Mgr. Iva Lulayová. …. tj. tan země, kterou jsem vám častokrát sliboval, země nikomu nepoddaná, zvěře a ptactva plná, sladkým medem vlhnoucí, a jak sami.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Česká republika poloha, rozloha
Advertisements

Poloha České republiky
Číslo v digitálním archivu školy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
EVROPA SE PŘEDSTAVUJE Mgr. Iva Lulayová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor Mgr. Rudolf Jánošík Číslo materiálu 8_2_ZMP_10 Datum vytvoření Druh učebního materiálu.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín POBALTSKÉ REPUBLIKY 1.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Určeno pro : žáky ZŠ na 2. stupni Sekce: základní Předmět : zeměpis
Česko.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Česká republika – poloha, hranice, základní údaje
ČR – historický vývoj VY_32_INOVACE_Z ČR 8.01 Mgr. Kosík Lukáš
4-ČR- POLOHA, ROZLOHA, SOUSEDNÍ STÁTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou: A. Strádalová, Mgr. D. Nováková. Vytvořeno dne.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV13.17 Téma: Zeměpis světadílů -
Číslo v digitálním archivu školy
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV13.32 Téma: \zeměpis světadílů.
Česká republika-1 poloha, rozloha…
Autor výukového materiálu:
Česká republika.
ÚZEMNÍ A HISTORICKÝ VÝVOJ ČESKÉHO STÁTU A ČESKÉ REPUBLIKY
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, obyvatelstvo,
ČESKÁ REPUBLIKA – POSTAVENÍ V EVROPĚ, ZÁKLADNÍ ÚDAJE
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.24 Téma: Zeměpis světadílů -
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Obyvatelstvo EVROPY EU – OP VK – III/2 ICT DUM 2
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV13.36 Téma: Zeměpis světadílů -
ÚZEMNÍ A HISTORICKÝ VÝVOJ ČESKÉHO STÁTU
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZEM_HA_1_15.
Kód VM: VY_32_INOVACE_4PRI39 Projekt: Zlepšení výuky na ZŠ Schulzovy sady registrační číslo: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Miroslav Přichystal Datum:
Téma hodiny: Lucembursko
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
STÁTNÍ HRANICE Území státu je suchozemský prostor, vnitřní a pobřežní vody i pod nimi a vzdušný prostor nad nimi – odděleno státní hranicí.
ČR – základní údaje + práce s mapou
ZEMĚ A NÁRODY NA ÚZEMÍ ČESKOSLOVENSKA
Téma hodiny: Střední Evropa
Z_087_Politická mapa dnešního světa světa _Poloha, rozloha, lidnatost
Vývoj hranic ČR v čase Název školy
Portugalsko III2-Z7-III-04
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.19 Téma: Zeměpis světadílů -
Pobaltské státy Z_122_Evropa_Pobaltské státy
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU – 6-31_ poloha_rozloha_CR
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Norsko, Švédsko III2-Z7-III-11
Státy Evropské Unie a podnebí jejich hlavních měst
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Česká Republika.
ČESKÝ STÁT - územní rozsah.
POLOHA ČESKÉ REPUBLIKY A JEJÍ OBYVATELSTVO
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_81.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV13.35 Téma: Zeměpis světadílů -
Anotace Prezentace – Poloha a rozloha České republiky Autor Mgr. Michaela Eisenhammerová JazykČeština Očekávaný výstup Žáci se seznámí s novými informacemi.
EVROPA Polsko III2-Z7-III-15.
Podle kronikáře Dalimila (Dalimilova kronika) ji získal již Břetislav I. ( ) s právem při cestách v císařských službách : "..vypalovat každý.
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast fyzická geografie ČR Datum vytvoření21.9.
ÚZEMNÍ A HISTORICKÝ VÝVOJ ČESKÉHO STÁTU …tj. ona země, kterou jsem vám častokrát sliboval, země nikomu nepoddaná, zvěře a ptactva plná, sladkým medem a.
ČESKÁ REPUBLIKA Znak ČR Mapa ČR Vlajka ČR. 1. Základní informace o ČR  Rozloha: km² (113. místo na světě)  Počet obyvatel: (k ,
Česká republika – základní údaje, poloha, hranice.
Poloha České republiky
Změř na mapě přibližné přímé vzdálenosti
Naše vlast – Česká republika
VIKINGOVÉ Seveřané = Skandinávie (Norsko, Švédsko, Dánsko, Island)
Česká republika Srdce Evropy.
Transkript prezentace:

Mgr. Iva Lulayová

…. tj. tan země, kterou jsem vám častokrát sliboval, země nikomu nepoddaná, zvěře a ptactva plná, sladkým medem vlhnoucí, a jak sami pozorujete, podnebím příjemná. Vody jsou všude hojné a nad obyčej rybnaté. Zde se vám nebude ničeho nedostávati, protože nikdo vám nebude škoditi. Kosmova kronika, praotec Čech

 jak byste charakterizovali polohu ČR?  Střední Evropa  srdce Evropy  vnitrozemský stát

 Ke kterému moři má ČR nejblíže? Baltské moře

 pracovní sešit strana 38 vybarvěte státy střední Evropy a ČR vybarvěte jinou barvou

 významná rovnoběžka a poledník  15° v.d. a 50°s.š.  pracovní sešit – doplňte chybějící hodnoty rovnoběžek a poledníků a doplňte jména sousedních států Ke každému názvu státu přiřaďte délku hranic s ČR  762, 466, 252, 810

 jedna z nejstarších v Evropě  důvod?  tvořena horskými pásmy, řekami = hranice přirozená  stáří: některé části až 1 tisíciletí  mělo stáří někdy nějaký vliv? po druhé světové válce

 velikost km²– střední až menší velikost  21. stát ze 44  Podobná rozloha (atlas str. 31) Irsko, Rakousko

 10,3 miliónů obyv.  13. místo v Evropě  podobný počet obyvatel (atlas str. 31) Belgie, Bělorusko, Maďarsko, Portugalsko, Švédsko

VLIV POLOHY Přírodní podmínky Mocenské zájmy Dopravní poloha Hydrosféra, Podnebí Geologický vývoj – 2 oblasti Střety, dodnes hranice vyspělé a postkomunistické Evropy Křižovatka cest S – J – Jadran a Balt Z – V – rozvoj dnešní dopravy Střecha Evropy Evropské rozvodí Přechod podnebí

 7. století – kupec Sámo  9. století – Velká Morava  10. století – Přemyslovský stát, nej. Rozmach za Přemysla Otakara II 13. století (Čechy, Morava, Slezsko)  14. století – Lucemburkové, Jan Lucemburský a Karel IV – Praha centrum Evropy  po 1526 – součást Habsburské monarchie – Země koruny České  1918 – Československá republika – součást Podkarpatská Rus  1945 – sebrali nám Podkarpatskou Rus, Československá socialistická republika  1993 – Česká republika

  ons/f/f7/Central-Europe-map.png ons/f/f7/Central-Europe-map.png  tabulky/pcr%20003.jpg tabulky/pcr%20003.jpg  ons/6/60/Satellite_image_of_Czech_Republic_ in_September_2003.jpg ons/6/60/Satellite_image_of_Czech_Republic_ in_September_2003.jpg