1 ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR POZOROVÁNÍ PŘÍRODY Zpracovala : Mgr. Jana Richterová Přírodopis 6. třída.
2. Laboratorní práce Pozorování ptačího vejce a peří
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_21_19 Název materiáluMetodický.
Soustava krycí - kůže Autor: Eva Klabenešová „Tato prezentace slouží pro vzdělávací účely.“
VÝTRUSNICOVÝ KLAS A VÝTRUSY PŘESLIČKY ROLNÍ Výuková prezentace pro Seminář z přírodopisu dokončeno
Název školy: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace Autor: Datum tvorby: Mgr. Daniela Čapounová Název: VY_32_INOVACE_01A_01_Vločkovci.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Nervová soustava nižších obratlovců
Vyšší rostliny Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Hlavonožci Cephalopoda Očekávané výstupy
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.21_Zivoni_prostredi_makrosvet_a_mikrosvet.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
KOŘEN VY_32_INOVACE_12_23.
Lichokopytníci Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Transkript prezentace:

GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Mgr. Eva Vojířová Číslo materiálu 6_2_BIO_14 Datum vytvoření 27.12.2012 Druh učebního materiálu Prezentace Ročník Prima, sekunda - NG Anotace Ptáci – pero, vejce, kostra Klíčová slova Ptačí pero, vejce, stavba kostry Vzdělávací oblast Biologie Očekávaný výstup Student zná stavbu ptačího pera i vejce, umí popsat ptačí kostru Zdroje a citace JELÍNEK, Jan; ZICHÁČEK, Vladimír. Biologie praktická část. Olomouc: FIN PUBLISHING, 1996, ISBN 80-86002-09-8. JELÍNEK, Jan; ZICHÁČEK, Vladimír. Biologie pro gymnázia. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 1998, ISBN 80-7182-050-4. (Obr. 3) ČERNÍK, Vladimír; MARTINEC, Zdeněk. Přírodopis 1 Zoologie. Praha: SPN, 1997, ISBN 80-85937-05-0. (Obr. 1) DMITRIJEV, Jurij. Ptáci známí i neznámí, lovení, chránění. Praha: Lidové nakladatelství, 1991, ISBN 80-7022-096-1. (Obr. 2)

Stavba ptačího pera, vejce, kostra ptáků Ptáci Stavba ptačího pera, vejce, kostra ptáků

Pomůcky lupa stereolupa mikroskop preparační souprava Petriho miska kapátko zředěný roztok HCl vzorek vápence ptačí pero husy (obrysové + prachové) slepičí vejce model kostry ptáka

Úkoly Podle modelu a obrázku kostry ptáka se seznamte s jednotlivými částmi kostry. Pozorujte stavbu ptačího pera. Pozorujte stavbu a složení ptačího vejce.

Obr. 1

Obr. 2

Obr. 3

Postup – ptačí pero Pozorujte okem tvar obrysového a prachového pera. Stejné pozorování proveďte pod stereolupou a mikroskopem. Zaměřte se na stavbu praporu.

Nákres – ptačí pero Zakreslete tvar obrysového a prachového pera => popište jednotlivé části. Zakreslete část stavby praporu obrysového pera zvětšeného mikroskopem => popište jednotlivé části.

Postup – ptačí vejce Okem pozorujte tvar, barvu a velikost vejce => zaznemenejte. Na boku vejce opatrně naklepněte skořápku a pinzetou jí odlomte tak, abyste nepoškodili papírovou blánu (otvor udělejte o velikosti 2x2 cm). Na kousku skořápky proveďte test => kápněte na ní kapátkem roztok kyseliny chlorovodíkové a zaznamenejte, co pozorujete. To samé proveďte na vzorku vápence. Porovnejte. Nůžkami odstřihněte papírovou blánu a zjistěte, z kolika vrstev je složena. Vejce opatrně vyklepněte do Petriho misky a pozorujte stavbu (s pomocí obrázku) => najděte poutka a zárodečný terčík.

Opakování Jakou funkci mají obrysová a prachová pera ptáků? Jak se nazývá pravidelná obměna peří u ptáků? Jak se jmenují 3 hlavní části obrysového pera? Co jste pozorovali při testu s HCl na skořápce a na vápenci? Jaké závěry z toho vyvozujete? Ve které části vejce je skořápka nejsilnější? Z kolika vrstev je složena papírová blána? Jakou funkci mají poutka? Proč je ve vejci vzduchová komůrka? Zjistěte, jakých maximálních a minimálních rozměrů mohou být vejce ptáků.

Zdroje JELÍNEK, Jan; ZICHÁČEK, Vladimír. Biologie praktická část. Olomouc: FIN PUBLISHING, 1996, ISBN 80-86002-09-8. JELÍNEK, Jan; ZICHÁČEK, Vladimír. Biologie pro gymnázia. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 1998, ISBN 80-7182-050-4. (Obr. 3) ČERNÍK, Vladimír; MARTINEC, Zdeněk. Přírodopis 1 Zoologie. Praha: SPN, 1997, ISBN 80-85937-05-0. (Obr. 1) DMITRIJEV, Jurij. Ptáci známí i neznámí, lovení, chránění. Praha: Lidové nakladatelství, 1991, ISBN 80-7022-096-1. (Obr. 2)