Číslo v digitálním archivu školy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo v digitálním archivu školy
Advertisements

EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Číslo v digitálním archivu školy
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Číslo v digitálním archivu školy
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_356_3TR_CJ Autor: Lenka Nytrová.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Číslo v digitálním archivu školy
Předmět: Český jazyk - mluvnice Cílová skupina: 6. ročník ZŠ
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_Aj_03 Sada DUMAnglický jazyk Předmět Anglický jazyk Název materiáluOsobní zájmena čísla jednotného Anotace.
Číslo v digitálním archivu školy
PODSTATNÁ JMÉNA ( Český jazyk - 8. ročník )
PODSTATNÁ JMÉNA ( Český jazyk - 8. ročník )
PODSTATNÁ JMÉNA ( ČESKÝ JAZYK - 8. ROČNÍK )
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PODSTATNÁ JMÉNA EU-OP VK- III/2 ICT DUM 441, zpracovala Petra Šmídová.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
PODSTATNÁ JMÉNA.
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ8_16 Sada DUMČeský jazyk 8 Předmět Český jazyk Název materiáluPřídavná jména – skloňování. Anotace V prezentaci.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ6_06 Sada DUMČeský jazyk 6 PředmětČeský jazyk Název materiáluVyjmenovaná slova po S – opakování formou.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_FY7_01 Sada DUM Fyzika 7 Předmět Fyzika Název materiálu Druhy pevných látek Anotace V prezentaci si žák procvičuje.
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ5_14 Sada DUMČeský jazyk 5 Předmět Český jazyk Název materiáluPodstatná jména Anotace AutorMgr. Andrea.
Anotace : ICT ČJ přídavná jména II. - 5.ročník
Anotace : ICT ČJ podstatná jména II. - 4.ročník
Podstatná jména - opakování Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Září 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Podstatná jména Český jazyk VY_32_INOVACE_ sada, ČJ
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_TVAR_04 Sada DUMTvarosloví Předmět Český jazyk Název materiáluPád podstatných jmen 3 Anotace Žáci v jednoduchých.
PODSTATNÁ JMÉNA SUBSTANTIVA.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_452_Podstatná jména AUTOR: Mgr. Dagmar Petřeková ROČNÍK, DATUM:
65.1 Podstatná jména rodu mužského - vzor pán
Český jazyk – 3. ročník ZŠ „Podstatná jména“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY _32_INOVACE_320_Podstatná jména AUTOR: Ilona Kozubová ROČNÍK, DATUM:
START Ahoj děti! Chtěly byste se dozvědět něco víc o podstatných jménech? Pokud ano, tak klikněte na START.
BUĎTE POZORNÍ, AŤ SI TOHO ZAPAMATUJETE CO NEJVÍC..
Hudební výchova Rozbor tematické písně k zimnímu období - Grónská zem Bc. Kateřina Cuperová.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_ Podstatná jména – pád, číslo, rod Název sady: Český jazyk 4.
Elektronické učební materiály - I. stupeň Český jazyk 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Podstatná jména Napiš, co vidíš na obrázku.
Podstatná jména Jazyk a jazyková komunikace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název:
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_10_Píseň Grónská písnička,
Pády podstatných jmen.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Podstatná jména Opakování
VY_32_INOVACE_CJ.6.A.14 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ.6.A.14_pridavna_jmena Název:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
PODSTATNÁ JMÉNA III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
PODSTATNÁ JMÉNA Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

Číslo v digitálním archivu školy VY_32_INOVACE_CJ8_04 Sada DUM Český jazyk 8 Předmět Český jazyk Název materiálu Podstatná jména – poprázdninové opakování 3  Anotace Prezentace zvyšuje aktivitu žáka svoji interaktivitou. Žák si zopakuje určování kategorií rodu, čísla a pádu z předešlého ročníku. Pro zvýšení motivace je zařazen dětem známý videoklip J. Nohavici. Autor Mgr. Iva Jakubcová Jazyk Datum vytvoření 4.7.2011  Očekávaný výstup Žák je schopen v textu vyhledat podstatná jména a určit mluvnické kategorie rodu, čísla a pádu. Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělání – lehké mentální postižení Klíčová slova Podstatná jména, mluvnické kategorie – číslo, rod, pád, vzor. Druh učebního materiálu Prezentace Cílová skupina Žák na 2. stupni speciální školy Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1102

PODSTATNÁ JMÉNA Poprázdninové opakování 3

V minulé hodině jsme si zopakovali: Podstatná jména jsou názvy osob, zvířat , věcí , vlastností a dějů. U podstatných jmen určujeme tyto mluvnické kategorie: ČÍSLO , ROD , VZOR a PÁD

Podstatná jména mají: číslo: rody: JEDNOTNÉ MNOŽNÉ STŘEDNÍ ŽIVOTNÝ TEN TO STŘEDNÍ rody: ŽIVOTNÝ ŽENSKÝ NEŽIVOTNÝ MUŽSKÝ

7 PÁDŮ – 7 PÁDOVÝCH OTÁZEK: 1. PÁD - KDO, CO ? 2. PÁD - bez, u, vedle… KOHO, ČEHO ? 3. PÁD - ke… KOMU, ČEMU ? 4. PÁD - vidím,… KOHO, CO ? 5. PÁD - OSLOVUJEME, VOLÁME ! 6. PÁD - o, na, … KOM, ČEM ? 7. PÁD - s KÝM, ČÍM ?

Tak a teď si poslechni jednu hezkou písničku a přemýšlej, jestli uvidíš nebo uslyšíš nějaká podstatná jména. http://www.jaromirnohavica.com/jaromir-nohavica-gronska-pisnicka/

Jaromír Nohavica – grónská písnička Daleko na severu je grónská zem, žije tam Eskymačka s Eskymákem, my bychom umrzli, jim není zima, snídají nanuky a eskyma. Mají se bezvadně, vyspí se moc, půl roku trvá tam polární noc, na jaře vzbudí se a vyběhnou ven, půl roku trvá tam polární den. Když sněhu napadne nad kotníky, hrávají s medvědy na četníky, medvědi těžko jsou k poražení, neboť medvědy ve sněhu vidět není.

Pokaždé ve středu přesně ve dvě zaklepe na iglů hlavní medvěd Pokaždé ve středu přesně ve dvě zaklepe na iglů hlavní medvěd. Dobrý den, mohu dál na vteřinu? nesu vám trochu ryb na svačinu. V kotlíku bublá čaj, kamna hřejí, psi venku hlídají před zloději, smíchem se otřásá celé iglů, medvěd jim předvádí spoustu fíglů. Tak žijou vesele na severu, srandu si dělají z teploměrů, my bychom umrzli, jim není zima, neboť jsou doma a mezi svýma.

A teď se pokusíme určit pády: na SEVERU na kom, na čem? 6. pád grónská ZEM kdo, co? 1. pád s ESKYMÁKEM s kým, čím? 7. pád snídají NANUKY koho, co? 4. pád jsou k PORAŽENÍ ke komu, čemu? 3. pád trochu RYB koho, čeho? 2.pád ve STŘEDU v kom, čem? 6. pád KAMNA hřejí kdo, co? 1. pád z TEPLOMĚRŮ z koho, čeho? 2. pád před ZLODĚJI před kým, čím? 7. pád

A teď zkus určit pády samostatně do sešitu: PODSTATNÉ JMÉNO PÁDOVÁ OTÁZKA PÁD (na) SNĚHU LEDOVEC HOSTŮM ( bez ) KOSTÍ MEDVĚDI ( pro ) DĚTI MRAZY ( na ) PÓLU ( v) KOŽICHU TÁTO!

SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ    PODSTATNÉ JMÉNO PÁDOVÁ OTÁZKA PÁD (na) SNĚHU KOM,ČEM? 6.p. LEDOVEC KDO, CO? 1.p. HOSTŮM KOMU, ČEMU? 3.p. ( bez ) KOSTÍ KOHO, ČEHO? 2.p. ( s ) MEDVĚDY KÝM, ČÍM? 7.p. ( pro ) DĚTI KOHO, CO? 4.p. MRAZY ( na ) PÓLU KOM, ČEM? ( v) KOŽICHU TÁTO! OSLOVUJEME! 5.p.

Tak jak se ti dařilo? Nic moc! Musím se víc snažit, občas chybuju! Všechno jsem zapomněl(a)! Budu dávat větší pozor! Nic moc! Musím se víc snažit, občas chybuju! Dařilo se mi výborně!!! Vše jsem uměl(a) a nic jsem nezapomněl(a)!

Prameny: http://www.hlasite.eu/text-pisne http://www.jaromirnohavica.com/jaromir-nohavica-gronska-pisnicka obrázky Klipart