SINOVÁ VĚTA PRO III. ROČNÍK SOU Poznámky pro žáky se SPU DOC PDF

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
V PRAVOÚHLÉM TROJÚHELNÍKU
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
1. ročník S O U GONIOMETRICKÉ FUNKCE PDF Poznámky pro žáky se SPU
Goniometrické funkce Tangens Nutný doprovodný komentář učitele.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Úhly v trojúhelníku Vlastnosti úhlů v trojúhelníku
POZNÁMKY ve formátu PDF
Konstrukce trojúhelníku podle věty usu
Obvody a obsahy rovinných obrazců
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
POZNÁMKY ve formátu PDF
POZNÁMKY ve formátu PDF
trojúhelníka Konstrukce Milan Hanuš,
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Goniometrické funkce Sinus Nutný doprovodný komentář učitele.
Goniometrické funkce Sinus ostrého úhlu
TRIGONOMETRIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Trojúhelník – II.část Mgr. Dalibor Kudela
. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Užití Pythagorovy věty – 5. část
Sčítání a odčítání úhlů
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Goniometrické funkce Kosinus Nutný doprovodný komentář učitele.
Dělitelnost přirozených čísel
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
X. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
TRIGONOMETRIE OBECNÉHO TROJÚHELNÍKU
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Kvadratické rovnice pro S O U (x - 5)(x + 5) = 0 S = 1/2gt2
EU – OP – VK Matematika – 8.B Mgr. Václav Calábek.
POZNÁMKY ve formátu PDF
Stav studie „Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ k Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel.
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Nejmenší společný násobek
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Únorové počítání.
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Trojúhelník Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Goniometrické funkce pro III. ročník
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Pravoúhlý trojúhelník
14_Řešení pravoúhlého trojúhelníka – Euklidovy věty
ORIENTOVANÝ ÚHEL PRO III. ROČNÍK SOU
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
PRAVOÚHLÝ TROJÚHELNÍK
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_22 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Technické kreslení.
Úkoly nejen pro holky.
Přednost početních operací
ÚHEL DVOU VEKTORŮ Mgr. Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Poznámky v PDF.
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
př. 6 výsledek postup řešení
SINOVÁ VĚTA Milan Hanuš;
POZNÁMKY ve formátu PDF
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Transkript prezentace:

SINOVÁ VĚTA PRO III. ROČNÍK SOU Poznámky pro žáky se SPU DOC PDF TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR SINOVÁ VĚTA PRO III. ROČNÍK SOU DOC Prezentace je dostupná i na http://sinvetsou.chytrak.cz Poznámky pro žáky se SPU PDF Milan Hanuš; hanusm@sos-souhtyn.cz

Sinová věta: Poměr délky strany a hodnot funkce sinus protilehlého úhlu jsou v trojúhelníku konstantní. C γ a b r = poloměr kružnice trojúhelníku opsané β α A c B Výpočet úhlu Výpočet strany

2. Řešení obecného trojúhelníka zadaného podle věty usu Postup: Nejdříve dopočteme 3. úhel. Pak pomocí sinových vět postupně zbývající dvě strany. UŽITÍ SINOVÉ VĚTY C γ b a β α B A c Příklad: V trojúhelníku ABC je a = 5m; α = 50°20´; β = 30°. Vypočtěte jeho obvod. o = a + b + c; a = 5m, b = ?; c = ? Kalkulačka Kalkulačka o = 5 + 5*sin30° / sin50°20´ + 5*sin(180° - 50°20´ - 30°) / sin50°20´ = 14, 651m Obvod trojúhelníka je 14, 651m Kalkulačka trojúhelníka

1. Řešení obecného trojúhelníka zadaného podle věty suu Postup: Nejdříve dopočteme 3. úhel a pak pomocí sinové věty další strany. Příklad: Na nepravidelné sedlové střeše svírají krokve a,b úhel 100°. Vzdálenost pozednic A a B je 9 m. Delší krokev A má sklon 33°. Jaká je délka krokví? UŽITÍ SINOVÉ VĚTY b a 100° α 33° α = ? α = 180 - 100 – 33 = 47° A 9 m B Kalkulačka Délka krokví je 5 m a 6,7 m. Kalkulačka trojúhelníka

1. Řešení obecného trojúhelníka zadaného podle věty Ssu Postup: Nejdříve vypočteme pomocí sinové věty protilehlý úhel, dopočteme 3. úhel (součet úhlů v trojúhelníku) a opět pomocí sinové věty dopočteme 3. stranu. UŽITÍ SINOVÉ VĚTY Příklad: V trojúhelníku ABC je a = 8 m; b = 5 m; α = 50°20´. Vypočtěte jeho zbývající vnitřní úhly. C b = 5m a = 8m γ α = 50°20 β B A β = ? γ = ? γ = 180° – 50°20´ – Shift sin(5 * sin50°20´/8) = 100°54´32,21´´ Kalkulačka β = Shift sin ( 5 * sin 50°20´/ 8) = 28°45´27,79´´ Kalkulačka Kalkulačka trojúhelníka V trojúhelníku ABC je úhel β = 28°45´27,79´´ a úhel γ = 100°54´32,21´´.

Kalkulačka v PC: 45 sin M+111sin 1/x * 9 * MR = POZOR na Deg ! Minimální sklon nepravidelné sedlové střechy s těsným podstřeším kryté srdcovkami je 24°. Vypočtěte minimální délku kratší krokve nad rozponem 9 000 mm s přesahem pozednice 450 mm. Sklon kratší krokve je 45°. α x 24° 0,3m 45° 9 m 0,3m α = ? α + 45 + 24 = 180 α = 180 – 69 = 111° Kalkulačka v PC: 45 sin M+111sin 1/x * 9 * MR = POZOR na Deg ! Potřebná délka nejdelší krokve je 6,9 + 03 = 7,2 m srdcovka Kalkulačka

TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR K O N E C Pohádka o sinu T E S T

Test k procvičení A B β = 104°43´36,6“ β = 15°32´28,9“ 3. a = 9,272 m c = 11,011 m ................................... ………………. Jméno a příjmení Třída Datum: ………………………… 1. V Δ ABC je c = 3m, a = 5m, γ = 35°28´15,2“. Vypočtěte β . 2. Určete β v Δ ABC, je-li b = 70m, c = 125m a γ = 151° 24´ 56“. 3. Určete délky zbývajících stran v Δ ABC, když b = 15m, α = 38°25“ a β = 95°. ........................................................................................................................................ 1. V Δ ABC je c = 6m, a = 5m, α = 34°25´45,2“. Vypočtěte β . 2. Určete β v Δ ABC, je-li b = 80m, c = 135m a γ = 141° 14´ 46“. 3. Určete délky zbývajících stran v Δ ABC, když a = 12m, α = 38°5“ a β = 105°. A Test k procvičení β = 42°43°25,8“ β = 21°46´26,96“ b = 18,826 m c = 11,729 m B