CHRISTMAS (FOR OLDER PUPILS) Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Advertisements

EASTER and SPRING Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.20 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 20 Název materiálu:Christmas Autor:Mgr. Hana Opálková Vzdělávací obor:Anglický.
Zvířatae Anotace: Žáci si v prezentaci osvojí základní fráze a slovní zásobu na téma Zvířata, což je podpořeno vizuálně i sluchově. Žáci si procvičí čtení.
Lada Leszkowová, Gymnázium K.V. Raise Hlinsko, 2014 leden
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_20.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Písně - poslech, práce s textem. Anotace: Žáci si v prezentaci procvičí poslech a čtení, což je podpořeno vizuálně a sluchově. Žáci také pracují s textem.
Adele – poslech, práce s textem.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Unit 4 Infinitiv Příslovečné určení místa a času What ´s the time? Číslovky násobné - ingový tvar.
Halloween 2 1. slovní zásoba Halloween – opak., kontrola podle obr. (PPT) 2. tvoření věty oznamovací a otázky s danými slovy 3. říkanka Jack-O-Lantern,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-19-Služby Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-15-Česká republika Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_15.
Abba – poslech, práce s textem.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Profiles Here you can find some information on members of the czech team. i i Information Základní škola náměstí E. Beneše, Varnsdorf, Czech republic
? PRESENT SIMPLE OR PRESENT CONTINUOUS. PRESENT SIMPLE PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ We read a lot. We read every day. We usually read books of fiction. Our friend,
A Dog‘s Life in Winter Prague
WALES „Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.Dana Brdíčková.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM: 5. ročník – Jazyk a jazyková komunikace – Cizí jazyk - Anglický jazyk – My day.
Elektronická učebnice - II
40.1 If clauses - 2nd and 3rd conditional
Přítomné časy, budoucí – will, minulý čas prostý - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:6.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_01_AJ1G Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_80 NázevPast continuous Téma hodinyMinulé časy PředmětAnglický jazyk Ročník/y/7.
Škola1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_70 NázevPresent continuous Téma hodinyKladné a záporné tvary přítomného.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Anglický jazyk – gramatika, slovní zásoba Číslo materiálu: EU Název: Present simple Autor: Mgr.
Modal Verbs = způsobová slovesa.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_17_AJ1G Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
42.1 Reported statements (Nepřímá řeč)
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Tato prezentace je hrazena z projektu: Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_AJ1G Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Vepřeková Třída/ročník: IX. Datum vytvoření: Šablona:III/2č. materiálu:
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_18_AJ1G Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_18_AJ3E Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Past Simple Practice II VY_22_INOVACE_17 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Komunikace Zjisti, o čem se mluví 1 VY_22_INOVACE_26 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Educational program: Mechanic - electrician Title of program: Technical training II. class Astable multivibrator Worked out: Bc. Chumchal Miroslav Projekt.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Konverzace v anglickém jazyce ročník
Maturita oral exam rehearsal Lada Leszkowová, GKVR Hlinsko, 2013 prosinec The Czech Republic.
Maturita oral exam rehearsal Lada Leszkowová, GKVR Hlinsko, prosinec 2013.
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_68 NázevPresent simple - negative Téma hodinyČinnosti doma i ve škole PředmětAnglický.
Christmas in the english speaking countries Aj - REÁLIE 3.-5.ročník
Autor materiálu: Mgr. Tereza Kufová Datum vytvoření: říjen 2012 Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Anglický jazyk Ročník:
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová Číslo Název Téma hodiny PředmětAnglický jazyk Ročník/y/ Anotace Očekávaný výstup Druh učebního.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
So, such, (a) few, (a) little Nominal Subject Clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
I haven´t seen your ID card.
In The Year Nejde vložit do pptx – nutno přes prohlížeč.
Maintain Your Promised Land
TREASURE MAP Grade 3/4 – Term
Transkript prezentace:

CHRISTMAS (FOR OLDER PUPILS) Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

1) Cut out and match into pairs: MISTLETOE Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

MISTLETOE BELLS Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

RIBBON GINGERBREAD Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

STOCKING ROAST TURKEY Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

CANDLES STAR Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

PRESENTS CHRISTMAS CARD Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

WALNUTS PUDDING Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

CHRISTMAS TREE CARP Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

FIREPLACE Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

2) “CHRISTMAS” WORDS: B E L L S S T O C K I N G R I B B O N C A N D L E S W A L N U T S P U D D I N G G I N G E R B R E A D C H R I S T M A S C A R D S T A R C H R I S T M A S T R E E F I R E P L A C E P R E S E N T S C A R P R O A S T T U R K E Y M I S T L E T O E Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

a) Find all 15 words from ex. 1 in this “Christmas” word search: FMCPRESENTSRW IIDHNICTIWTOA RSAIRABZOLAAL ETEDGIKBTTRSN PLRENSSEOPETU LEBRIEETHNETT ATRLKLUMMKRUS COEMCDDFZATRH EEGPONDRACSKS BRNSTAPKSLLEB CBIASCCARPNYF DEGGNIDDUPOWD Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

b) Think up 1 sentence on each “Christmas” word: For example: MISTLETOE - The mistletoe is often hung above the door. BELLS - The bells are common symbol of Christmas. RIBBON - The ribbon is nice Christmas decoration. GINGERBREAD - The gingerbread is traditional Christmas sweets. STOCKING - The stockings are usually hung above the fireplace. ROAST TURKEY - The traditional Christmas meal is roast turkey. CANDLES - The light of candles is very mysterious. STAR - There are a lot of stars on the frosty Christmas sky. Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

b) Think up 1 sentence on each “Christmas” word: For example: PRESENTS - The presents are the most beautiful surprise for children. CHRISTMAS CARD - Christmas cards are written by people to their relatives. WALNUTS - Walnuts are the most common ingredients for baking. PUDDING - Pudding belongs to traditional Christmas deserts. CHRISTMAS TREE - The Christmas tree is usually decorated with decorations. CARP - On Christmas Eve our family eats fried carp with salad. FIREPLACE - The Christmas stockings are hung above the fireplace. Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

3) How good is your knowledge about Christmas time in the world? Write: TRUE or FALSE a) Baby Jesus brings Christmas presents to Czech children. TRUE b) Santa Claus brings Christmas presents to British children. FALSE (Santa Claus brings presents to American children.) c) Father Christmas brings Christmas presents to American children. FALSE(Father Christmas brings presents to British children.) Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

3) How good is your knowledge about Christmas time in the world? Write: TRUE or FALSE d) Most of Czech people kiss under the mistletoe. TRUE e) American children hang out the stockings above the fireplace. TRUE f) In Italy good children are visited by a kind witch, who flies on a broom and gives them presents. TRUE Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

3) How good is your knowledge about Christmas time in the world? Write: TRUE or FALSE g) Australian families spend Christmas time on the beach with sunbathing and swimming. TRUE h) Australian children are visited by Santa and his sleigh is pulled by eight white kangaroos. TRUE i) In India people decorate mango or banana trees and put mango leaves for decorations in their houses. TRUE Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

4) A CHRISTMAS CAROL by Charles Dickens a) Read this story and try to understand what about is it: It was Christmas eve, and Ebenezer scrooge was sitting in his cold office. In the next room, his clerk, bob cratchit, was working. His office was even colder. “MERRY Christmas, uncle!”, Cried a happy voice. It was scrooge´s nephew, fred. “humbug!”, said scrooge. He was a mean, cold-hearted old man and he hated Christmas. Fred invited him for dinner on Christmas day, but scrooge said no. fred left and two other gentlemen came in. they were collecting money for poor people, but scrooge didn´t give them anything. At last it was time to close the office. Scrooge then went home to his cold, dark house. That night, as scrooge was eating a bowl of soup, he heard a strange noise. Someone was pulling heavy chains across the floor. Suddenly, a ghost walked straight through his door. It was Jacob marley, scrooge´s old business partner. “marley!”,cried scrooge, ”but you died seven years ago.” Yes, said the ghost, and for seven years I have carried these chains that I made in my lifetime. I can´t rest because I was never good or kind when I was alive.” But what do you want here?, said scrooge. Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

I am here to warn you. You still have a chance to save yourself. Three spirits will visit you. Then, the ghost disappeared. Scrooge fell asleep quickly and during this night three spirits visited him. Each one took scrooge on a journey. The firs spirit was the ghost of Christmas past. He took scrooge back to a time when he was a boy. Christmas was a happy time for him. But as he got older, he started to love money more than people. Finally, he lost all his friends and also his fiancée. He became a mean, lonely old man. The second visitor was the ghost of Christmas present. he took scrooge to see bob cratchit and his family. They were very poor because scrooge didn´t pay bob very much. They only had a small chicken for Christmas dinner, but they were laughing – even tiny tim, bob´s son, who was very ill. Scrooge felt ashamed. The cratchits were enjoying Christmas even though they were poor. He had lots of money, but he was mean and unhappy. The last spirit was the ghost of the future. He showed scrooge the future Christmas time – and it was a terrible view. Tiny Tim was dead because his parents couldn´t afford medicine for him. Someone else was dead, too. The spirit showed Scrooge the dead man´s grave. On it was his name, Ebenezer scrooge. Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Scrooge was terrified. “spirit, listen! I have learned my lesson. Please tell me that I can change my future. Please, please!” The spirit didn´t reply, but suddenly, scrooge was back in his bed. He jumped up and ran to the window. “what day is it?” he called to a boy in the street. “today?” replied the boy in great surprise. “why, it´s Christmas day!” “so, I haven´t missed it”, thought scrooge. “god bless you, Jacob marley. And god bless Christmas!” From that moment, scrooge was a different man. First, he sent an enormous turkey to the cratchits. Then he went out into the street, and said “merry Christmas” to everyone that he met. As he was walking along, he saw the gentlemen who had come to his office, and he promised to give them a lot of money for the poor people. His nephew, fred, and his wife were surprised, when scrooge arrived for Christmas dinner. After Christmas, scrooge didn´t go back to his mean old ways. He doubled bob cratchit´s wages and helped tiny tim (who didn´t die). He had no more visits from spirits. He was always cheerful at Christmas and lived happily for the rest of his life. Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

b) Working with dictionary – translate following words: MISERABLE = VOICE = HUMBUG = MEAN = COLD-HEARTED = NOISE = CHAINS = SUDDENLY = STRAIGHT = THROUGH = REST = KIND = ALIVE = WARN = SPIRIT = JOURNEY = FIANCÉE = POOR = ASHAMED = AFFORD = GRAVE = UBOHÝ, BÍDNÝ HLAS NESMYSL LAKOMÝ NESRDEČNÝ ZVUK ŘETĚZY NAJEDNOU PŘÍMO SKRZ ODPOČINEK LASKAVÝ NAŽIVU VAROVAT DUŠE CESTA SNOUBENKA CHUDÍ ZAHANBEN DOVOLIT SI HROB Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

c) Answer these questions – if it is possible - answer by sentence: Who hated Christmas? Who invited Scrooge to Christmas dinner? What were the Cratchits having for dinner? Who was ill? When did Scrooge feel happy? Did Scrooge see his own grave? WHERE DID THE SECOND SPIRIT TAKE SCROOGE? Ebenezer Scrooge. It was Scrooge´s nephew, Fred. They only had a very small chicken. Tiny Tim – the Cratchits’son. Yes, he did. It was with the last spirit, who took him to his grave. He felt happy in his childhood and then in the end of this story, when he changed his life. It took Scrooge to see Bob Cratchit and his family. It was The Present Time. Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

c) Answer these questions – if it is possible - answer by sentence: WHO WAS JACOB MARLEY? What did Scrooge have for his Christmas dinner? How many children did the Cratchits have? Who asked Scrooge for money for poor people? What was Bob Cratchit´s job? Which character did Scrooge have in the end of this story? He was Scrooge´s old business partner. Now he was seven years dead. He had a bowl of soup. They had one son – his name was Tiny Tim. They were two gentlemen. They were collecting money for poor. He wasn´t mean. He was always cheerful at Christmas and lived happily for the rest of his life. His job was a clerk in Scrooge´s office. Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Vánoční ozdoby GNU Free Documentation License, Version 1.2 Jmelí Volně šiřitelné Zvonky Volně šiřitelné Stuha, mašle GNU Free Documentation License, Version 1.2 Perníček Creative Commons Attribution 2.0 Generic license Vánoční punčocha Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 license Pečený krocan Creative Commons Attribution 2.0 Generic license Svíčky Creative Commons Attribution 2.0 Generic license Použité obrázky: Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Hvězda Volně šiřitelné Vánoční dárky 004_A_young_boy_from_the_Elizabeth_Saunders_Home_for_orphans_opens_his_Christmas_present_as_Santa_and_h is_helper_deliver_another_present_to_a_very_happy_child_in_the_background.jpg Volně šiřitelné Vánoční přání Volně šiřitelné Vlašské ořechy GNU Free Documentation License, Version 1.2 Vánoční puding GNU Free Documentation License, Version 1.2 Vánoční strom GNU Free Documentation License, Version 1.2 Kapr Creative Commons Attribution-Share Alike 2.0 Austria license _A_young_boy_from_the_Elizabeth_Saunders_Home_for_orphans_opens_his_Christmas_present_as_Santa_and_h is_helper_deliver_another_present_to_a_very_happy_child_in_the_background.jpg Použité obrázky: Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Krb Volně šiřitelné Použitý text: HUTCHINSON, Tom. PROJECT PLUS (Student´s Book). 1. vyd. Oxford : Oxford University Press, ISBN s Použité obrázky: Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.