KOMPRESORY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vznik podtlaku je základem činnosti nejrůznějších pump, které mohou čerpat např. vodu ze studně, ale také vývěv, kterými můžeme z určitého prostoru odčerpávat.
Advertisements

Tepelné motory Jan Nguyen 2.D Telskol.
Prosinec Průběh poruchy  Dne byla EN 10 normálně odstavena  Vzápětí po odstavení EN 10 poklesl tlak ve vysokotlaké sběrně napájecí.
Chladící systémy vozidla
Čerpadla Zubové čerpadlo Rotační zubové čerpadlo
Návrh výukového materiálu pro strojníky dobrovolných jednotek požární ochrany Příloha č. 3 Čerpadla Lukáš Žejdlík Ostrava 2011.
Tato prezentace byla vytvořena
Parní stroj.
Vytvořil: Martin Borek
Spalovací motory zážehové
Tato prezentace byla vytvořena
Zážehový motor 1,4 l / 92 kW TSI
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
Jirka, Marek, Vašek, Honza
Vznětové motory Vznětový motor je v principu konstruován stejně jako zážehový motor. Palivo je do spalovacího prostoru dopravováno odděleně.
Co je to motor? Zařízení zpravidla přeměňující energii z chemické reakce (zpravidla hoření) na energii pohybovou. Motor je obvykle součástí a pohonem.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_JANJA_VYRZARIZENI_T _12
Spalovací motory vznětové
Spalovací motory.
ZÁŽEHOVÝ MOTOR.
VYUŽITÍ TEPELNÉ ENERGIE V PRAXI
Tepelné motory.
Vznětový motor Zbyněk Plch, Tercie, 2008.
Tepelné stroje -motory
Pístové spalovací motory
Čerpadla Druhy a jejich použití.
Tato prezentace byla vytvořena
Tekutinové mechanismy
(čtyřdobý zážehový motor)
Fyzika 8.ročník ZŠ Spalovací motory Creation IP&RK.
SPALOVACÍ MOTORY.
Spalovací motory s pístem
Čtyřdobý motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 2.Carnotův cyklus 2.Carnotův.
Tlak plynu v uzavřené nádobě
Tepelné motory.
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
Tato prezentace byla vytvořena
Tato prezentace byla vytvořena
I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Hydrodynamické mechanismy
Projekt: UČÍME SE V PROSTORU Oblast: Strojírenství
Mgr. Lenka Hanáková 2.ročník Gymnázium Otrokovice
Výměníky tepla – nepřímé
Čtyřdobý vznětový motor – konstrukce, popis činnosti
Spalovací Motory Benzínové
Vynalezl ho německý vynálezce Rudolf Diesel Patří do skupiny vznětových motorů Palivo je do motoru dopravováno odděleně od vzduchu Do spalovacího prostoru.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co mají tyto věci společného?
Spalovací motory čtyřdobé (mění tepelnou energii na mechanickou) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Tučímová. Dostupné.
AnotacePracovní list k procvičení znalostí o tepelných motorech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
Joulův-Thomsonův jev volná adiabatická expanze  nevratný proces (vzroste entropie) ideální plyn: teplota se nezmění a bude platit: p1p1 V1V1 p 2 < p 1.
Ročník: 2. ročník strojírenských učebních oborů Typ šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací obor: Strojnictví Téma: Spalovací.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada21 AnotaceCharakteristika,
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada21 AnotaceCharakteristika,
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada21 AnotaceCharakteristika,
8. ročník ZŠ. Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_2C_11_Vzduch.
Stroje a zařízení pro výrobu a přenos energií 2.Přednáška BW03 - STROJNÍ ZAŘÍZENÍIng. Svatava Henková, CSc.
Vytápění Klimatizace. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
ESZS Přednáška č.12.
Pístové spalovací motory
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 4. ročník oboru strojírenství.
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164
Cyklus čtyřdobého motoru
Fyzika 8.ročník ZŠ Spalovací motory Creation IP&RK.
NÁZEV PROJEKTU: INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ NESOU NEJVYŠŠÍ ÚROK
Spalovací motory čtyřdobé (mění tepelnou energii na mechanickou)
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
E1 Přednáška č.7.
Transkript prezentace:

KOMPRESORY

Historický přehled primitivní měchová dmýchadla stará 3500 let 4. století př. n. l. lidé používali pracovní klapky 1652 byla sestrojena první pístová vývěva kompresory byly poháněny vodními koly, parními strojemi a plynovými motory 1829 byl patentován dvoustupňový kompresor 1878 vyroben chladící kompresor 1907 zahájily výrobu turbokompresorů Škodovy závody 1962 zkonstruován první šroubový kompresor

Rozdělení kompresorů

Šroubový kompresor

4. fáze - stlačený vzduch vytlačí ven. 1. fáze - vzduch vstupuje sacím otvorem do stlačovací skříně. Mezery mezi zuby se naplní vzduchem (porovnatelné se sacím pohybem pístu u pístových kompresorů) . 2. fáze - otáčející se rotory uzavřou otvor sání. Tím začíná stlačování uzavřeného vzduchu. Záběrem zubů a obvodem skříně statoru se zmenšuje během otáčení mezera mezi zuby. 3. fáze - stlačování pokračuje, až dosáhne stále se zmenšující zubová mezera hranu otvoru výtlaku. 4. fáze - stlačený vzduch vytlačí ven.

Úprava vzduchu Odlučovač kondenzátu Filtr Filtry lze odfiltrovat kapalinu jako je voda a olej, prach, plyny a aerosoly až po přípravu vzduchu pro dýchání. Pro odstranění olejového zápachu ze vzduchu (například při používání vzduchu v potravinářství, lékařství či farmaceutickém průmyslu) lze použít filtr s aktivním uhlím.

Kondenzační sušička Do sušičky vstupuje teplý a vlhký stlačený vzduch. Po vstupu do výměníku se nejdříve ochladí již vychlazeným vzduchem a následně je dochlazen chladícím médiem cca na 3°C. Ve spodní části je proudění vzduchu díky speciálnímu profilu kondenzačních desek výrazně zpomaleno a dochází k velmi účinnému odlučování vlhkosti. Před výstupem ze sušičky se vysušený studený vzduch opět ohřívá vzduchem vstupujícím do výměníku. Vzniklý kondenzát je odveden bez tlakových ztrát automatickým odlučovačem kondenzátu ze sušičky k dalšímu zpracování.