Vypracovala Jitka Trejbalová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dovolená s OS Tatry 2012.
Advertisements

Římské číslice jako rozšiřující učivo
Investiční produkty pro opatrné nebo začínající investory.
Příloha č. M2: Katastrální mapa se zákresem ZCHÚ – klad listů S Mapový podklad © ÚKM ZK – Polohopis informativního charakteru odvozen z katastrální mapy.
Modely slunečních protuberancí Seminární práce pro NAST001 Tomáš Rieb Astronomický ústav UK
Převody jednotek délky objemu hmotnosti času
KAREL IV. a jeho doba Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová.
Autor programu: Doc. MUDr. Drahoslava Hrubá, CSc., LF MU Brno 1996
Kdo chce být milionářem ?
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Český jazyk a literatura
Římské číslice 4. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
METODICKÝ LIST OZVĚNA- žáci čtou motivační básničku, na kterou navazuje další úkol. V něm žákům připomeneme, že ozvěna opakuje vždy konec slov. Můžeme.
Stvoření světa, vznik člověka
ICT M 5.R. Římské číslice
Římské číslice 5. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (19. – 24. úloha) IX. označení digitálního učebního materiálu:
Římské číslice ( 50, 100, 500, ) Matematika , 5. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_465_Římské číslice AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK, DATUM:
ČÍSLOVKY.
Přirozená čísla Jednotky délky Obvod a obsah
ČÍSLA KOLEM NÁS.
Opakování na písemnou práci
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Periodická soustava prvků
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Římské číslice Petr Šimek, V.B.
Čísla kolem nás.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Římské číslice 1 – 20 Matematika , 5. ročník
Římské číslice 5. ročník VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Elektronická učebnice - I
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
ŘÍMSKÉ ČÍSLICE - PROCVIČOVÁNÍ
Římsky i arabsky.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Jak se tvoří názvy oxidů
Autor: Mgr. Jaroslava Bošková
Číselné soustavy I Jana Bobčíková.
Mechanika IV Mgr. Antonín Procházka.
Instalace MS Dynamics NAV 5.0 Stručný návod. Umístění zdrojových souborů pro instalaci Přes připojení eduroam (podle testů zhruba 8-10 minut) –
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_12 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Úvod do studia dějepisu II. (pomocné vědy historické, datum, letopočet,
Dovolená s OS Tatry – Starý Smokovec Starý Smokovec – nové místo pro rekreaci členů OS v Tatrách.
I. Pomocí roztahování buněk (viz přednáška Příprava dat) vyplnit buňky čísly od 1 do 79 Příklad používání funkcí: II. Spoj příjmení a jméno do jednoho.
Дац.В.А.Міхедзька Геапалітычнае становішча Беларусі ў я гг. XX ст. Заходняя Беларусь у складзе польскай дзяржавы 1.Рыжская мірная дамова 1921 г.
Praktické příklady k procvičování
Patrik Dvořák Ondra Šimůnek
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
VY_32_INOVACE_07_rimskecislice
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_199_ ĆÍSLOVKY
Ejhle, člověk.
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_20 _Římské číslice Regina Byrtusová
Římské číslice – Matematika, 3.ročník
Římská čísla – Matematika 3.ročník
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_01_ Římské číslice
Římské číslice Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Římská čísla dnes 2.skupina.
ŘÍMSKÉ ČÍSLICE Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika
Římská čísla Římské číslice je způsob zápisu čísel pomocí písmen abecedy. Jedná se o takzvanou nepoziční číselnou soustavou, pro které je charakteristická.
A5M33IZS – Informační a znalostní systémy
DĚLENÍ ČÍSLEM 3 Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
Pavol Nečas Gymnázium L. N. Senica Šk. rok 2008/2009 III.A
Český jazyk a literatura
Európy Krížova cesta IX. X. VIII. XI. VII. VI. V. XII. IV. XIII. III.
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ABC, s.r.o. Na Okraji 6 Praha 10.
Transkript prezentace:

Vypracovala Jitka Trejbalová ŘÍMSKÉ ČÍSLICE Pro IV. ročník ZŠ Vypracovala Jitka Trejbalová

OPAKOVÁNÍ ŘÍMSKÝ ČÍSLIC

Opakování římských číslic Obsah Kde se s římskými číslicemi setkáme Číselná řada 1-10 Číselná řada 11-20 Doplň římská čísla Čtení římských číslic Přepis arabských číslic na římská Slovní úloha

Kde se například setkáme s římskými číslicemi? Na starších hodinách  Na historických stavbách, znázorňují letopočet MDCCLXVII

Číselná řada 1 až 10 I II III IV V VI VII VIII IX X

Číselná řada 11-20 XI XII XIII XIV XV XVI XVII XVIII XIX XX

Doplň římská čísla I V X L C D M 1 5 10 50 100 500 1000

Čtení římských číslic MDII 1502

CXVII 117

MDCCLXVII 1767

Napiš římskými číslicemi tato čísla: 723 Správně DCCXXIII 1956 Správně MCMLVI

Slovní úloha Honzíkova babička bydlí ve starém domě. Nad vchodem je do kamene vytesán letopočet MDCXLIV. Honzík by rád věděl, kdy byl dům postaven, povíš mu to? Dům byl postaven v roce 1644

Naše společné opakování končí Ahoj