Tvar a rozměry Země.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GLÓBUS COPAK NÁM ŘÍKÁ TENTO PŘEDMĚT, KDYŽ SE NA NĚJ PODÍVÁME?
Advertisements

PLANETA ZEMĚ 3.planeta od Slunce s výrazně odlišnými vlastnostmi oproti ostatním palnetám: ideální velikost umožňuje dostatečnou gravitaci pro udržení.
Povrch Země je pokryt pomyslnou sítí čar poledníků a rovnoběžek
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Tvar a rozměry Země.
Modrá planeta Země.
Orientujeme se na planetě Zemi
POLEDNÍKY a ROVNOBĚŽKY
Určování zeměpisné polohy
GLÓBUS A ZEMĚPISNÁ SÍŤ.
Zeměpisné souřadnice - test
Zeměpisná poloha 6. října 2005.
STÁTNÍ ÚZEMÍ je prostor, který je tvořen pevninským územím, geologickým podkladem, teritoriálními vodami, vzdušným prostorem i územími velvyslanectví,
TVAR A ROZMĚRY ZEMĚ.
Pohyby Země Planeta Země se pohybuje obrovskou rychlostí, kterou lidé vůbec nevnímají.
Zeměpisná síť II. Jan Dušek.
Země MODRÁ PLANETA.
PODNEBNÍ ČINITELÉ Šířková pásmovitost Výšková stupňovitost
Určování zeměpisných souřadnic
Předmět: Zeměpis EU peníze školám
Vědomostní soutěž ze zeměpisu
Orientace na Zemi – poledníky a rovnoběžky
Země a její okolí Miroslava Maňásková.
Registrační číslo projektu
Poloha, rozloha, členitost
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Amerika.
1. Během jednoho oběhu kolem Slunce se Země otočí
Zeměpisná poloha.
Svět na mapě Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Rozvoj v poznání světa přispěly objevné cesty
Autor: Mgr. Helena Nováková
Za předpokladu požití glóbusu, mapy světa, psacích potřeb.
Zeměpisná síť I. Jan Dušek.
VY_32_INOVACE 01 Úvod do Ameriky - poloha, rozloha, členitost
Nejdelší rovnoběžkou je …. Rozděluje Zemi pomyslně na …. a ….
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Rovnoběžky.
GLÓBUS.
ORIENTACE NA ZEMI zeměpisné souřadnice
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Geometrická podstata map
Poloha, rozloha, členitost
NÁZEV PLANETA SE VYJADŘUJE TAKÉ POJMEM
Tvar a rozměry Země.
EU OPVK – III/2 – A3 – 7/22 – Rak Petr Předmět Zeměpis, 8.ročník ZŠP. Vytvořeno 2011/2012.
GLÓBUS. obsah  pohled do historie  glóbus  barevnost na glóbusu  měřítko glóbusu  kontrolní otázky.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ opakování učiva 6. ročníku Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo.
IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 Rovnoběžky a poledníky VY_32_INOVACE_C13 Sada 1 Člověk a příroda ZŠ Pačejov.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země1 Ověření ve výuce:
Poledníky rovnoběžky.
U RČOVÁNÍ ZEMĚPISNÉ POLOHY, MĚŘÍTKO - PROCVIČENÍ Autor: Hana Brýdlová.
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov Autor: Mgr. Květuše Hurdová Název: VY_32_INOVACE_ZEMĚPIS_2.PLANETA ZEMĚ Téma: Planeta Země Číslo projektu:
Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271, Křižany Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Autor.
1. AMERIKA POLOHA, ROZLOHA, ČLENITOST VY_32_INOVACE_12_Z5 ZŠ a MŠ HEJNICE 2011 Martina Holoušová.
Pohyby Země.
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_05_ZEMĚPIS
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: Člověk a příroda_ zeměpis_6.
1. TVAR A VELIKOST ZEMĚ VY_32_INOVACE_11_Z4
Země – modrá planeta.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Práce s mapou Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základy orientace na mapě a glóbusu, práce s mapou, kompasem.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Světadíly
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
STÁTNÍ ÚZEMÍ je prostor, který je tvořen pevninským územím, geologickým podkladem, teritoriálními vodami, vzdušným prostorem i územími velvyslanectví,
Název školy: ZŠ a MŠ,Veselí nad Moravou,Kollárova1045
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_01_Světadíly_a_oceány_ib2 Číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Autor:
Transkript prezentace:

Tvar a rozměry Země

Co už vím? A co nevím. Země má tvar Pravidelné koule Kruhu Koule, která je v oblasti rovníku zploštělá Koule, která je zploštělá v oblasti pólů D

Co už vím? A co nevím. Vzdálenost z povrchu do středu Země je 40 000 km 6 378 km 33 765 m 2 452 km 74 639 km b

Co už vím? A co nevím. Obvod rovníku je 40 000 km 6 378 km 33 765 m

Co už vím? A co nevím. Z plochy zemského povrchu zaujímá pevnina 1/3 1/2 1/5 1/4 a

Co už vím? A co nevím. Rozloha světového oceánu na Zemi je 40 000 km 510 mil. km2 6 378 km 149 mil. km2 361 mil. km2 e

Co už vím? A co nevím. Země se otáčí Zleva doprava Zprava doleva Zdola nahoru Shora dolů a

Co už vím? A co nevím. Plocha celého povrchu Země je 40 000 km 510 mil. km2 6 378 km 149 mil. km2 361 mil. km2 b

Co už vím? A co nevím. Jak jsou správně na mapě světové strany? Sever nahoře, jih dole, západ vlevo, východ vpravo. Sever nahoře, jih dole, západ vpravo, východ vlevo. Sever dole, jih nahoře, západ vpravo, východ vlevo. a

Co už vím? A co nevím. Rozloha pevniny na Zemi je 40 000 km 510 mil. km2 6 378 km 149 mil. km2 361 mil. km2 d

Co už vím? A co nevím. Vyber pravdivá tvrzení: a) všechny rovnoběžky jsou stejně dlouhé b) všechny poledníky jsou stejně dlouhé c) rovnoběžky se zkracují směrem k pólům d) poledníky se zkracují směrem k jižnímu pólu e) poledníky mají severojižní směr f) rovnoběžky spojují oba póly g) rovník, obratník Raka a obratník Kozoroha jsou významné rovnoběžky h) nultý a 180. poledník rozdělují zeměkouli na severní a jižní polokouli ch) poledníky spojují severní a jižní pól i) rovník rozděluje zeměkouli na východní a západní polokouli j) rovník rozděluje zeměkouli na severní a jižní polokouli B, c, e, g, ch, j