“W questions” with a preposition

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pozdravy + osobní údajej e
Advertisements

Ty, hodilo by se mi, kdybys mi mohl pomoci s jednou drobností. Hey, I could use your help with a little job.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Komunikace Wh question words ve větách VY_22_INOVACE_13 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T.
Tázací zájmena ANOTACE Šablona:ICT AJ Tázací zájmena Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Cizí jazyk Tematický okruh:
PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ.
Sloveso „být“ v záporu a otázce, otázky Yes/No
skype: sadmanwholikesblues
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
vypracovala:Mgr.Silvie Reitharová
Relative Clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Tasmánie – poslech, práce s textem. Anotace: Žáci si v prezentaci procvičí poslech a čtení, což je podpořeno vizuálně a sluchově. Žáci také pracují s textem.
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ20
Co? What?Co? Who?Kdo? Where?Kde? How much?Kolik? When?Kdy? How?Jak? Otázky.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_02
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Present perfect cvičení VY_22_INOVACE_32 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
TO CO SLÍBÍŠ, NEPOMÍJÍŠ Promise maker, promise keeper CO ZAČNEŠ TÉŽ DOKONČÍŠ You finish what you begin VŠE NÁM DÁVÁŠ, I KDYŽ JDEM POUŠTÍ Our provision,
Indirect questions Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Kolik je hodin? What time is it?. Jak se tam dostanu? How do I get there?
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Komunikace Interrogative pronouns VY_22_INOVACE_05 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka.
Nezapomeň co musíš udělat don't forget what you have to do.
Záporné otázky.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
QUESTIONS present continuous. Questions YES / NO questions žádáme potvrzení / popření obsahu otázky před podmětem je sloveso odpovídáme:  Yes, ….. 
To be - questions Anglický jazyk VY_32_INOVACE_374, 19. sada, AJ2 ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání slovesa to be ve větách.
Reported questions Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_ INOVACE_17_Vazba „going to“ AUTOR: Bc. Petra Baťová ROČNÍK, DATUM:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_428_Minulý čas slovesa TO BE AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Adjectives, adverbs, pronouns VY_22_INOVACE_13 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-21-Jídlo a nápoje Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-1.PT-06-Rodina a přátelé Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-16-Praha Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Time Expressions Used with Present Perfect Tense Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. INTRODUCTION Použité obrázky a foto:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-13-Vzdělávání Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_32_INOVACE_15_Konverzace v Aj 6. ročník_ Reading Téma: Reading CZ.1.07/1.4.00/
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Marcela Kloučková Název:VY_32_INOVACE_07_Aj6 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:přítomné časy.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Word order Název sady: Project 1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Anotace – Otázky Anotace - Pracovní list k procvičení tvoření otázek pomocí tázacích zájmen, překlad vět Autor - Mgr. Martina Kolářová Jazyk - Čeština,
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ To be - otázka Název sady: Project 1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Shane Paul Hertnon Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_ANGLICKY_JAZYK_KOMUNIKACNI_SITUACE_20.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková Because it was fun! Why did he sleep in the tent?
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
I am going to go shopping. What are you going to do tomorrow?
Název projektu: Moderní škola Číslo klíčové aktivity: III/2 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Vráž, okres Beroun Autor: Zuzana Měchurová Název.
PICTURES FOR DESCRIPTION
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Věra Tománková Project 2
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
CAN YOU FIND THE THINGS? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Radomíra Kučerová. Dostupné z Metodického portálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Shopping 23. února 2013 VY_32_INOVACE_150216
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Anglický jazyk 3.třída to be
Název vzdělávacího materiálu
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Autor: Mgr. Dana Šteflová Název : VY_32_INOVACE_6A02Aj5_London
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
CAN YOU FIND THE THINGS? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Radomíra Kučerová. Dostupné z Metodického portálu
Název materiálu: Past simple tense
WH-QUESTIONS.
VY_32_INOVACE_43 TO BE QUESTIONS.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marcela Götzová Číslo
Translation 01/02 Tohle je Nicki. This is Nicki.
Transkript prezentace:

“W questions” with a preposition author: Petr Baťa email: bata@zsmalika.cz skype: sadmanwholikesblues

Who - pokud hovoříme o nějaké osobě Na začátek věty dáváme jeden z těchto výrazů: Who - pokud hovoříme o nějaké osobě What - pokud hovoříme o nějaké věci Where - pokud hovoříme o nějakém místě

Na konec věty dáváme například jeden z těchto výrazů: for pro on na from z about o with s

Z výrazů na začátku a na konci věty pak skládáme například tyto spojení: Who … from? Od koho? What … from? Z čeho? Where … from? Odkud?

Who is it about? O kom to je? Who is it for? Pro koho to je? Například tedy můžeme tvořit tyto otázky: Who is it about? O kom to je? Who is it for? Pro koho to je? What is it about? O čem to je? What is it for? Na co to je? Where is it from? Odkud to je?

S kým jsi? Na čem to je? Odkud jsou? Na co to je? Pro koho to je? A teď trocha praxe. Zkuste přeložit: S kým jsi? Na čem to je? Odkud jsou? Na co to je? Pro koho to je? Od koho to je? V čem to je? Odkud je Jana? Who are you with? What is it on? Where are they from? What is it for? Who is it for? Who is it from? What is it in? Where is Jane from?

GOOD LUCK IN USING „W QUESTIONS“