49.1 Světová literatura 2.poloviny 20.století

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
27.1 Přirozená čísla v oboru do 1000
Advertisements

6.1 Časový a datový posun na Zemi
68.1 Podstatná jména rodu mužského – vzor stroj
Elektronická učebnice - I
10.1 Vztahy o několik více, o několik méně
Elektronická učebnice - I
21.1 Vím, jakým způsobem třídíme chemické rovnice.
20.1 Malá násobilka - násobení
16.1 Státní hymna ČR a hymna EU
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
10.1 Cyklista na silnici, výbava cyklisty
29.1 Cukry a jiné příbuzné látky
5.1 Místo, kde žijeme – ČESKÁ REPUBLIKA
15.1 Shapes Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk Autor: Zuzana Tonderová.
Elektronická učebnice - I
15.1 Sčítání desítek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
 Předmět: Literatura  Tematická oblast: Česká a světová literatura po r  Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia  Oblast podpory: III/2 Inovace.
10.1 Slabiky dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě
37.1 Ekologie – vztah organismus x prostředí
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
84.1 Skloňování číslovek, druhy
Samuel Beckett - Čekání na Godotta
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
32.1 Enzymy Enzymy Eduard Buchner
Elektronická učebnice - I
25.1 Vím, co jsou alkeny a alkyny
Alternativní zdroje energie
55.1 Pamětné násobení a dělení (činitel x dělitel násobek čísla 10)
6e.1 Písmenko S Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk Autor: Mgr. Hana Kopčanová.
88.1 Základní větné členy – druhy podmětů
02.1 Zdravý způsob života Ve zdravém těle zdravý duch.
57.1 Písemné násobení dvojciferným činitelem
35.1 Zájmena Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura Autor: Dana Brádková.
21.1 Malá násobilka - dělení
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_1.2.1
postmodernismus, magický realismus
12.1 Dechové hudební nástroje
Elektronická učebnice - II
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - II
05.1 Péče o tělo, hygiena v dospívání
34.1 Dusíkaté organické sloučeniny
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
43.1 LOMENÉ VÝRAZY 3
8.1 Konstrukce trojúhelníku typu SSS
47.1 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Monika Mrkusová Písemné.
Elektronická učebnice - II
Elektronická učebnice - I
83.1 Skloňování zájmen, druhy
16.1 ZLOMKY Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Yveta Hercogová.
13.1 Desítky - jednotky 10 jednotek = 1 desítka
63.1 Podstatná jména rodu ženského – vzor píseň
Elektronická učebnice - II
35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva
3.1 Periodizace dějin hudby
Elektronická učebnice - I
39.1 MNOHOČLENY Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Yveta Hercogová.
29.1 Pamětné sčítání a odčítání do 1000
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
63.1 Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem
45.1 ROVNICE S NEZNÁMOU VE JMENOVATELI
9.1 Odčítání do 20 bez přechodu desítky
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
12.1 Odčítání do 20 s přechodem přes desítku
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Transkript prezentace:

49.1 Světová literatura 2.poloviny 20.století Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura 49.1 Světová literatura 2.poloviny 20.století SVĚT ROZDĚLENÝ STUDENOU VÁLKOU Autor: Mgr. Drahomíra Párová

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura 49.2 Co již víme? TÉMA VÁLKY SVRŽENÍ ATOMOVÝCH BOMB NA HIROŠIMU A NAGASAKI Jóko Óta (1903 - 1963) Záblesk jako na dně mořském UTRPENÍ A STATEČNOST VOJÁKŮ NA VÝCHODNÍ FRONTĚ Michail Šolochov (1905-1984) Osud člověka GENOCIDA ŽIDOVSKÉHO OBYVATELSTVA Deník Anne Frankové KONCENTRAČNÍ TÁBORY Robert Merle ( 1908-2004) Smrt je mým řemeslem

49.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura 49.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? PRÓZA EXISTENCIALISMUS -pocit nejistoty a ohrožení -lidským údělem je osamění -popisy duševních stavů a úvahy JEAN-PAUL SARTRE (1905-1980) Zeď NEOREALISMUS -kritický pohled na život -otevřené až šokující vyjadřování ALBERTO MORAVIA (1907-1990) Horalka TVORBA ANGAŽOVANÁ A PROTESTNÍ -vzpoura proti předsudkům tamní společnosti -upozornění na neupřímnost ve vztazích „ROZHNĚVANÍ MLADÍ MUŽI“ Anglie KINGSLEY AMIS ( 1922-1995) Šťastný Jim „BEAT GENERATION“ USA JACK KEROUAC ( 1922-1969) Na cestě „HIPPIES“ USA --- svět JEROME DAVID SALINGER (1919-2000) Kdo chytá v žitě POSTMODERNISMUS -snaha o propojení náročnosti a zábavnosti -literatura je hra se čtenářem -často volí i pokleslé žánry UMBERTO ECO ( 1932) Jméno růže MAGICKÝ REALISMUS -skutečné a reálné děje se prolínají s fantazií -mýty Střední a Jižní Ameriky GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ (1928) Sto roků samoty

49.4 Co si řekneme nového? DRAMA POEZIE Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 49.4 Co si řekneme nového? DRAMA POEZIE Vznešené rody Ludvík První Ludvík Druhý Ludvík Třetí Ludvík Čtvrtý Ludvík Pátý Ludvík Šestý Ludvík Sedmý Ludvík Osmý Ludvík Devátý Ludvík Desátý (přezdívaný Hašteřivý) Ludvík Jedenáctý Ludvík Dvanáctý Ludvík Třináctý Ludvík Čtrnáctý Ludvík Patnáctý Ludvík Šestnáctý Ludvík Osmnáctý a dál už nikdo... co to je zač tyhlety lidi co nedovedou pořádně počítat aspoň do dvaceti? ABSURDNÍ DRAMA -člověk v neskutečných, nesmyslných a bezvýchodných situacích -postavy dělají věci, které nic neznamenají a ničemu neslouží SAMUEL BECKETT ( 1906-1989) Čekání na Godota - dva muži přebývají na polní cestě a nic nedělají, jen čekají na Godota ( nevíme, kdo nebo co to je). JACQUES PRÉVERT (1000-1977) -život obyčejných lidí -láska, válka, radost, smutek Slova TENNESSEE WILLIAMS (1914–1983) Kočka na rozpálené plechové střeše BULAT OKUDŽAVA (1924-1997) Arbate, můj Arbate ARTHUR MILLER (1915-2005) Smrt obchodního cestujícího ABSURDNÍ DRAMA VLADIMÍR VYSOCKIJ (1938-1980) Básně a písně

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura 49.5 Procvičení a příklady Z myšlenek Alberta Camuse: „Každá generace se bezpochyby cítí povolána k tomu, aby zlepšila svět. Moje generace ví, že svět nezlepší, ale její úkol je možná ještě větší. Její úkol je v tom, aby zabránila světu v jeho sebezničení.“ EXISTENCIÁLNÍ NÁZOR NA SVĚT INSPIRUJ SE VÝŠE UVEDENOU MYŠLENKOU A ZKUS JI VYJÁDŘIT JAKO: NEOREALISTA BEATNÍK HIPPIEK MAGICKÝ REALISTA POSTMODERNISTA

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura 49.6 Něco navíc pro šikovné JACQUES PRÉVERT Pour toi mon amour. Je suis allé au marché aux oiseaux Et j'ai acheté des oiseaux Pour toi Mon amour Je suis allé au marché aux fleurs Et j'ai acheté des fleurs Pour toi Mon amour Je suis allé au marché à la ferraille Et j'ai acheté des chaînes De lourdes chaînes Pour toi Mon amour Et je suis allé au marché aux esclaves Et je t'ai cherchée Mais je ne t'ai pas trouvée Mon amour JACQUES PRÉVERT Pro tebe má lásko Šel jsem na trh s ptáky a koupil ptáky pro tebe má lásko Šel jsem na trh s květinami a koupil květiny Šel jsem na trh se starým železem a koupil řetězy s těžkými okovy A potom jsem šel na trh s otrokyněmi a hledal jsem tě tam ale nenašel jsem tě má lásko.

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Czech language and literature 49.7 CLIL GEORGE ORWELL Eric Arthur Blair (25 June 1903 – 21 January 1950), better known by his pen name George Orwell, was an English novelist and journalist. His work is marked by keen intelligence and wit, a profound awareness of social injustice, an intense opposition to totalitarianism, a passion for clarity in language and a belief in democratic socialism. Considered perhaps the 20th century's best chronicler of English culture, Orwell wrote literary criticism, poetry, fiction and polemical journalism. He is best known for the dystopian novel Nineteen Eighty-Four (1949) and the allegorical novella Animal Farm (1945), which together have sold more copies than any two books by any other 20th-century author. 

49.8 Test znalostí K dílům s tématem války nepatří: Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura 49.8 Test znalostí Správné odpovědi: K dílům s tématem války nepatří: a/ A.Franková, Deník Anne Frankové b/ M.Šolochov, Osud člověka c/ J.Óta, Záblesk jako na dně mořském d/ T.Williams, Kočka na rozpálené plechové střeše K nejvýznamnějším básníkům 2. pol.20. století patří: a/ Arthur Miller b/ Jacque Prévert c/ Gabriel García Márques d/ Jack Kerouac K dramatikům absurdních dramat patří: a/ Alberto Moravia b/ Umberto Eco c/ Samuel Beckett d/ Bulat Okudžava Mezi angažované a protestní skupiny 20.století nepatří: a/ postmodernisté b/ „rozhněvaní mladí muži“ c/ beat generation d/ hippies d c b a

Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 49.9 Použité zdroje, citace Soukal,J., Literární výchova pro 2. stupeň základní školy a odpovídající ročníky víceletých gymnázií, SPN a.s. Praha 2009 http://glosy.info/anotace/knihy/norman-friedman-studena-valka/ (slide č.1) http://www.ucebnice-dejepisu.ic.cz/1602-vyvoj-po-roce-1945-studena-valka.php (slide č.1) http://raumberg4a.blogspot.com/ (slide č.1) http://druhavalkavychod.euweb.cz/japan.htm (slide č.2) http://www.facebook.com/hippiesatheart (slide č.3) http://www.bimago.cz/obrazy/abstrakce/moderni/absurdni-drama.html (slide č. 4) http://www.stars-celebrites.com/PREVERT-JACQUES/wallpaper-prevert.htm (slide 6) http://www.youtube.com/watch?v=n1p4gMD5mw8&feature=related (slide č. 6) http://en.wikipedia.org/wiki/Jacques_Pr%C3%A9vert (slide č.6) http://www.radcrew.net/spill/spill-inspirert-av-den-kalde-krigen (slide č.1) http://www.youtube.com/watch?v=h9JIKngJnCU&feature=relmfu (slide č. 7) http://www.radcrew.net/spill/spill-inspirert-av-den-kalde-krigen (slide č. 7) http://www.netcharles.com/orwell/articles/1984-background-info.htm (slide č.7) http://cs.wikipedia.org/wiki/George_Orwell ( slide č. 7)

49.10 Anotace Autor Mgr. Drahomíra Párová Období 01 – 06/2012 Ročník Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 49.10 Anotace Autor Mgr. Drahomíra Párová Období 01 – 06/2012 Ročník 9. ročník Klíčová slova Literatura atomové války, existencialismus, magický realismus, postmodernismus, angažovaná tvorba, neorealismus Anotace Prezentace popisující vývoj a tendence ve světové literatuře 2.poloviny 20.století.