Osnova aplikace Titulní stránka aplikace Adresáti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

PKML.
IV. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Naše obec – Rožmitál p. Tř
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Města ČR – orientace na mapě
Kolja 5. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol? RL8 nová slova.
Hlavní město Praha Beznosková Šárka INFORMACE UBYTOVÁNÍ ZAJÍMAVOSTI
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
PROCVIČOVÁNÍ spustíte klávesou F5
Adoptuj panenku a zachráníš dítě! Agáta 1 Ája 2.
se tábořilo za první republiky 1 Jak se tábořilo „kdysi“  Staré kroniky  Historie  Album věnované ETS  Úryvky z Hlasatele.
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
9 CELÁ ČÍSLA
Ten, ta, to II Fill in the blanks with the appropriate forms of ten. Vzor: Proč potřebuješ ___ knihy? Proč potřebuješ ty knihy? *Taken from Review Lesson.
Student: Ing. Olga Minaříková školitel: doc.akad.soch. Miroslav Zvonek, PhD. srpen 2009.
Dvouděložné rostliny.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Elektrický obvod a jeho části
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
Kolja 5 (první část). Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B14 Příkazový řádek: obsah souborů PŘÍKLADY AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníLeden 2013 Ročník / věková kategorie3.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Proč je důležité studovat Principy
Zábavná matematika.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Celostátní setkání mládeže Žďár nad Sázavou.
CZ 1. kolo 6.ročník KVÍZ.

Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Únorové počítání.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
PYRAMIDA Opakování ČR 1. část.
Hra na zapamatování Informace o hře Vytvořil: Jakub Hrubý 6.A
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Hmyz s proměnou nedokonalou + Brouci
PYRAMIDA Práce a energie
Evropská integrace pro pedagogy s posílením aktivizačních metod ve výuce III_Shrnutí_Riskuj Evropská integrace pro pedagogy s posílením aktivizačních metod.
Lounky PRO Vratimov, o.s. ( 1 Charitativní sbírka Lounky 06/2013.
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Soutěž pro dvě družstva
MS PowerPoint Příloha - šablony.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Technické kreslení.
Abeceda VY_32_INOVACE_122, 7. sada, ČJ2 Český jazyk, 2. ročník ANOTACE
 Co je strategie? Dlouhodobý plán č inností zam ěř ený na dosa ž ení cíle Z ř eckého „strategos“ – generál - vedení  Rozdíl mezi strategií a taktikou?
Přednost početních operací
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Ahoj jmenuji se Art a právě jsem se narodil.Jak by ses o mě uměl starat?? Tak to jsem já..!! POKRAČOVAT.
Rekurze Predikát predek(X,Y). predek(X,Y) :- rodic(X,Y). predek(X,Y) :- rodic(Z,Y),predek(X,Z).
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autor: Ondřej Šimeček Verze: 1.1.3
VY_32_INOVACE_ 18_ Praha (1) (2) (SADA ČÍSLO 6). INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Bc. Milena Švermová Datum (období), ve kterém.
Transkript prezentace:

Osnova aplikace Titulní stránka aplikace Adresáti Výukové a učební cíle Výklad učební látky - učivo Otázky a úkoly se zpětnou vazbou Závěr

Dačice

Žáci 5. ročníku základní školy Adresáti Žáci 5. ročníku základní školy

Seznámit se s polohou a historií města Učební cíle Seznámit se s polohou a historií města poloha města historické stavby kostka cukru zpět

Motivace a způsob práce Motivace: žáci poznají historii i součastnost svého města, historické zajímavosti Způsob práce: pracují jednotlivě (popřípadě uzpůsobit individuálním schopnostem) Použité zdroje. www.dacice.cz, vlastní zdroje

Dobrý den, milé děti Jsem myška Dača a budu vás doprovázet na toulkách po Dačicích. Budu se snažit, aby se vám procházka líbila a zaujala vás. A nyní již vyrážíme…

Výklad 1 – poloha Dačic Dačice se nacházejí v jižních Čechách. Leží na Českomoravské vrchovině. Dačicemi protéká řeka Dyje. V Dačicích žije téměř 8 000 obyvatel.

Otázky a úkoly Jak se jmenuje řeka, která protéká Dačicemi? Klikni myší na správnou odpověď. Pokud si nejsi jistý, vrať se zpět. Vltava Dačička Dyje zpět

Odpověď = Vltava Bohužel tvá odpověď není správná, řeka, která protéká Dačicemi je mnohem menší. Vltava protéká hlavním městem – Prahou. Klikni na slovo zpět a odpověz ještě jednou. zpět

Odpověď´= Dačička Tato odpověď se nabízí, ale bohužel není správná. Řeka s tímto jménem neexistuje. Počáteční písmeno se ti ale podařilo. Myslím si, že nyní již odpovíš správně. Klikni na slovo zpět. zpět

Odpověď´= Dyje Výborně, je vidět, že jsi pracoval pozorně. Tvá odpověď je bez chyby. Můžeš pokračovat dále.

Výklad 2 - Procházka historií města Státní zámek Dačice národní kulturní památka součástí je zámecký park v budově se nachází městské muzeum více se dozvíš zde

Procházka historií města Starý zámek starší se dvou dačických zámků v budově sídlí městský úřad více se dozvíš zde

Procházka historií města Kostel sv. Vavřince s renesanční věží výška 51 m ve věži je původní zvon Více se dozvíš zde. více se dozvíš zde

Procházka historií města Barokní klášter není přístupný veřejnosti více se dozvíš zde

Procházka historií města Pomník kostky cukru v Dačicích byl v roce 1843 vyroben první kostkový cukr na světě více se dozvíš zde

Otázky a úkoly Která historická budova je na obrázku? Na obrázku je: a) věž na starém zámku b) věž kostela sv. Vavřince c) rozhledna Klikni za zvolenou odpověď.

Odpověď a) Bohužel, odpověď není správná. U starého zámku není žádná věž. Starý zámek Vrať se a zkus to znovu.

Odpověď b) Výborně, tato odpověď je správná. Opravdu je to věž kostela sv. Vavřince. Více se dozvíš zde. Pokračuj další otázkou.

Odpověď c) Tato odpověď není správná. Na obrázku není rozhledna, ale věž. Vrať se zpět s zkus to znovu.

Otázky a úkoly V které budově se nachází městské muzeum? Městské muzeum se nachází: a) na státním zámku b) na starém zámku c) v barokním klášteře

Odpověď a) Velmi správně, městské muzeum se nachází v prostorách státního zámku. Pokračuj další otázkou.

Odpověď b) Bohužel odpověď není správná. Muzeum se sice nachází v prostorách zámku, ale není to na státním zámku. Vrať se zpět a zkus to znovu.

Odpověď c) Tvá odpověď není správná. Městské muzeum se nachází v prostorách zámku. Vrať se zpět a zkus to znovu.

Otázky a úkoly Na kterém z obrázků je barokní klášter? Na vybraný obrázek klikni.

Odpověď - Bohužel tvá odpověď není správná. Barokní klášter je památka, která sloužila a do současné doby slouží církvi. Vrať se zpět a zkus to znovu.

Odpověď - Bohužel tvá odpověď není správná. Barokní klášter je památka, která sloužila a do současné doby slouží církvi. Vrať se zpět a zkus to znovu.

Odpověď - Výborně, odpověď je správná. Mám z tebe radost! Můžeš pokračovat.

Výklad 3 – světové prvenství ve výrobě kostkového cukru V Dačicích se cukr začal vyrábět v roce 1833. Roku 1840 se novým ředitelem dačické refinérie stal Jakub Kryštof Rad. Tehdy měl cukr tvar homole, což bylo velmi nepraktické. Homole se špatně balily, při dělení se musely sekat. Když se při sekání homole zranila i Radova žena, Jakub Kryštof Rad zhotovil lis na výrobu kostek a vynález byl na světě. Kostkový cukr se v Dačicích začal vyrábět v roce 1843. Dačicím tedy patří světové prvenství ve výrobě kostkového cukru.

Otázky a úkoly Dačice mají prvenství ve výrobě: a) moučkového cukru b) kostkového cukru c) jahodové marmelády Na vybranou odpověď klikni.

Odpověď a) Odpověď není správná, ale cukr to byl. Myslím, že nyní již odpovíš správně. Vrať se zpět a zkus to znovu.

Odpověď b) Výborně, tato odpověď je bez chyby. Můžeš pokračovat poslední otázkou.

Odpověď c) Bohužel, odpověď není správná. V Dačicích bylo jako první vyrobeno něco jiného. Je to však také sladké. Vrať se zpět a zkus odpovědět znovu.

Otázky a úkoly Jak se jmenoval pán, který kostkový cukr vynalezl? a) Jakub Kryštof Ryba b) Jan Petr Rad c) Jakub Kryštof Rad Klikni na zvolenou odpověď.

Odpověď a) Bohužel odpověď není správná. Jméno by souhlasilo, ale příjmení je špatně. Vrať se zpět a zkus to ještě jednou.

Odpověď b) Bohužel, odpověď není správná. Příjmení by souhlasilo, ale křestní jména nikoli. Vrať se zpět a zkus to ještě jednou.

Odpověď c) Jsi pozorný čtenář. Moc tě chválím. Odpověď je bez chybičky. A chceš se dozvědět, proč jsem tě putováním po Dačicích doprovázela právě já? Klikni na můj obrázek.

Myší díra Blízko náměstí je podchod, kterém místní občané říkají Myší díra. Po dlouhá léta se vůbec nezměnil. Některé děti se tam bojí chodit, protože tam jsou prý myši. Ale nebojte se. Já jsem přece vaše kamarádka. Chtěla bych vás pochválit za vaši šikovnost. Těším se na příští putování. Myška Dača