Davy v počítačové grafice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Multimediální systémy Přednáška XI
Advertisements

Počítačová grafika.
Stručný přehled OpenGL Jiří Danihelka. Co je OpenGL?  Open Graphics Library  Knihovna pro počítačovou grafiku  Zhruba 120 funkcí  Představuje standard.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Učíme se animace Groppa Corina.
Softwarový systém DYNAST
Vektorová a bitmapová grafika
Ř ADIČ ELEKTROLUMINISCENČNÍHO DISPLEJE, VEKTOROVÉHO DISPLEJE, SHADERY.
Počítačová grafika Základní pojmy.
Počítačová 3D grafika Daniel Beznoskov, 1IT A.
PowerPoint II. Miroslav Lorenc.
S BĚRNICE PRO GRAF. KARTY Funkce graf. karet Rendering.
Vizualizace dat Jan Vágner 3MA381. Co je vizualizace dat?  Matematická nebo fyzikální nebo jiná data či informace, která jsou převedena do grafického.
Grafické formáty.
Modelovací jazyk UML. Jazyk UML je víceúčelový modelovací jazyk, který byl vyvinut speciálně pro účely softwarového inženýrství. Obsahuje formalizovaný.
MATLAB TEST 2D.
Tomáš Jeřábek, Praha UK PedF KITTV, 2013
Animace Moderní počítačové aplikace. Animace Lidské oko je přitahováno pohybujícími se objekty Animace nejen přitahuje pozornost, ale slouží i jako prostředek.
…se zaměřením na herní aplikace Vypracoval: Vladimír Geršl
Neuronové sítě na grafických akcelerátorech Ondřej Zicha, Jiří Formánek.
3D modelář – povrchy VY_32_INOVACE_Design1r0116Mgr. Jiří Mlnařík.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Windows Presentation Foundation 2D grafika. 2D tvary Elementy UI stromu Stejné jako jiné ovládací prvky a elementy Mohou mít k sobě připojeny události,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_060 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Úvod do počítačové grafiky
3D CG. Základy geometrie Vertex A (x,z,y,(w)) Faceta(triangle) F(A,B,C) (polygon) F(A,B,C,D), konvexní, nekonvexní Objekt Většinou (0,1) rozměr.
Úvod do 3D geometrie První přednáška mi vyšla na 90 minut po slajd 31 (3D representace modelů). Ten zbytek jsem pak prolítnul tak za pět minut, ale myslím.
Power Point– popis prostředí
GRAFIKA.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výkresové soubory Přednáška č.6. Témata přednášky Typy výkresových souborů –*.dwt, *.dwc, *.dwg, *.dxf DXF formát Ochrana souborů před poškozením Export.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Počítačová grafika Výpočetní technika.
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA DIGITÁLNÍ FOTOAPARÁT 1 ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Grafické formáty Autor: Mgr. Petr Vanický.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Způsoby uložení grafické informace
Moderní Grafické karty.
Utility pro zpracování grafiky JPEG Resampler Aplikace pro resamplování JPEG souborů Různá nastavení (rozlišení, rozměry, velikost souboru atd.)
Pokročilé architektury počítačů (PAP_06.ppt) Karel Vlček, katedra Informatiky, FEI VŠB Technická Univerzita Ostrava.
POČÍTAČOVÉ HRY CVIČENÍ 9. Shadery Z „Shading“ = „stínování“ Logika vykreslování Vertex data >> obraz Implementováno na GPU PHA cvičení 9 2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Kartografie v ArcGIS.
Google a ArcGIS Nové možnosti v 3D vizualizaci Autor: Stanislav POPELKA Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Kamil VYKOPAL GISáček 2008.
Vektory Mgr. Alena Tichá. x y Narýsujte libovolné dva vektory se souřadnicemi (-2;3)
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Rastrová.
Rastrová grafika (bitmapová) Obrázek poskládaný z pixelů Televize, monitory, fotoaparáty Kvalitu ovlivňuje barevná hloubka a rozlišení Barevná hloubka.
GIS prostoru haldy a.s. NH Ostrava
Počítačová 3D grafika Daniel Beznoskov. Úvod Počítačová 3D grafika je označení práci s trojrozměrnými objekty. Převod 3D objektů do 2D zobrazení se nazývá.
Vizualizace procesu měření systémem FOTOM 2008 VŠB – Technická univerzita Ostrava Katedra informatiky Doc. Ing. Lačezar Ličev, CSc.
Způsoby uložení grafické informace
Geografické informační systémy pojetí, definice, součásti
Manipulace s objekty ve virtuálním prostředí s omezeními Bakalářská práce Karel Štěpka.
ČVUT FEL Katedra počítačů Matematické a fyzikální výpočty na grafických kartách (DirectX 9 + DirectX 10) Bc. Jindřich Gottwald vedoucí: Ing. Ivan Šimeček,
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
Grafické formáty Mgr. Petra Toboříková. Barevná hloubka barevné odstíny jsou dány kombinací barev barevná hloubka = určuje kolik bitů je potřeba k popisu.
Hardware pro počítačovou grafiku © Josef Pelikán, MFF UK Praha PGR019
Operační systémy Grafický subsystém © Milan Keršláger Obsah:
Výškopis ● Vrstevnice -Vrstevnice je čára o stejné nadmořské výšce zobrazená na mapě. – Interval i = M / 5000 – Hlavní, vedlejší.
Grafické formáty Definují způsob popisu a uložení grafických dat
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Bitmapový grafický editor
C# WPF.
Geografické informační systémy
GRAFIKA.
Jméno Příjmení, další jména Ústav konstruování
Počítačová grafika.
Transkript prezentace:

Davy v počítačové grafice Jakub Fintora

Úvod Dav Častý fenomén Částicový systém Vizualizace simulací (evakuace, nepokoje,…) Zábavní průmysl Částicový systém Animované nebo statické částice Rychlost vs. Rozmanitost

Reprezentace částice Vertex buffer Pozice Normála UV souřadnice Údaje pro skeletální animace Index buffer – spojení vrcholů do sítě

Skeletální animace Dynamika částice Skeleton - hierarchie Kloub Klíčové snímky BVH – Biovision Hierarchy Zdroj: http://doc.gold.ac.uk/~mas02mg/IntroToAV/lectures/skeleton.png

MakeHuman makehuman.org Otevřený kód (Python + C) Parametrické modelování Princip Jedna základní trojúhelníková síť Změny v podobě vektorů posunů konkrétních vrcholů základní trojúhelníkové sítě Export – OBJ, COLLADA Zdroj: http://makehuman.org/sites/mhnew.jwp.se/files/mhlogo3.png

Navržené řešení Použití dat exportovaných z MakeHuman Převedení dat ze souborů do datových struktur přístupných grafickou kartou Generování davu Vykreslování davu Implementace: SPA framework + DirectX

Vykreslování davu Shadery Geometry instancing Řešení skeletálních animací Přečtení pohybových dat na základě adres z vertex bufferu Složení dílčích transformačních matic kloubů Vytvoření výsledné transformační matice, vynásobením dílčích matic vahami a sečtením Umístění ve scéně Zobrazení s odlišnými barvami pleti

Převedení do datových struktur Výsledkem je: Vertex buffer Index buffer Hierarchie a proporce kostry Textura s pohybovými daty Pole sémantických údajů

Souvislost datových struktur

Generování davu Druhý vertex buffer (instance buffer) Náhodně vygenerované atributy Startovní klíčový snímek Rozestupy Odstín pleti

Výsledky Nejnáročnější částí Desynchronizace animací skládání transformací vertexů. pokles rychlosti v průměru o 80% Desynchronizace animací počet různých startovních snímků animace = počet všech klíčových snímků. Odstíny barvy pleti Počet možných kombinací -2678 Podle pravidla: d = 15% - 20% rozsahu jednoho barevného kanálu r = náhodné číslo v rozsahu jednoho barevného kanálu b = r – d g = (r + b)/2

Vykreslený dav

Závěr Data z projektu MakeHuman jsou vhodná Je třeba využít HW akcelerace Geometry instancing Výpočetně nejnáročnější částí – skeletální animace