Název Postimpresionismus Předmět, ročník Výtvarná výchova, 2. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název Označení způsobu hry, dělení a prodlužování not Předmět, ročník
Advertisements

 Inspirace minulostí (zejména středověkem), exotickými zeměmi a životem na venkově  Důraz na city a prožitky, často pocit odcizení, záliba v tajemnosti.
Název Secese; sochařství, malířství, užité umění, umělecké řemeslo
Umělecké směry 19. století
Název Neoimpresionismus Předmět, ročník Výtvarná výchova, 2. ročník
Expresionismus ve výtvarném umění
MODERNÍ SMĚRY.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Impresionismus Claude Monet
Název Romantismus Předmět, ročník Výtvarná výchova, 2. ročník
Název Inženýrská architektura (Technická) Předmět, ročník
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
VY_32_INOVACE_5.3.VV2.12/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/
POSTIMPRESIONISMUS VY_52_INOVACE_DEK_39.
Název Číselné výrazy Předmět, ročník
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
VY_32_INOVACE_DEJEPIS_19 Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
SYMBOLISMUS konec 19. století
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Goniometrie a trigonometrie Anotace Klíčová slova
Název Historismus v 19. století Předmět, ročník
11 Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_04_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Zakladatel moderního malířství?
GOTICKÉ MALÍŘSTVÍ.
ŠELMOVSTVÍ BAREV.
Kubismus; malířství a sochařství Předmět, ročník
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření:
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Impresionismus ve výtvarném umění
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Postimpresionismus - Gogh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Pointilismus aneb neoimpresionismus
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Název Realismus Předmět, ročník Výtvarná výchova, 2. ročník
VY_52_INOVACE_DEK_49 NAIVNÍ UMĚNÍ
POINTILISMUS Od roku 1883.
Impresionisté figurativního malířství
Název Kubismus; architektura a užité umění Předmět, ročník
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Vincent van Gogh MgA. Lukáš Psík
Poznáváme – evropské a světové prostředí  Pokuste se určit dobu vzniku – stačí století  Pokuste se určit název díla, stavby, artefaktu  Pokuste se.
SYMBOLISMUS Jiří Salajka
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
Postimpresionismus – Cézanne, Gauguin Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV: VY_32_INOVACE_05B_08_Postimpresionismus – Vincent.
„Napříč moderním uměním aneb kreativity se nebojíme“ -výtvarná soutěž pro II.stupeň ZŠ a MŠ Nedašov Mgr. Jarmila Švédová.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Nové umělecké směry 2. pol. 19. století Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Květen 2012 Předmět: Dějepis.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_15_Pointilismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ DATUM.
Impresionismus a postimpresionismus
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
POSTIMPRESIONISMUS – pracovní sešit
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
IMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NOVOIMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Název Postimpresionismus Předmět, ročník Výtvarná výchova, 2. ročník Tematická oblast Dějiny výtvarné kultury Anotace Prezentace s výkladem a obrazovým materiálem k dějinám výtvarné kultury Klíčová slova Postimpresionismus, neoimpresionismus, V. van Gogh, P. Gauguin, P. Cézanne, H. de Toulouse-Lautrec, naivní umění, symbolismus Autor Mgr. Ivana Spurná Datum 01. 04. 2013 Škola Gymnázium Jana Opletala, Litovel, Opletalova 189 Projekt EU peníze středním školám, reg. č.: CZ.1.07/1.5.00/34.0221

Postimpresionismus označení časového období, které následuje po impresionismu reakce na předcházející směr – impresionismus, protiklad konec 19. století důraz na metodu a umělecký program

Postimpresionismus Období zahrnuje: počátky uměleckých směrů, některé z nich se plně rozvinou až na počátku 20. století Neoimpresionismus Expresionismus Symbolismus Naivní umění umělce, které nelze přesně zařadit, kteří stojí mimo proudy, tzv. „prokletí umělci“ Vincent van Gogh Paul Gauguin Paul Cézanne Henri de Toulouse-Lautrec Henri Rousseau

Neoimpresionismus (pointilismus, divizionismus) vychází z impresionismu důležité studium optiky výrazový prvek – bod, tečka využití simultánního kontrastu GEORGES SEURAT PAUL SIGNAC CAMILLE PISSARRO Georges Seurat, detail, 1888 Obr. 1

Neoimpresionismus (pointilismus, divizionismus) Obr. 3 Georges Seurat (1859-1891) Eiffelova věž, 1889 Nedělní odpoledne na ostrově La Grande Jatte, 1884-86 Obr. 2

Neoimpresionismus (pointilismus, divizionismus) Paul Signac 1863-1935 Papežský palác v Avignonu, 1900 Obr. 4

Henri de Toulouse-Lautrec, 1864-1901 Techniky: kresba - ilustrátor, olejomalba, pastel, grafika – litografie, plakáty Náměty: tančírny, kabarety, divadla, cirkus velmi krátce si prošel impresionismem ovlivnil secesní umělce (plakáty) Obr. 5 V salonu nevěstince v Rue de Moulins, studie, 1894

Henri de Toulouse-Lautrec Jane Avril, Jardin de Paris, plakát, 1893 Moulin Rouge La Goulue, plakát, 1891 Obr.6 Obr. 7

Vincent van Gogh, 1853-1890 EXPRESIONISMUS psychické momenty tvorby, stupňování výrazu jeho tvorba má i prvky impresionismu, jeho rukopis Obr. 8 Vlastní pobobizna, 1889

Vincent van Gogh Hvězdná noc, 1890 Obr. 9

Paul Gauguin, 1848-1903 SYMBOLISMUS umělecké hnutí, myšlenkový proud spiritualismus, idea část svého života prožil na Tahiti Náměty: Ženy z Tahiti Žlutý Kristus, 1889 Obr. 10

Paul Gauguin Dvě Tahiťanky, 1899 Žena nesoucí ovoce, 1893 Obr. 11

Paul Gauguin Bonjour, monsieur Gauguin, 1889 Národní galerie, Praha Obr. 13

Paul Cézanne, 1839-1906 „otec moderního malířství“ vzor pro kubisty zjednodušovat podle válce, koule, kužele náměty: figura, portrét, zátiší, krajina vyzkoušel si i prvky impresionismu (motivy krajiny Hora St. Victoire) Vlastní podobizna Obr. 14

Paul Cézanne Hráči karet, 1892-95 Velké koupání, 1906 Obr. 15 Obr. 16

Paul Cézanne Zátiší s amorkem, 1895 Zátiší s ovocem, 1879-1880 Obr. 17

Naivní umění (inzitní, primitivní) Malíři nemají umělecké vzdělání, samouci nejsou ovlivněni uměleckými proudy, směry důležitá je vrozená výtvarná citlivost schopnost vnímat nejbližší okolí volně pracují s barvami (pestré b.) objevují se dekorativní tendence chyby v perspektivě a v anatomii Náměty: každodenní život, ale i vzpomínky, fantazijní prvky, snové výjevy Henri Rousseau Obr. 19 Spící cikánka, 1897

Henri Rousseau, 1844-1910 Obr. 21 Obr. 20 zvaný Celník Rousseau Samouk, představitel naivního umění Vlastní podobizna, 1890 Džungle, 1909 Obr. 21 Obr. 20

Symbolismus Gustave Moreau umělecké hnutí (literatura, umění) Oidipus a sfinga, 1864 Prométheus, 1868 Obr. 23 umělecké hnutí (literatura, umění) 80. léta 19. století Francie  Evropa myšlenkový proud spiritualismus meditativnost důležitá je idea použití alegorie vliv na surrealisty Odilon Redon skupina Nabis Gustave Moreau Obr. 22

Gustave Moreau, 1826-1898 Odilon Redon, 1840-1916 Představitel symbolismu Náměty: antická mytologie, biblické motivy Odilon Redon, 1840-1916 Představitel symbolismu Obr. 25 Počátky Zjevení, 1876 Obr. 24

Citace MRÁZ, Bohumír. Dějiny výtvarné kultury. 3. 1. vyd. Praha: IDEA SERVIS, 2000, 220 s. ISBN 80-859-7031-7. BERNHARD, Marianne. Universální lexikon umění: architektura, fotografie, grafika, malířství, osobnosti, sochařství, umělecká řemesla. 2. uprav. vyd. Překlad Otakar Mohyla. Praha: Grafoprint-Neubert, 1996, 491 s. ISBN 80-717-6393-4.

Citace – obrazový materiál Zdroj: [online]. [cit. 2013-02-06]. Dostupný pod licencí Public Domain na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Seurat-La_Parade_detail.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Georges_Seurat_043.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Georges_Seurat_031.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paul_Signac_Palais_des_Papes_Avignon.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Get_lautrec_1894_salon_in_the_rue_des_moulins.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Lautrec_jane_avril_at_the_jardin_de_paris_%28poster%29_1893.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Lautrec_moulin_rouge,_la_goulue_%28poster%29_1891.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:SelbstPortrait_VG2.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Van_Gogh_-_Starry_Night_-_Google_Art_Project.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paul_Gauguin_026.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paul_Gauguin_128.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paul_Gauguin_145.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paul_Gauguin_066.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paul_C%C3%A9zanne_154.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paul_C%C3%A9zanne,_Les_joueurs_de_carte_%281892-95%29.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paul_C%C3%A9zanne_047.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paul_C%C3%A9zanne_192.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paul_C%C3%A9zanne_195.jpg

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Henri_Rousseau_010.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Rousseau09.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Henri_Rousseau_006.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Gustave_Moreau_-_Oedipus_and_the_Sphinx_-_WGA16201.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Moreau_-_Prometheus.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Gustave_Moreau_-_The_Apparition_-_Google_Art_Project.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Oodilon_Redon_-_Die_Urspr%C3%BCnge.jpg