Způsob života a dorozumívání včely medonosné

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
BLANOKŘÍDLÝ Hmyz Mgr. Iva Havlíková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_334.
Advertisements

Řád: BLANOKŘÍDLÍ.
Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s blanokřídlým hmyzem Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – poznání přírodního druhu,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
DVOUKŘÍDLÍ 1 pár blanitých křídel
Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní škola,
Na louce.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník: ročník
Hmyz v sadech a zahradách
VY_32_INOVACE_Př.5.05_Včela medonosná-prezentace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník: ročník
VY_32_INOVACE_19_Včela medonosná Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Pole.
ŠPANĚLSKO Bára Bažantová 7.B.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Třída:Hmyz nejpočetnější třída živočichů na Zemi souš i voda
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis
Organismy mírného pásu (střední Evropy)
Blanokřídlí Mravenci.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Fungicidy, obchodní název Předmět:
HOSPODÁŘSKY VÝZNAMNÉ ORGANISMY houby a hmyz.
HMYZ VE SLUŽBÁCH ČLOVĚKA
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
2 páry křídel, samice má na zadečku kladélko ( žihadlo),
Přírodovědné praktikum
Blanokřídlí Pilořitky
Řád: Vážky.
ZVÍŘÁTKA DVORKU – VČELY
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Dorozumívání.
Pozorně si přečtěte text
Řád: Roztoči.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Společenstvo.
Řád: Chrostíci.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_196.
Včela medonosná Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Zelenina – druhy, význam
Řád:Roztoči prachoví.
Živočichové našich polí Hmyz 4. ročník
Včelí produkty, jejich získávání a využití
Řád: Rybenky (Šupinušky)
Včela medonosná Apis mellifera L.
VČELA MEDONOSNÁ.
Blanokřídlí Lumci.
ŽIVOT VČEL Autor: Bronislav Šenkeřík
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Včela opakování.
Blanokřídlý hmyz v sadech a ovocných zahradách.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s běžnými druhy hmyzu, vyskytujícími.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
VY_32_INOVACE_09_VČELA_ život, význam včely AUTOR: Petra Kroupová ŠKOLA: ZŠ SPECIÁLNÍ.
VY_32_INOVACE_09_Přírodověda_ 4.ročník_ 17_Včela medonosná Autor : Jiří Martínek, ZŠ a MŠ Hazlov Období vytvoření : listopad 2011.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_17_03C_Blankřídlí hmyz Téma: Bezobratlí.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Včela medonosná Prvouka, 2. třída.
Včela medonosná Vytvořil: Jiří Burda
ŽIVOT VČEL Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_132_Užitečný hmyz
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
VY_32_INOVACE_09 09 Ze života včel autor: Mgr. Jana Kobylková
Základní škola a mateřská škola Bukovec
Č. DUMu VY_32_INOVACE_02_13_Zvířata
Včely Jan Bureš.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Ing. Iva Hlásková Číslo
Transkript prezentace:

Způsob života a dorozumívání včely medonosné

Včela medonosná

Včela medonosná Matka – královna základem včelstva po vylíhnutí usmrtí všechny nevylehlé královny a vydává se na svatební let její úlohou je klást vajíčka celý život je krmená tzv. mateří kasičkou

Včela medonosná Matka – královna Rojení včel starší královna opouští úl nebo vyjíměčně se ve včelstvu nacházejí dvě matky Rojení včel

Včelí souboj zapíchnuté žihadlo v matce souboj dvou matek

Včela medonosná Dělnice • 3 dni čistička • 4 dne krmička • 6 dne kojička • 12 dne stavitelka • 18 dne strážkyně • 21 dne létavka

Včela medonosná Včelí úl

Včelí produkty Pyl Med Včelí vosk Propolis Mateří kašička

Význam včel Opylovači jabloně a řepka patří mezi rostliny, jejichž produkce významně stoupne s přínosem včelstva

Nemoci a škůdce Varroa destructor Varróza na larvě Zavíječ klade vajíčka Mor včelího plodu

Dorozumívání včel - pomocí feromonů a včelích tanečků

Zajímavosti med obsahuje 300 účinných látek pro zdraví člověka propolis je v některých případech účinnější, než některá antibiotika včela hyne upracováním v době největší špičky opylování už za 14 dní opylovací služby včel mají pro nás větší cenu než zlato, opylovačům patří dík za většinu ovoce a zeleniny, které jíme. kdyby jich nebylo, zmizel by z našich talířů i chleba a další potraviny kde nemohou žít včely, není zdravé životní prostředí ani pro člověka pro 1 kg medu je zapotřebí, aby včela navštívila 5 miliónů květů na vytvoření 1 kg včelího vosku včely spotřebují 3,5 kg medu trubec a včelí královna nemají žihadlo, pouze včela jej má Včela nikdy neútočí, pouze se brání. Pokud nás včela píchne, zahyne, obětuje svůj život tím pro záchranu včelstva Med - voní, chutná a léčí. U některých lidí ale může vyvolat alergickou reakci. Zcela nevhodný je pro děti do 18 měsíců. V medu totiž může být bakterie tvořící jedovatý botulotoxin. Dítě nemá na rozdíl od dospělého tak kyselé prostředí v žaludku, aby ji zničilo. Jiné bakterie obvykle nejsou v medu schopné žít, tudíž kvalitní med žádné bakterie neobsahuje. Existuje ovšem možnost, že med bude jedovatý. To se stává, když včely sbírají med z květů jedovatých rostlin, například oleandrů. V podmínkách Česka se nevyskytují, proto ani český med není jedovatý.

Zdroj http://www.vcelky.cz/fotobanka-09.htm http://www.humanart.cz/fotografie-15593-vcela-medonosna.html http://translate.google.cz/translate?hl=cs&langpair=en|cs&u=http://en.wikipedia.org/wiki/Queen_bee http://www.mojevcely.eu/pro-nevcelare/vceli-matky/ http://cs.wikipedia.org/wiki/V%C4%8Dela_medonosn%C3%A1#Matka http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://www.zsul.cz/vcela/img/hmyz.gif&imgrefurl=http://www.fromcz.com/showthread.php%3Ft%3D4732%26page%3D65&usg=__QndQKkFslWBAjTyDZUfPZ6lKZ http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://thumbs.dreamstime.com/thumb_400/12426735590iP8iX.jpg&imgrefurl=http://www.stockphotos.cz/image.ph http://www.vcelky.cz/opylovani.htm http://www.vceliprodukty.cz/zajimavostiovcelach.html