Název školy Základní škola a mateřská škola Drnholec, okres Břeclav, příspěvková organizace Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.0006 Číslo a název šablony.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Smíšené a listnaté lesy
Advertisements

Viry říše: nebuněční.
Organismy doprovázející člověka část 1. Mikroorganismy 7. ročník
Přírodopis – 6. třída  Nejstarší organismy na Zemi  Jednobuněčné, viditelné pouze mikroskopem  Tvar buněk bakterií: › Kulovitý = koky › Tyčinkovitý.
Viry.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:Nemoci Kód VM:VY_52_INOVACE_20 Vzdělávací předmět:Výchova ke zdraví Tematická oblast:Zdraví a jeho ochrana.
VIRY Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády 777
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV13.16 Téma: Zeměpis světadílů -
Subtropický podnebný pás
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Člověk a příroda Číslo materiálu: EU Název: Virová onemocnění – poznávání. Autor: Pavel Trenčanský.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV13.17 Téma: Zeměpis světadílů -
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV13.32 Téma: \zeměpis světadílů.
Jméno autora: Mgr. L.Krivjanský Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor:Dějepis Tematický okruh: Období antiky.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.24 Téma: Zeměpis světadílů -
NEBUNĚČNÉ ORGANISMY.
SYSTÉM A TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu16 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník 1., 4. Anotace.
Viry.
Číslo v digitálním archivu školy
2.1 Viry, bakterie Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku nebo neštovice?
RISKUJ Projekt „EU peníze středním školám“ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT CZ.1.07/1.5.00/ Předmět Biologie Ročník a obor 1.ročník.
Mízní soustava odvod mízy zpět do krve části:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.05 Název pro školu:
Viry a bakterie Digitalizace výuky Příjemce
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.06 Anotace: Prezentace popisuje vlastnosti, vysvětluje rozdíly mezi viry, bakteriemi. Vzdělávací oblast: Viry, bakterie, sinice.
Určeno pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Lidé a čas – Novější dějiny ČR – Národní obrození VY_32_INOVACE_150 duben 2011Mgr. Hana Patschová.
NEBUNĚČNÉ ORGANISMY.
VY_52_inovace_PRV.5.24 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.18 Název pro školu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: ING. EVA ŠÍDOVÁ Název:VY_32_INOVACE_628_VADY A ONEMOCNĚNÍ TRÁVICÍ SOUSTAVY Téma:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VY_52_inovace_PRV.5.15 Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_inovace_PRV.5.15 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.20 Téma: Přírodní podmínky ČR.
Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Třídění živočichů
Jméno autora: Mgr. L.Krivjanský Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor:Dějepis Tematický okruh: Období antiky.
Jméno autora: Mgr. L.Krivjanský Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis Tematický okruh: Období antiky.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.05 Anotace: Prezentace vysvětlí základní rozdíly mezi jednobuněčnými a mnohobuněčnými organismy, procvičuje a opakuje učivo. Vzdělávací.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Organismy doprovázející člověka část 1. Mikroorganismy 7. tř
M1: LESNICKÁ BOTANIKA VIRY
Imunita, obranné mechanismy v těle, infekční nemoci
1.Ročník technické lyceum
Název školy Základní škola a mateřská škola Drnholec, okres Břeclav, příspěvková organizace Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_206_Viry AUTOR: Jana Harbichová ROČNÍK, DATUM: 6.,
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_inovace_PRV.5.22 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
KŘÍŽOVKA VIRY.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – Slunce a vesmír autor VM:Ondřej.
Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou nebuněčných organismů - virů. Materiál je plně funkční.
Nakažlivá /infekční/ nemoc Je přenosná z nemocného člověka (zvířete) na zdravého jedince Přenáší se přímým stykem, potravou, vdechnutím, poraněním, bodnutím.
Viry VY_52_INOVACE_PR VYPRACOVALA: Mgr. Jana Víchová DATUM: září 2011 URČENO PRO: 6. ročník VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda - Přírodopis KLÍČOVÁ.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Krupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_15_Přírodopis 6. ročník TÉMA: Viry ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět Přírodopis.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Funkce – obrana organismu proti infekci. Nakažlivé neboli infekční nemoci: =choroba, která je přenosná z nemocného člověka nebo zvířete na zdravého jedince.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Lumír.
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_12_20_nemoci.
PROCVIČUJÍCÍ A OPAKUJÍCÍ TEST - VIRY
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_ 120_Viry
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Nukleové kyseliny nukleosidy nukleotid nukleová báze fosfát
BAKTERIE = jednobuněčné organizmy - typy bakterií: - kulovité – koky
VY_52_INOVACE_01_Organizmy lidských sídel – učební text
VIRY- „život“ bez buňky
2.1 Viry, bakterie Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku nebo neštovice?
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
AUTOR:Mgr. Radoušová Marcela
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Název školy Základní škola a mateřská škola Drnholec, okres Břeclav, příspěvková organizace Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.0006 Číslo a název šablony klíčové aktivity I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti Jméno autora: Mgr. Hana Vlková Datum: 24. 11. 2011 Ročník: 6. A Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Přírodopis Tematický okruh: Třídění organismů Téma: Viry Metodický list/anotace: Prezentace je určená k výkladu ve výuce. Seznamuje žáky s hlavními znaky virů; s nemocemi, které viry způsobují a s obranou proti nim.

ŘÍŠE VIRY jsou NEBUNĚČNÉ organismy lze je pozorovat pouze MIKROSKOPEM s velkým zvětšením NEMOHOU ŽÍT SAMOSTATNĚ rozmnožují se jen v cizí (hostitelské) buňce napadají buňky bakterií, rostlin, živočichů a ZPŮSOBUJÍ jim virová ONEMOCNĚNÍ (jsou to parazité = cizopasníci) studiem virů se zabývá věda zvaná VIROLOGIE

ONEMOCNĚNÍ BAKTERIÍ - způsobují viry, kterým se říká BAKTERIOFÁGY 1. Obrázek 1 – 4: Proces vniknutí bakteriofágu do buňky bakterie - způsobují viry, kterým se říká BAKTERIOFÁGY 1. 2. Obrázek: Bakteriofág na buňce bakterie 3. 4. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/52/Phage.jpg/220px-Phage.jpg http://media-1.web.britannica.com/eb-media/43/4943-004-5350FC7A.gif

ONEMOCNĚNÍ ROSTLIN virus tabákové mozaiky onemocnění šarka postihuje švestky a jiné peckoviny Obrázek: Virus tabákové mozaiky Obrázek: Virus šarky na přikladu meruňky http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8a/Plum_pox_in_apricot.jpg/800px-Plum_pox_in_apricot.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3e/TMV.jpg/600px-TMV.jpg

ONEMOCNĚNÍ ŽIVOČICHŮ slintavka a kulhavka u hovězího dobytka se projevuje puchýři a horečkami sudokopytníků vzteklina je virové onemocnění centrálního nervového systému, přenáší se slinami (pokousáním); nebezpečné onemocnění Obrázek: Puchýř v dutině ústní krávy nakažené slintavkou a kulhavkou Obrázek: Pes nakažený vzteklinou http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e4/Foot_and_mouth_disease_in_mouth.jpg/300px-Foot_and_mouth_disease_in_mouth.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/90/Rabid_dog.jpg

ONEMOCNĚNÍ ČLOVĚKA - záněty dýchacích cest (např. rýma), chřipka plané neštovice, spalničky, příušnice, dětská obrna žloutenka (hepatitida) je onemocnění jater AIDS (způsobený virem HIV) je onemocnění způsobující selhání obranného systému člověka, zatím nevyléčitelné Obrázek: Virus HIV Obrázek: Virus chřipky Obrázek: Virus HIV http://www.pdclipart.org/albums/Medical/HIV_virus.png http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/7f/Influenza_A_-_late_passage.jpg/768px-Influenza_A_-_late_passage.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4c/HIV-1_Transmission_electron_micrograph_AIDS02bbb_lores.jpg

OBRANA LIDSKÉHO TĚLA PROTI VIRŮM - buňky proti virům vytváří PROTILÁTKY a lidé vytvořili OČKOVACÍ LÁTKY, což jsou OSLABENÉ nebo MRTVÉ VIRY, proti kterým si tělo samo dokáže vytvořit protilátky - tělo tak získalo imunitu očkováním Obrázek: Injekce http://1.bp.blogspot.com/_C4isIrqW5Yk/SaTSjZzNdeI/AAAAAAAADKM/HJE9VN5Jqj8/s320/Needle.jpg

JAK BÝT ODOLNĚJŠÍ PROTI VIROVÝM NÁKAZÁM Otužovat se. Dodržovat správnou životosprávu. Dodržovat zásady hygieny. Vyhýbat se lidem s virovým onemocněním. Sportovat. Chodit na preventivní očkování.