Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Drama – vývoj a rozdělení
Advertisements

Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
VY_32_INOVACE_27. What colour is it? VY_32_INOVACE_27.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_854_8TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
 VY_32_INOVACE_16_09  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
ICT 2- 3 – Melodie vzestupná, sestupná
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
ICT Realizace písně ve 2/4 taktu
 VY_32_INOVACE_16_19  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
 VY_32_INOVACE_16_20  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
 VY_32_INOVACE_16_12  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
A.
ICT – 2 – 3 – 36 HV Dětský sbor Anotace: Prezentace slouží k procvičení poslechových dovedností dětí a zopakování pojmů z hudební výchovy. Prezentace.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
ICT 2 – 3 – 40 Poslech - Bedřich Smetana - Má vlast - Vyšehrad
 VY_32_INOVACE_16_04  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
 VY_32_INOVACE_16_14  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
VY_32_INOVACE_16_05.  Název:Občanem státu   Anotace:Prezentace, která slouží k osvojení si informací, které vyplývají z občanství v ČR   Autor:Mgr.
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
VY_32_INOVACE_16_02 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
 VY_32_INOVACE_16_18  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
ICT 2 – 3 – 24 HV Johan Sebastian Bach
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
 VY_32_INOVACE_16_06  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Richard Wagner –
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
ICT 2 – 3 – 29 HV Leoš Janáček Anotace: Materiál seznamuje žáky s hudebními díly a životem autora. Prezentace obsahuje odkaz na poslechovou skladbu a.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
ICT – 2 – 3 – 39 Poslech - Bedřich Smetana - Má vlast - Vltava
ICT – 2 – 3 – 21 HV - Bedřich Smetana
HUDBA V BAROKU.
ICT2 – 3 – 35 HV Prodaná nevěsta
ICT 2 – 3 – HV Hudba vokální a instrumentální
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
ICT – 2 – 3 – 23 HV Wolfgang Amadeus Mozart
ICT – 2 – 3 – 28 HV - Bohuslav Martinů
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Sloh - pohádky Hádej pohádku
Giuseppe Verdi –
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
Otázky osobní, sociální zralost Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
ŠABLONA III/2 REALISMUS V 19. STOLETÍ Mgr
Čtyřsměrka – příbuzenské vztahy
BAROKO KLASICISMUS ROMANTISMUS
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Opera Obr. 01 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Makovičková.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
HUDEBNÍ VÝCHOVA HUDBA NA JEVIŠTI
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Hudba na jevišti Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_12_HUDBA NA JEVIŠTI Téma: HUDEBNÍ.
ZAJÍMAVOSTI OBCE ANOTACE
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/13 
Opera AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_27_09_HV6_Skála
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova VY_32_INOVACE_17_04 Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova

Název: Opera Anotace: Prezentace, která slouží k osvojení si základních znalostí o opeře a jejím vzniku   Autor: Mgr. Petr Horehleď Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: Žák má základní znalosti o vzniku opery, ví jaké má časti a seznámil se s autory, kteří se operou zabývali. Speciální vzdělávací potřeby: Žádné Klíčová slova: Opera, árie, recitativ Druh učebního materiálu: Prezentace Druh interaktivity: Aktivita Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělání: Základní vzdělání – druhý stupeň – první období Typická věková skupina: 13 – 15 let Celková velikost: 78 kB

Opera Opera se objevuje v Itálii okolo 17. století Opera je umělecká forma spojující dramatické divadelní představení s hudbou tak, že herci text zpívají za instrumentálního doprovodu. Opera spojuje více základních uměleckých forem: zpěv, balet a tanec herectví literární dílo výtvarné umění (kulisy, masky, kostýmy, jakož i světelné a jiné jevištní efekty)

Používaly náměty z antiky – báje o bozích První opery: Používaly náměty z antiky – báje o bozích Zpívaly se italsky, až později se zpívaly v národních jazycích Části opery: - Árie - zpěváci zpívají o svých pocitech - je melodicky náročná - Recitativ [rečitativ] – zpěvák posouvá děj cele opery kupředu - má malý tónový rozsah a klade důraz na rytmus řeči - ( Duet – árie pro dva zpěváky )

Autoři oper: Richard Wagner (*1813 - †1883) Německý skladatel z herecké rodiny Jeho opery jsou nesmírně dramatické a těžké Tvorba: - Bludný holaňdan - Lohengrin - Mistři pěvci norimberští Giuseppe Verdi (*1813 - †1901) Italský skladatel Opery jsou lehčí než od Wagnera Tvorba: - La Scala, Nabucco - Rigolleto, Traviat Další autoři: W. A. Mozart, A. Dvořák, B. Smetana, L. Janáček

Ukázky: Bedřich Smetana – Prodaná nevěsta Antonín Dvořák – Rusalka Giuseppe Verdi - Nabucco

Použité zdroje: cd – Hudební výchova pro 6. ročník základní školy, nakl. SPN, 1998