Zahraniční inspirace Mobile Internet Fórum Marián Nič Crazy Tomato, s. r. o
2 AGENDA mobilní inspirace proč se inspirovat zahraničím? rozdílnosti mezi trhem ČR a jinými trhy globální hráči příklady
3 ČR vs zahraničí jiný kraj - jiný uživatel - jiné prostředí velikost trhu penetrace trhu konkurence vyspělost trhu legislativní rámec technické standardy potřeby zákazníků
4 Pozice ČR v Evropě Na špici i na chvostu penetrace SIMkaret počet SMS na obyvatele zavádění nových služeb MVNO průměrné ceny technologie
5 Mobilní Marketing v ČR „ČR je mobilní velmoc“ První pokusy –Jsem příliš sexy…pro –M-payment (SMSkou) –Cell Broadcast (O2) Souteže –různé short-codes –PR SMS jednotná čísla, tarify –Žádné MT subscriptions Mobilní reklama –Standardy ještě neustaveny –První nabídka v 2007 (Vodafone) –ČR - early adopter
6 Globální trh
7
8 Case studies Příklady „z blízkého zahraničí“ Evropské trhy relevantní k podmínkám v ČR koordinace všech hráčů využití nástrojů, které mobilní marketing nabízí relevantní výsledky
9 Knorr – mobilní kuchařka Co dnes navařit.mobi jednoduchá Java Aplikace objednání přes PR SMS využití místní kuchařské „celebrity“ 20 polévkových receptů nákupní doporučení
10 SonyEricsson – „Drei“ Reklama na mobil v mobilu bannerová kampaň na portálu mobilního operátora podpora prodeje mobilního telefonu SonyEricsson C510 41% nárůst prodeje přes E-shop 8000 odpovědí na mobilní dotazník CTR
11 Guinness – SMSyourself SMSky na ex SMS soutěž „napiš, jak ti chutnalo pivo a vyhraj zájezd do pivovaru“ zapojení hospod a barů do soutěže POS materiály jednoduchý koncept virální a PR prvek USA, Irsko
12 Adidas London Marathon 42 km Big Brother interaktivní kampaň pro účastníky i diváky Londýnského marathonu účastníku, 1 mio diváků registrace účastníka na mobilních stránkách sledování účastníka za pomoci RFID tagu informace pro účastníky i diváky (počasí, trasa, výsledky, doprovodný program atd…) více než 3000 přihlášení do aplikace v průměru 17 dotazů na status účastníka personalizované vzkazy na interaktivních obrazovkách zásah víc než 0,5 mio lidí 5200 účastníkům byl „odeslán“ personalizovaný vzkaz
13 BMW – zimní pneu Jak nasadit ty správné gumy výměna pneu před zimní sezónou cílená MMS kampaň kontakty z opt-in báze personalizovaný vzkaz kontakt na nejbližšího dealera 1200 oslovených 5,2 % oslovených zareagovalo hned po oslovení 30% oslovených přišlo vyměnit zimní pneu k dealerům BMW
14 Mobilní reklama – ČR : svět Klíčové ukazatele CTR – 20%, 10% parametry jsou u kampaní výjimečné neexistuje dokazatelný parametr, který CTR zvyšuje CPT jsou podobné nebo dražší než ceny ČR
15 Diskuze Děkuji za pozornost Marián Nič Klimentská , Praha 1